כך אומר אמיר סילבר, יו”ר ועד הגנים בקשר לתלונות על המזון בגני ילדים עירוניים בכפר סבא.
“לפני כשנה וחצי יצאנו לדרך חדשה כל הנוגע לתזונה בגני הילדים”, אומר סילבר “הוועד בשיתוף בעירייה ונשות מקצוע בנו מכרז לאספקת המזון לגנים. במכרז החדש ניתן דגש על איכות חומרי הגלם, בריאות המזון, פיקוח הדוק וכיצד החברות יכולות להסתדר עם בקשות מיוחדות ושינויים. לבקשתנו, העירייה מעסיקה שתי תזונאיות אשר מפקחות על החברות, המזון , חומרי הגלם ובעיקר עוברות בגנים להדריך את הצוותים ולדגום את האוכל, על בסיס יומיומי. הוועד עובד בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת גנים, אחראית התזונה, מנהלת המחלקה והתזונאיות”.
לדברי סילבר, כל תלונה ופתרון מתועדים בקובץ משותף לוועד ואחת לחודש מתקיימת פגישה או שיחה בין הוועד לתזונאיות.
“המקרה בגן שיר מוכר לנו, הוא טופל מול וועד הגן, הגננת , חברת הקייטרינג ושמרית. נעשו שינויים לבקשת הצוות, נבחרו מנות שונות ושמרית הגיע לגן בתדירות גבוהה מהרגיל. צר לנו שמישהו אחד לא המתין בסבלנות לפגישה בין שמרית, הוועד וההורים שבה הוצגו כל השינויים (שהצוות וההורים ביקשו) וניתנו תדובות לכל שאלה שנשאלה. כפר סבא מובילה בכל נושא המזון, לא מעט ערים הגיעו ללמוד מאיתנו על צורת העבודה, שיתוף הפעולה והפיקוח הצמוד של העירייה, בעזרת שמרית ודפנה(התזונאיות). המכרז שלנו הפך לבסיס לכל הערים בארץ שמבקשות לשפר את התזונה. נכון, יש בעיות נקודתיות, הגורמים הרלוונטים מטפלים ומשנים במקרה הצורך. עד כה, לא היה גן אחד או הורה אחד שלא קיבל התיחסות (כולל מפגש עם תמר מנהלת מחלקת גנים!) או פתרון. הילדים ובריאותם בראש מעייננו !”.
לכתבה הראשונה על תלונות האוכל – לחץ כאן