מתנדבי עמותת אור ירוק בכפר סבא במכתב לבן חמו: טפל ברחובות האדומים ביישוב

מדובר ברחוב בן יהודה – בו התרחשו 66 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 5 חמורות, בהן נהרגו שני בני אדם ונפצעו 46. רחוב ויצמן – בו התרחשו 97 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 6 חמורות, בהן נהרגו שני בני אדם ונפצעו 138 ורחוב טשרניחובסקי – בו התרחשו 79 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 4 חמורות, בהן נהרג אדם אחד ונפצעו 177.

מתנדב עמותת אור ירוק בכפר סבא, אבי רוזנברג, שלח מכתב לראש העיר יהודה בן חמו, בו הוא מציין את המספר הרב של תאונות הדרכים שהתרחשו בין השנים 2009-2013 ברחובות האדומים שביישוב. על פי המכתב ששלח, בכפר סבא שלושה רחובות אדומים:

• בן יהודה – בו התרחשו 66 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 5 חמורות, בהן נהרגו שני בני אדם ונפצעו 46.
• ויצמן – בו התרחשו 97 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 6 חמורות, בהן נהרגו שני בני אדם ונפצעו 138.
• רחוב טשרניחובסקי – בו התרחשו 79 תאונות בין השנים 2009 – 2013, מתוכן 4 חמורות, בהן נהרג אדם אחד ונפצעו 177.

בהמשך המכתב, מבקש המתנדב מראש הרשות לפעול בהקדם האפשרי למען שיפור הבטיחות ברחובות האדומים על מנת לחסוך בחיי אדם ונפגעים.

בסוף שנת 2013, סימנה משטרת ישראל 168 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות נרשמו לפחות שלוש חמורות תאונות בשנת 2013, או 12 תאונות בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013.

בין העבירות שצוינו שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות האדומים: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.

עמותת אור ירוק: "העלייה בשלוש השנים האחרונות במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל מחייבת את משרד התחבורה ליטול צעדים משמעותיים בכדי להפסיק את הקטל בכבישים. בין היתר, שר התחבורה הנכנס חייב לטפל בתשתיות הרחובות האדומים והמסוכנים בהם מתרחשות מרבית תאונות הדרכים בערים וכן להעביר למשטרה את התקציבים הדרושים לה לשם הגברת האכיפה ברחובות אלו. הגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".

הילן דהרי מנהלת מחלקת תנועה ותחבורה בעיריית כפר סבא’ עיריית כפר סבא מעריכה את פועלה של עמותת אור ירוק בכל הקשור למניעת תאונות דרכים. עם זאת, יש לציין כי עיריית כפר סבא לא מחכה לדו"ח כלשהו בכדי לטפל בכבישים המוגדרים כמוקדי סיכון. גורמי המקצוע מקיימים ישיבות שוטפות עם נציגי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמשטרה כשלנגד עיניהם שמירה תמידית על בטיחות משתמשי הדרך תוך הצגת פתרונות מעשיים וביצועם בשטח. ברחוב טשרניחובסקי למשל בוצע שינוי תכנון רמזור הכולל שינוי גאומטרי, שינוי פאזות ותזמון מערכת הרמזורים ובתכנון גם שילוב גל ירוק. בצומת בן יהודה יותקן מעקה בטיחות לאורך הציר על מנת להגן על משתמשי הדרך ובנוסף, מתוכנן שינוי גאומטרי בצומת בן יהודה- דרך הפועל- הזמיר להרחבת איי התנועה בצומת ושילוב גל ירוק להולכי רגל".

תגובות