בית החולים מאיר התעקש לשחרר חולה למוסד סיעודי בצפון, – בבלינסון אשפזו אותה במחלקת טיפול נמרץ

בני המשפחה זועמים: בית החולים מאיר התעקש לשחרר חולה למוסד סיעודי מרוחק בצפון הארץ



הבת מספרת כי האם שהתה בביה"ח מאיר 18 יום עקב מחלת c.o.p.d אי ספיקת לב ריאה "בית החולים מאיר הכריח אותי להוציא את אמא לביה"ח סיעודי בטבריה למרות שאין לה כלל קרובי משפחה באזור. ביקשתי מהם והתחננתי ובכיתי והסברתי שאי אפשר לשלוח אותה למקום שאין משפחה באזור שתסעד אותה ושימצאו מקום קרוב. בית החולים על דעת עצמו החליט וקבע שהיא יוצאת והזמין אמבולנס כדי לקחת אותה לטבריה תוך שהם מאיימים שאם נשאיר אותה נשלם 2000 שקלים על כל יום נוסף. זה שבר אותנו לגמרי, היינו חסרי אונים. לבסוף עם בלון חמצן שהיה לי מחברת קליניטיקה הוצאתי את אמא ישר לבית חולים בלינסון משום שהיא חשה ברע".

– מה אמרו לך בבלינסון?

"מיד קיבלו אותה ואמרו שהמצב קטסטרופלי עם חסימה ריאתית ואשפזו אותה בטיפול נמרץ ארבעה ימים עם השגחה צמודה, זה לאחר שבבית החולים מאיר טענו שמבחינה בריאותית אין מה לעשות איתה יותר אצלם".

– איך האמא קיבלה את כל מה שקרה?

"היא גם קיבלה את זה קשה. היא הרגישה נורא ולא הבינה למה רוצים לפנות אותה בכלל מבית החולים. ואני רוצה לומר לך שבבית חולים בלינסון הופתענו מאוד. הטיפול היה מדהים, טיפלו בה במסירות רבה, עם אכפתיות למצבה ולא עזבו אותה לרגע. גם העובדת סוציאלית הייתה מדהימה, ליוותה אותי צעד צעד, התנהגותית פשוט אמפתית ויוצאת דופן. צוות מסור ונהדר ומכאן אני שולחת להם תודה רבה".

מבית החולים מאיר נמסר בתגובה
:"הגברת החולה במחלת ריאה כרונית, טופלה במשך כשלושה שבועות במסירות ובמקצועיות.
לפני כשבועיים הסתיים הטיפול הרפואי וניתן היה לשחררה לביתה כמקובל. המשפחה בקשה באופן חריג להשאירה ולפתוח בהליך לסידור מוסדי. נעתרנו לבקשת המשפחה לבצע זאת בזמן האשפוז אלא שמסגרת ההמשך שהוצעה לה, נדחתה על ידה והיא דרשה מוסד מסוים שאין בו, לצערנו, מקומות פנויים בשלב זה. בנוגע לשחרור – לאור מצבה הבריאותי זקוקה החולה לתמיכה רפואית נשימתית צמודה.
מטרת בית החולים היתה להעבירה למוסד בהשגחה רפואית צמודה באמבולנס שיספק לה את הטיפול לו היא זקוקה בזמן המעבר.
בתה של החולה בחרה על דעת עצמה לעזוב ללא הודעה לצוות המחלקה ברכב פרטי וללא ליווי רפואי. אנו מאחלים לגברת בריאות שלמה". 

תגובות