שערוריית הפיטורים התמוהה של הסייעת האהובה: מנהלת אגף גני ילדים בעיריית כפר סבא הודיעה לסייעת המוערכת לא להגיע יותר לגן

המחסור בסייעות בעיריית כפר סבא ידוע לכל. המחסור עד כדי כך חמור שילדים נשלחו הביתה כי לא היו סייעות בגן. רק סייעות מהמגזר הצילו את המצב כי עיריית כפר סבא לא הצליחה להשיג סייעות. רבות נכתב על הנושא כך שהסיפור הבא גורם לתמיהה רבה מאוד. 
גן שחף, גן עירוני שמנוהל ע"י עיריית כפר סבא, סבל גם הוא מחסך חמור בסייעות. בשעה טובה נמצאה לגן סייעת אשר זכתה בשבחים רבים מאוד והייתה אהובה מאוד הן על הילדים, ההורים ואפילו הגננת בגן המליצה עליה בחום רב. 

יום בהיר אחד, ללא כל סיבה הנראית לעין, נקראה הסייעת לעירייה ובשיחה הודיעו לה שהיא לא תוכל לעבוד יותר בגן. למה? ההסבר היה כי יש סייעת המחכה כבר שנתיים למקום קבוע והיא תשובץ בגן זה. ברם, כל סייעת אחרת לא הגיעה לגן, לפחות בשבועיים שלאחר מכן וההורים נותרו המומים, הילדים נפגעו אף יותר – כך לטענת ההורים בפנייתם הדחופה לאחראים. 

יצויין כי לפורטל השרון פוסט נודע כי מדובר בסייעת הנשואה לקרוב משפחתה של מירב בן חמו – גרושתו של בן חמו – עמם בן חמו מסוכסך. 

כך כתבו ההורים לאביבה מרקוביץ, מנהלת מחלקת גני הילדים ולאורלי פורמן, מנהלת אגף החינוך "ראשית, קבלו התנצלותינו על שעת משלוח הודעתינו – אולם זאת נעשת בשל סיבות דחופות בקשר עם שינויים בהרכב צוות הגן אשר משפיע באופן קיצוני ומובהק במצב ילדי הגן. שנית, ובאותו הקשר, הפנייה לשתיכן יחד כמי שאמונות על גני הילדים נועדה לקצר טווחי זמן שכן, שיהוי בפנייה שלנו, ההורים אליכם, עד כה הסבה לילדינו נזק וריגרסיה וברצוננו כי פנייתינו תטופל כבר מחר בבוקר. להלן פרטי המקרה בקצרה: לפני שבועיים לערך, קיבלנו הודעה מגב’ עדה שקד – הגננת בגן – כי אם הבית והסייעת שהייתה מקור בטחון לילדנו מתחילת השנה הועזבה/ עזבה את הגן.
ההודעה הגיעה ללא הסברים ו/או הודעה מוקדמת ומאותו היום הגב’ אנג’ליקה הפסיקה להגיע לגן. בדיעבד מסתבר, כי הגב’ אנג’ליקה הייתה דמות דומיננטית בגן והיוותה מקור בטחון להרבה ילדים. נזכיר כי מדובר בילדי טרום טרום חובה שלמרביתם זו שנה ראשונה בגן עירייה אשר הגיעו ממסגרות פרטיות קטנות מאלו של העירייה.

אנו כהורים החלטנו ליתן אמון במערכת ולהמתין למחליפה ראויה. דא עקא, מאז ועד היום לא הגיעה סייעת מחליפה – אלא חמור מכך – מידי יום מגיעה סייעת אחרת / שונה מהיום הקודם. לאחר בירור שלנו עם הורי הגן, מסתבר כי מאז עזיבתה של אנג’ליקה את הגן, הרבה מהילדים חווים ריגרסייה בהתנהגות, ילדים שחזרו להרטיב, ילדים שלא נרדמים בגן, ילדים שהפסיקו לאכול בגן, ילדים שאינם מוכנים להגיע לגן ועוד. העובדה כי מובן כעת כי להרבה מהילדים החלה ריגרסייה באותו התק’ מעידה כי חוסר הידיעה מי מטפל ושומר עליהם – תחלופת הסייעות בגן לא מאפשרת לילדים להתחבר ו/או להקשר וליתן בטחון וזה ניכר בכך שאינם זוכרים את שם "הגננת/הסייעת" שנתנה להם דף לציור וגם להיפך – הסייעת לא יודעת את שם הילד/ה – והדבר מדבר בעד עצמו. לא זו אף זו – ביום חמישי קיבלנו הודעה נוספת כי מאיה, הגננת עוזבת את הגן לאלתר ושביום ראשון תגיע להיפרד מהילדים. השאלה הנשאלת – מי בדיוק ישמור על ילדינו מחר משעה 14:00 בצהריים עת עוזבות עדה ומירב את הגן?! נודע לנו כי הגב’ אנג’ליקה זומנה מחר בבוקר לפגישה בעירייה עם מר רונן – נשמח לדעת כי מייד לאחר מכן, תגיע לגן לטיפול בילדינו ובכלל- נשמח עד מאוד אם תוחזר לאלתר לגן כחלק מהצוות הקבוע.
לא למיותר לציין, כי אנו פונות אליכם כנציגות הורי הגן [וגם תמכנו זאת באישור בכתב מההורים] ולפיכך, נבקש לקיים פגישה בהולה בעניין עם הגורמים הרלוונטים על מנת למצוא פתרון מיידי וקבוע ללא שיהוי". 

מנהלת משאבי אנוש, אורית עומר השיבה :"בשל שיקולים הן מערכתיים והן מקצועיים אכן הוחלט להעביר את אנג’ליקה לעבודה כסייעת מחליפה. נעשתה בדיקה מעמיקה של המצב בגן שחף ע"י מחלקת גני הילדים ובכלל זה, שיחה שנערכה לפני מספר ימים ע"י אביבה, מנהלת המחלקה, עם נציגי ההורים, ואני מבינה שהדברים הוסדרו. במידה ויש בעיות אחרות / נוספות, יש להעביר את הדברים באופן מסודר לבדיקה במחלקת גני הילדים". 

ברם, מאז ועד היום ביקשה הסייעת לעבוד לפחות כמחליפה ושוחחה עם האחראי על הסייעות ירון גולדמן שלא טרח לשבץ אותה בגן כלשהו למרות פניות חוזרות ונשנות מצידה, או להגיב לדברים. 

דוברת העירייה. צאלה וקסמן גונן, מסרה בתגובה "הנ"ל עבדה בעיריית כפר סבא חודשיים בלבד, ולא היתה קבועה במערכת.
הוצע לה להיות מחליפה, אולם הנ"ל העדיפה להתפטר ולעבור לגן פרטי". 

הסייעת ביקשה להתייחס לדברים "3 חודשים עבדתי ועד היום שייכת למערכת..לא התפטרתי ..הייתי בפגישה אצל ירון
אחרי שבועיים שהעיפו אותי..וכן הסכמתי לעבוד בתור מחליפה…הייתה איתנו בשיחה מישהי בשם מורן ממשבי אנוש. הבטיחו לי עוד באותו יום להחזיר תשובה (לאחר שתבדוק מול שרית ממשבי אנוש) ועד היום ממתינה לתשובה..דיברתי עם ירון כמה פעמים
ביקשתי ממנו לשבץ אותי בגנים..ושוב עד היום ממתינה לתשובה..שלחתי לו הודעות ..אפילו לא טרח לחזור אלי לצערי". 


תגובות