משרד הפנים מצדד ביו”ר האופוזיציה, יובל לוי “אין חובה חוקית להקליט ישיבות ועדת ביקורת”

יו”ר האופוזיציה יובל לוי פנה למשרד הפנים במחאה נגד החלטת ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו להקליט את ישיבות ועדות הביקורת אשר לוי עומד בראשה.

הפרשה נחשפה בלעדית בפורטל השרון פוסט.

נועה אתגר ממשרד הפנים הגיבה ללוי על פנייתו והדגישה “בהמשך לשיחתנו ולהתכתבות ומבדיקה ראשונית שערכתי בנושא, עולה כי אין חובה חוקית להקליט ישיבות ועדת ביקורת על פי הדין כל ועדה מוסמכת לקבוע לעצמה את סדרי עבודתה”. 

לוי כפי שחשפנו התנגד בטענה לבזבוז כספי ציבור וצנעת הפרט לנושאים העולים בוועדת הביקורת. 

השבוע בעת שהתקיימה ועדת ביקורת, גילה לוי לטענתו, כי על אף הגיבוי שקיבל ממשרד הפנים, הוקלטה הישיבה “אני רואה בחומרה את הדברים. אשקול את צעדיי”. לוי פנה שוב למשרד הפנים בדרישה להתערבות דחופה. 


חבר המועצה עמירם מילר בתגובה:"ועדת הבקורת החליטה ברוב קולות חבריה (6 מתוך7) להקליט את ישיבותיה עקב אי דיוקים ברישום הידני של הפרוטוקול שעל פניו ולכאורה לא שיקפו נאמנה את דבריהם של חלק מהחברים .(ישיבה מיום 4.11.14 ומיום 19.11.14). טענותיו של מר לוי בקשר לאי ידיעתו כי הישיבה עתידה להיות מוקלטת אינה נכונה, כי הוכרז על כך בפתיחת הישיבה , כי בא עם מכתב של נועה אתגר ממשרד הפנים ( שאגב מאשש את יכולתם החוקית של חברי הועדה לקבוע את סדרי עבודתה של הועדה לרבות הקלטותיה-ראה לעיל)ואף הצטייד מראש בפסקי דין שלא הציג אך טען כי מצדדים בעמדתו. ויש עוד אישור שידע מראש, אותו לא אפרט. יש לציין כי קבלנו את דעתו של לוי בקשר להוצאות כספי ציבור ולכן יזמנו הקלטה עצמית ללא עלות ותמלול ע"י מזכירת הועדה. ככל הידוע לי מר לוי היה חבר בועדת בקורת בראשותו של מר בן גל (מתגעגעים אליו) שישיבותיה הוקלטו בקדנציה הקודמת ולא היתה שום אמירה כנגד של יובל. וכל הנושא הזה אין לו שום קשר לצנעת הפרט. אני כזקן חברי הועדה ומתוקף זה יו"ר שלה בהעדר יו"ר הועדה הקבוע קורא ליובל להפסיק להתנהג בגסות רוח וצעקות,לדבוק בדעת הרוב חוסר כי הקלטת ישיבות הועדה הינה חלק בלתי נפרד ונחוץ לדיוניה ובעיקר לעסוק בתיקון ליקויים אם ישנם ולא בדיני משפט. בקיצור-אף אחד לא רוצה שלא יובל יהיה יו"ר ועדת הבקורת. אני מתחיל לחשוש שיובל חושש מעצמו". 

תגובות