לזכרו של דולב קידר: “האנושיות והחברות עמדו בראש סולם הערכים שלו”

השבוע נערך בהיכל התרבות בדרום השרון ערב מרגש מאוד, שירי לוחמים לזכרם של 4 חיילי צה”ל שנהרגו בצוק איתן: סא”ל, דולב קידר, סגן הדר גולדין, סמ”ר דניאל קדמי וסמל יובל דגן.

בנוכחים היו-הרמטכ”ל לשעבר, גבי אשכנזי, יו”ר ההסתדרות שאול דור שערך את הטקס, תושב הוד השרון, עו”ד אבי ניסן קורן ,יו”ר ההסתדרות במרחב השרון, תושב הרצליה וחבר מועצת העיר לשעבר, יוחנן נתנזון, ראש מועצת דרום השרון, מוטי דלג’ו, חברי המועצה אמיר גבע ואורן כהן, ומסיעת תפו”ח אלי כהן.



אלי קידר, אביו של דולב קידר ז"ל אמר "בין התכונות העיקריות שאפיינו את דולב היו ההצטיינות, הנתינה וההתנדבות. דולב גדל להיות איש משפחה, חם ואוהב ולקצין ערכי ומוערך. האנושיות והחברות עמדו בראש סולם הערכים שלו. כך חינך את חייליו, כאשר הדגיש בפניהם כי לפני הכל עליכם להיות אנושיים וכבדו אחד את השני. דולב ידע להתאים את עצמו לשיחה עם מפקדים, עם חיילים ועם בני נוער כאשר שוחח איתם על נושאים כגון- מצוינות, מנהיגות, אהבת הארץ והאדם. דולב שאף למצוינות עם גיוסו לצה"ל, אמר לי ‘אבא כל קורס וכל תפקיד שיוטל עליי אעשה זאת בהצטיינות". אכן כך סיים את כל הקורסים בצבא, בהם גם את פו"מ וכן את לימודי התואר הראשון והשני במרכז הבין תחומי בהרצליה".

נשיא המכללה הבין תחומי בהרצליה, פרופ’ אוריאל רייכמן, ציין כי דולב היה עילוי בלימודיו, לימודי המשפטים במכללה ואם היה בוחר להמשיך במסלול האקדמי, מובטח היה כי היה מגיע להישגים.

האלוף דן הראל שכיהן כסגן הרמטכ"ל, סיפר כי בחר בדולב לשרת בתפקיד ראש לשכתו "כי דולב הוא המצטיין שבין המצטיינים. כנג"ד בגדוד רותם בגבעתי, נהג לכבד את חייליו דולב הכיר כל חייל בשמו לקראת החגים נהג לשלוח למשפחות מכתבים וברכו אישיות. דולב נתן לכולם את הכבוד הראוי, כל מי שנפגש עמו, מיד נשבה בקסמו. יעידו על כך המכתבים ושיחות הטלפון שקבלנו ממפקדים, חיילים חברים ובני משפחות החיילים. בצוק איתן שהוזעק לעבר דמויות חשודות, דולב כמפקד גדוד גפן גדוד הכשרת קציני החי"ר בבית הספר לקצינים, עמד במשימה, הסתער לעבר המחבלים שחדרו במנהרה ליד ניר עם נלחם, על אף פציעתו הקשה שהביאה למותו. על פעולה זו זכה בצל"ש האלוף. בקיץ הקרוב היה אמור דולב לקבל את דרגת האלוף משנה ולהתמנות למפקד חטיבה ולהב השאיר משפחה, אישה מיכל קסם קידר, ילדים-מאיה, אורי וגיא. הוריו אורית ואלי, אחים יוגב ורותם".

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי העניק את מגן הזיכרון למשפחת קידר "4 גיבורי צה"ל שאת חלקם הכרתי, לא את כולם. כל פעם שאנו מפקדי צה"ל, נכנסים למשפחה עם הבשורה הנוראית הזאת, אנו מזכירים לעצמנו את מי אנו מייצגים ובעיקר את העובדה שאנו לא ממש מבינים את החלל ואת הכאב. כל מה שאנו יכולים להציע זה כתף תומכת, חיבוק אוהב ובעיקר בעיקר מה שחשוב, לזכור, לבקר , לספר את הסיפור של הבנים. להעניק משמעות לעשייה שלהם. אם יש משהו חשוב בערב הזה, זה לא רק הכבוד שאנו חולקים ההשתתפות בכאב של המשפחות. זה בעיקר שהדור הצעיר שנמצא כאן אתנו, יאמץ לו לוחם מהנופלים יכיר את חייו, את סיפורו, את דרכו ואת מורשתו .ישתדל ללכת בדרך הזו. יהיה זכרם של הבנים ברוך".

תגובות

תגובות