מצטיינת מנתניה: סמל טל גפני, המשרתת כטכנאית קשר בגדוד 611 של אגד התותחנים 282

אנחנו מסכמים בימים אלו את החודש הראשון 2017, שבו ניתנו אותות הערכה לחיילים וקצינים מצטיינים משנת 2016 שהסתיימה זה מכבר. בין אותם חיילים מצטיינים נמצאת תושבת נתניה סמל טל גפני, המשרתת כטכנאית קשר בגדוד 611 של אגד התותחנים 282.



המראה העדין של טל מתעתע, ואף על פי שרבים ממכריה לא חשבו שתוכל לעשות זאת, טל משרתת בתקן של לוחמת, והיא נמצאת רוב הזמן בשטח עם לוחמי הגדוד.

"למדתי בתיכון 10 יחידות פיזיקה ו-5 יחידות אלקטרוניקה- לא תחומים שקרובים כ"כ לשירות בשטח- והמשכתי ללימודי עתודה של יג’-יד’. אחרי שסיימתי את הלימודים התגייסתי לחיל התקשוב, ועברתי קורס טמ"ם שבסופו הגעתי לאגד התותחנים 282, ואחרי שבועיים הגעתי לסוללה הדרומית של גדוד 611,גדוד האיכון והמטאורולוגיה" היא מספרת. לוחמי הגדוד משתמשים בשטח במערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר, כדי להבין את תנאי מזג האוויר ולהתאים אליהם את פעילות התותחים. "כדי שהם יוכלו לבצע את תפקידם ולהעביר את הנתונים, קריטי שהמערכות ורשתות התקשורת יעבדו כדי שהמידע יוכל לעבור, ופה אני נכנסת לתמונה. אני אחראית לוודא שהמערכות עובדות תמיד באופן שבו הן צריכות לעבוד, וכמובן לתקן אותן במקרים של תקלות או בעיות. כל תקלה יכולה להיות הרסנית, כי אם המערכות לא יעבדו אין טעם בעבודה הקשה של הלוחמים בגדוד, כך שאנחנו מרגישים שהרבה מונח על הכתפיים שלנו, אבל זה מה שדוחף אותנו לעבוד קשה ולהיות הכי יעילים ומקצועיים שאפשר" היא מסבירה. טל מוצבת עם לוחמי הסוללה הדרומית במשמר הנגב, כדי להגן על גזרת הדרום. "לפני הצבא ידעתי שאני רוצה שירות רחוק מהבית שבו ארגיש שאני תורמת מעצמי, אחווה חוויות חדשות וארגיש סיפוק ממה שאני עושה, ואני בהחלט מרגישה שהשגתי זאת".

הרצון של טל לתרום למדינה לא מסתכם בשירותה הצבאי, והיא רוצה לעשות זאת גם לאחר מכן ושואפת לעבוד כחוקרת במשטרה. "זאת נראית לי עבודה מאתגרת, אבל עם המון סיפוק בצידה. אני רוצה להילחם על הצדק, לתת את החלק שלי לשמירה על החוק".

כאמור, בשבוע שעבר היא קיבלה אות של מצטיינת פלוגתית, בערב מיוחד שנערך בגדוד. "מאוד הופתעתי לקבל את ההצטיינות, לא חשדתי שייתנו לי אותו. אני נותנת ומשריעה מעצמי בעבודה כי זה משהו שחשוב חי ואני אוהבת לעשות ומאוד שמחתי לגלות שהמפקדים רואים ומעריכים את זה" היא מסכמת בחיוך.


תגובות