ד”ר שמחה גולדין:”הדר נהרג ונחטף. אנחנו ומשפחת אורון מצפים ומחכים שהמדינה תביא בחזרה את שני החיילים שלה!”

אמש, נערך בהיכל התרבות בדרום השרון ערב מרגש מאוד, שירי לוחמים לזכרם של 4 חיילי צה”ל שנהרגו בצוק איתן: סא”ל, דולב קידר, סגן הדר גולדין, סמ”ר דניאל קדמי וסמל יובל דגן.

בנוכחים היו-הרמטכ”ל לשעבר, גבי אשכנזי, יו”ר ההסתדרות שאול דור שערך את הטקס, תושב הוד השרון, עו”ד אבי ניסן קורן ,יו”ר ההסתדרות במרחב השרון, תושב הרצליה וחבר מועצת העיר לשעבר, יוחנן נתנזון, ראש מועצת דרום השרון, מוטי דלג’ו, חברי המועצה אמיר גבע ואורן כהן, ומסיעת תפו”ח אלי כהן.

על החלק האמנותי היו אמונים-אפי נצר ודוד קריבושי וכן –נטלי רותם, בטי פבלו, ענבל דור ונתנאל צארום, תושב הרצליה.

אחותו של סמ”ר דניאל קדמי ז”ל, סיפרה על הגעגוע לחיבוק שלו, לקול שלו למראה שלו “בימי שישי כשהיה נכנס הביתה..זה הופך ונהיה קשה יותר ומוחשי יותר. בעוד כמה ימים נחגוג את יום העצמאות עם מדינתנו המיוחדת, שבה גיבוריה הם הבחורים הטובים ביותר והמוצלחים ביותר שנתנו את חייהם כדי שאנו נוכל לעמוד כאן”.

יו”ר ההסתדרות עו”ד אבי ניסן קורן העניק מגן זיכרון למשפחתו של סמ”ר דניאל קדמי ז”ל “בשם ההסתדרות ומרחב השרון, ההסתדרות ידעה לתמוך בזמן המלחמה בעיקר בעורף שלצערנו הרב, הפך להיות חלק מהמלחמה. שמירה על זכויות העובדים, במקומות העבודה הגרים בעוטף עזה ובאזור. משפחות שכולות עוד לא עברה שנה מאז נקטפו ממכם היקר ביותר, ואנו יושבים כאן הערב, רוצים לחזק אתכם
במעט האפשרי ולא לשכוח שלא תדעו יותר צער”.

אלי קידר, אביו של דולב קידר ז”ל אמר “בין התכונות העיקריות שאפיינו את דולב היו ההצטיינות, הנתינה וההתנדבות. דולב גדל להיות איש משפחה, חם ואוהב ולקצין ערכי ומוערך. האנושיות והחברות עמדו בראש סולם הערכים שלו. כך חינך את חייליו, כאשר הדגיש בפניהם כי לפני הכל עליכם להיות אנושיים וכבדו אחד את השני. דולב ידע להתאים את עצמו לשיחה עם מפקדים, עם חיילים ועם בני נוער כאשר שוחח איתם על נושאים כגון- מצוינות, מנהיגות, אהבת הארץ והאדם. דולב שאף למצוינות עם גיוסו לצה”ל, אמר לי ‘אבא כל קורס וכל תפקיד שיוטל עליי אעשה זאת בהצטיינות”. אכן כך סיים את כל הקורסים בצבא, בהם גם את פו”מ וכן את לימודי התואר הראשון והשני במרכז הבין תחומי בהרצליה”.

נשיא המכללה הבין תחומי בהרצליה, פרופ’ אוריאל רייכמן, ציין כי דולב היה עילוי בלימודיו, לימודי המשפטים במכללה ואם היה בוחר להמשיך במסלול האקדמי, מובטח היה כי היה מגיע להישגים.

האלוף דן הראל שכיהן כסגן הרמטכ”ל, סיפר כי בחר בדולב לשרת בתפקיד ראש לשכתו “כי דולב הוא המצטיין שבין המצטיינים. כנג”ד בגדוד רותם בגבעתי, נהג לכבד את חייליו דולב הכיר כל חייל בשמו לקראת החגים נהג לשלוח למשפחות מכתבים וברכו אישיות. דולב נתן לכולם את הכבוד הראוי, כל מי שנפגש עמו, מיד נשבה בקסמו. יעידו על כך המכתבים ושיחות הטלפון שקבלנו ממפקדים, חיילים חברים ובני משפחות החיילים. בצוק איתן שהוזעק לעבר דמויות חשודות, דולב כמפקד גדוד גפן גדוד הכשרת קציני החי”ר בבית הספר לקצינים, עמד במשימה, הסתער לעבר המחבלים שחדרו במנהרה ליד ניר עם נלחם, על אף פציעתו הקשה שהביאה למותו. על פעולה זו זכה בצל”ש האלוף. בקיץ הקרוב היה אמור דולב לקבל את דרגת האלוף משנה ולהתמנות למפקד חטיבה ולהב השאיר משפחה, אישה מיכל קסם קידר, ילדים-מאיה, אורי וגיא. הוריו אורית ואלי, אחים יוגב ורותם”.

הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי העניק את מגן הזיכרון למשפחת קידר “4 גיבורי צה”ל שאת חלקם הכרתי, לא את כולם. כל פעם שאנו מפקדי צה”ל, נכנסים למשפחה עם הבשורה הנוראית הזאת, אנו מזכירים לעצמנו את מי אנו מייצגים ובעיקר את העובדה שאנו לא ממש מבינים את החלל ואת הכאב. כל מה שאנו יכולים להציע זה כתף תומכת, חיבוק אוהב ובעיקר בעיקר מה שחשוב, לזכור, לבקר , לספר את הסיפור של הבנים. להעניק משמעות לעשייה שלהם. אם יש משהו חשוב בערב הזה, זה לא רק הכבוד שאנו חולקים ההשתתפות בכאב של המשפחות. זה בעיקר שהדור הצעיר שנמצא כאן אתנו, יאמץ לו לוחם מהנופלים יכיר את חייו, את סיפורו, את דרכו ואת מורשתו .ישתדל ללכת בדרך הזו. יהיה זכרם של הבנים ברוך”.

אמו של סמ”ר יובל דגן ז”ל ספדה ברגש רב כמו שאר המשפחות שהביעו בנאומיהם את הכאב הרב “היום אנו עדיין בוכים על כולם.
במיוחד עליך יובי שלנו. עלינו שנשארנו בלעדייך. בשנה שעברה נסעת עם אבא, לאזכרה בחיפה, לכבד את החברים שנפלו במלחמת לבנון הראשונה, מאז ועד הזמן הזה נפלו עוד רבים וטובים בארץ הטובה. היום כבר עולה השאלה למי הולכים השנה, לחבר שנפל במלחמה,
או לבן של חבר שנחשב כחלל, אבל לנו השנה איו זכות בחירה, אנחנו משפחה שכולה, יום הזיכרון בשבילנו לא רק אבל לאומי, זהו יום האבל הפרטי שלנו. השנה נעמוד כולנו על קברך ונצדיע לך יובי, קרן של אור עוצמתית שכמוך. על הנוכחות הבלתי מתפשרת שלך, בעולם הזה שהייתה מלאה חיוביות עשייה ונתינה. ביום בו הודיעו לנו שנפלת חלל הארץ רעדה, ההרמוניה שבטבע נשברה לשבריר שנייה”.

ראש מועצת דרום השרון, מוטי דלג’ו העניק מגן זיכרון לאמו ואביו של סמ”ר יובל דגן ז”ל “יום זיכרון זה, לא נועד לכם המשפחות השכולות. אתם חוות את יום הזיכרון יום יום. שעה שעה ,דקה דקה. גם כאשר אנחנו 67 שנים, לאחר קום מדינת ישראל עדיין אנחנו נמצאים במצב שעלינו להתמודד על זכותנו לחיות כאן. אבל כולנו צרכים לזכור שהצלחנו תוך פרק זמן קצר, להקים כאן מדינה לתפארת, תעשיית הייטק מהטובות בעולם, חקלאות מן הטובות ביותר בעולם, טכנולוגיה, תעשייה. כל זאת נעשה בזכות אותם נופלים, בזכות הבנים שלכם.
זה לא פלא שיש לכם ילדים כאלה, משום שהם ידעו לשאוב מים טהורים מבארות טהורים אתם המשפחות. התפוחים הטובים האלה מאיצים בשורשים איתנים, שאתם ההורים שלהם. בשנה החולפת, מבצע צוק איתן התווספו לחללי צה”ל עוד 67 חיילים.

כמה אירוני וכואב שזה בדיוק כאשר אנו מציינים 67 שנים למדינת ישראל. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה נותר
כאחד הסמלים המבטאים את האחדות בעם ישראל. גם בחברה בה אנו חשים לא מעט שינויים גם בערכים, דבר אחד נשאר שמאיד את עם ישראל. זה אותו זיכרון על הנופלים. הרעות והגבורה, ההקרבה, תחושת השותפות בגורל, הם שממשיכים ללוות אותנו. הם מהווים אבני
יסוד בקיומנו. גם בעתות משבר כאשר נדמה שחישוקי החברה הישראלית מאיימים להפרד. המציאות פעם הייתה אחרת, לצערנו אנו חשים בשנים האחרונות לא מעט בקעים. אבל עם ישראל הוכיח את חוסנו תמיד בעתות משבר. כאשר אנו רואים את כל עשרות האלפים של הנופלים אנו יכולים לומר בצורה וודאית שבזכות ערכים אלו, אנחנו קיימים אנחנו נמצאים פה וערכים אלו רק מחנכים ונחנך את
הדור הצעיר במדינת ישראל.

“ביום הזה, אנו מרכינים ראש בפניכם המשפחות השכולות, אנו מאמצים אתכם ללבנו, מכאן אנו שולחים את תנחומינו הכנים. גם המציאות סביבנו השתנתה, ואינה מאפשרת אופטימיות יתרה, נמשיך כולנו כולנו לשאת תפילה שבלב בתקווה שיום יבוא ונזכה לראות קץ שפיכות הדמים ובקץ המלחמות ונזכה לחיות לבטח ובשלום. גם בימים אלה, אשר אנו מציינים 67 שנים למדינת ישראל. כל מי שמבקר בבתי הקברות הצבאיים, רואה שאין שם הבחנה בין אשכנזים לספרדים, לא עולים חדשים וותיקים ולא עדות
ולא אותם דברים שלאחרונה שמענו בחברה הישראלית. אנחנו חייבים לעשות הפסקה קצרה בעת הזו, ויחד להתאחד תחת אותה מטרה של כולנו שתהיה לנו פה חברה טובה יותר, חברה שנוכל להתגאות בה , חברה שתהיה סובלנית שתדע ותשתמש באותם ערכים של אותם נופלים שהקדישו את חייהם למעננו ולמען מדינת ישראל”.

באירוע הושמע שירו של שאולי דור שכתב לזכרו של סגן הדר גולדין ז"ל

ד"ר שמחה גולדין-אביו של הדר ז"ל "במורשת של הדר אנו צריכים ללכת הלאה, החלום של הדר שישתחרר, ביחד עם חברים שלו מהצוות ליצר שיתוף פעולה בין תנועות הנוער בכפר סבא בכדי לעשות דברים משותפים. החלום הזה מתגשם גם בעשייה בתוך כפר סבא אנחנו יותר גדולים וחזקים ממה שמספרים עלינו בעיתונים, ממה שרוב האנשים בתקשורת מנסים לצייר ומנסים להראות. אנחנו חייבים להתגבר על השסעים והבקעים. חייבים לייצר את האחדות, זה מה שהבנים רצו, זה מה שהם עשו באופן מעשי. הביטוי הבולט ביותר של החיילים כולם, היה הרעות עוד לפני 67 שנה שקמה המדינה. אנו לא נשכח את אלו שלחמו אתו ושרצו כדי לחלץ אותו . כמו שאמרו החיילים שלו, את הדר לא לוקחים בשבי, את הדר לא חוטפים. לכן הם הבינו או חשבו שהדר פצוע ולכן צריך ללכת ולחלצו . זאת הרעות האמתית. הלוחמים כולם יודעים בדיוק מהי הרעות שאנו נושאים אותה בלי מילים. שיר ארץ צבי היה תמיד הרינגטון שהתנגן אצל הדר בטלפון, הדר נהרג ונחטף. משפחת גולדין ואורון מצפים ומחכים שהמדינה תביא חזרה את שני החיילים שלה .לא תחזיר אותם
תביא אותם חזרה".

יוחנן נתנזון יו"ר ההסתדרות במרחב שרון, העניק לד"ר שמחה גולדין, מגן זיכרון "אני מודה לכם שאתם פה אתנו היום בערב ושאתם
חולקים אתנו את הכאב שלכם, אי אפשר להכיל את הכאב ואת האובדן וקשה להבין אותו. אנחנו כן יכולים לתת כתף , לחוש אתכם ולהגיד לכם שהיום אנו באמת מרגישים כחלק ממשפחה אחת, חשים אתכם את הכאב. אני מודה לכם שנתתם לנו קצת להציץ לנשמות של יקרכם, בזכות הערב הזה .אנחנו מכירים אותם ואני יכול להבטיח לכם שכל אחד מהיושבים פה בקהל מרגיש היום, שבניכם חיים גם בקרבם ואני מרגיש שהם חיים בקרבי. אני מבטיח לכם שאני לא אשכח אותם ושאני אחוש אותם, אני אכיר אותם אני מחפש את הדרך גם באמת להנציח כל אחד מבניכם ולקחת את העצה באמת לאמץ את הבנים ושהם יחיו בקרב כל אחד מאתנו".

השיר האחרון שאותו שר אפי נצר, היה גולני, נצר ציין כי השיר הוא תודה לגולני ולצה"ל בכלל. נצר הוסיף כי לשיר הוסף בית נוסף, לאור בקשת אב שכול שאיבד את בנו בצוק איתן. "גולני חטפו את הקורבנות הרבים ביותר בצוק איתן".

במהלך השיר, הצדיע נצר לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שישב בקהל. (גם אשכנזי יוצא גולני )

תגובות

תגובות