פיילוט למציאת מקומות חניה בכפר סבא

עמירם מילר חבר המועצה החליט לאמץ את ההצעה לחפש מקומות חניה פנויים בעיר באמצעות אפליקציה
צילום תמונה: יעקב אמיר
בימים אלה מתחיל בעיר כפר סבא פיילוט שמטרתו לתת לתושבי העיר תמונת מצב אונליין לגבי מקומות חנייה פנויים בתקווה לאפשר להם למצוא חנייה ביתר קלות בחניונים.

את הפיילוט מובילה חברת spaceek, שאחראית על המיזם והאפליקציה הייעודית. את הפרויקט מקדם מטעם העירייה חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה עמירם מילר, שנמצא בקשר ישיר עם החברה.

כפיילוט ראשוני תותקן בחניון תל חי במהלך השבועיים הקרובים מערכת של חיישנים מיוחדים בתוך תאי החנייה. החיישנים מסונכרנים עם אפליקציה ייעודית שתתריע בפני מי שעושה בה שימוש על מספר מקומות החנייה הפנויים בחניון אליו הוא רוצה להגיע ובכך תחסוך לו זמן מיותר באם אין מקום בחניון.

במקביל יותקן בצומת הרחובות תל חי וייצמן לוח לד מיוחד, שיתריע על מספר מקומות החנייה הפנויים בחניון, עם פילוח של מספר החניות הפנויות גם לנכים. באם הפיילוט יוגדר כמוצלח תשקול העירייה את הרחבתנו לחניונים נוספים ברחי העיר וכן לרחובות המסומנים בכחול לבן.

יהודה בן חמו ראש העיר, "מדובר בפיילוט ייחודי וחדשני, שיאפשר לנהגים לקבל מידע אונליין על מקומות חנייה פנויים בכפר סבא. פיילוט זה מצטרף כגורם משלים לרפורמת החנייה העירונית אותה יזמה עיריית כפר סבא בחודשים האחרונים במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר. אני מקווה כי הפיילוט יצליח ויסייע במציאת מקומות חנייה בצורה נעימה ומהירה יותר".

חבר המועצה ומחזיק תיק התחבורה עמירם מילר, "אנחנו העיר הראשונה שאימצה את הרעיון שהביאה בפנינו חברת ההזנק ספייסק , ככל שהניסוי יעלה יפה נוכל להשתבח במערכת יעילה לאיתור מקום חניה פנוי לתושבי העיר ומניעת חיפוש ארוך ונסיעות מיותרות. אני מאמין גדול בשילוב טכנולוגיות חדשות בתחום המוניציפאלי ולאחרונה אף הוספנו לעובדי העיריה את השיפור והעדכון בצילומי רחובות העיר, שהופק ע"י גוגל ומהווה כלי עבודה חשוב למידע תכנוני בנושא התחבורה והחניה בעיר . כפר סבא הינה עיר חדשנית שחושבת קדימה ומאמצת את חדשנות העתיד".

אהבתם את הכתבה? אל תשכחו לעשות לייק ולהגיב – שתפו 

תגובות