פטר גלוזברג הוא צייר בעל מורשת תרבותית רוסית עשירה.
הוא הצליח בזכות כישרונו להשתלב בנוף האמנות הישראלי בצורה מרשימה, מאז עלייתו לארץ לפני כ 20 שנה.
אוצרת: אביה ממון
סצינת האמנות בישראל, מושפעת לרוב מהסכסוך הישראלי ערבי ובעיות חברתיות הצצות חדשות לבקרים, מצבים פוליטיים וחברתיים משתנים, המשפיעים ומיצרים נושאים ‘חמים’ ליצירה עבור אמני ישראל.
לעומת זאת הצייר פטר גלוזברג מתמקד בציוריו בנצחי – בנוף וטבע המקיפים אותנו וממלאים את לבנו באושר ושלווה. הטבע היה פה מאז ימי הבריאה ויהיה פה גם אחרינו.
כמו כן מצייר האמן נופים אורבניים/כפריים המשתלבים ומשלימים את ציורי הטבע הפיוטיים שלו. הוא מתייחס בציוריו בעיקר לפינות חמד שגילה בארץ, כמו בתי כנסת, מסגדים, בתי מגורים ועצים, חופים וגנים, כל המרכיבים היפהפיים של ארצנו הקטנטונת.
הוא מתעד פינות חמד אלו עם שימוש אימפרסיוניסטי טיפוסי של אור וצל.
יחד עם זאת פטר גלוזברג משתייך לקבוצת ציור אוניברסאלית של ציירים מכמה מדינות, הנפגשים מדי פעם במקומות שונים בעולם ומציירים להנאתם.
ד"ר אלק אפשטיין….מגדיר את האמן בספרו "טיפוח המורשת האימפרסיוניסטית הצרפתית בישראל / אמנותו של פטר גלוזברג" כאימפרסיוניסט ארץ-ישראלי.
זרם האימפרסיוניסטים צמח באירופה של המאה ה-19 והשפיע אך מעט על ציירי רוסיה. הצייר פטר גלוזברג נשבה בקסמיו, ושיווה לו מאז קליטתו בארץ, סגנון אישי ישראלי משלו.
על האימפרסיוניזם
האימפרסיוניסטים הביעו דרך יצירותיהם גישה אמנותית חדשנית; הם ציירו מחוץ לסטודיו המסורתי במטרה להביע את הרגע החולף, את האור בשעה המסוימת ביום, ואת השפעותיו על המרקם, על הצבעוניות ועל הנושא המתואר…
…משיכות מכחול קצרות ונקודתיות של צבעים טהורים וחזקים, מרקם גס ועבה, קומפוזיציה מופשטת ושקטה וחוסר דגש בפרטים; כל אלה גרמו לציור להראות לא גמור, כמעין סקיצה.
(מתוך ויקיפדיה)