ראיון מיוחד עם סימה פרי : ממשרד עו”ד מצליח, לצמרת הנהגת העיר רעננה

השבוע בחרתי לראיין לפורטל השרון פוסט, את עו”ד סימה פרי שנכנסה לתפקידה כסגנית ומו”מ ראש עיריית רעננה כמחזיקת תיק חזות העיר לפני כשבעה חודשים. בין היתר משמשת פרי כיו”ר ועדת הכספים, יו”ר ועדת התמיכות, יו”ר ועדת הקצאות, יו”ר הועדה למניעת השימוש בסמים ובאלכוהול, ויו”ר ועדת שפ”ע, וכן מכהנת כיו”ר איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות. פגשנו את פרי כדי לסכם תקופת למידה מאז כניסתה לתפקיד וכדי לבדוק מהן תכניותיה לעתיד בזמן שנותר עד הבחירות לרשויות המקומיות ולאחריהן.


 
איך את מסתדרת עם מגוון כל כך רחב של תפקידים?

"מאז שנבחרתי למועצת העיר בשנת 2008, ידעתי שאני הולכת להשקיע מזמני מכישוריי וממרצי בתפקידיי הציבוריים, על מנת לקדם פרויקטים ונושאים החשובים לי בעיר. ללא תמיכתם של בן זוגי ומשפחתי, לא הייתי יכולה לעשות זאת, שכן הדבר דורש הקרבה, וההשקעה באה לרוב על חשבון זמן איכות עם המשפחה.

"כמובן שההשקעה הנדרשת ממני היום, בתפקידי כסגנית ומ"מ במשרה מלאה, כשותפה מלאה בתהליכי קבלת ההחלטות בכל הנוגע למה שקורה בעיר וכאחראית על אגף חזות העיר, היא רבה, אבל אני נהנית מכל רגע, וזה שווה את הכל". 

איך את מסכמת את תפקידך בעירייה בשבעת החודשים שחלפו מאז כניסתך לתפקיד?

"העשייה היום יומית באגף, תוך נגיעה מתמדת בכל כך הרבה תושבים, מרגשת וממלאת אותי בכל יום מחדש.
אגף חזות העיר הינו אחד האגפים החשובים בעיריית רעננה, ומהווה את הפנים של העיר. זהו הדבר הראשון שכל תושב רואה ונחשף אליו בצאתו מהבית, ואליו גם נחשפים המבקרים הרבים שמגיעים מחוץ לעיר. מאחר שלאורך השנים רעננה מיצבה את עצמה כעיר מובילה בנושאים של ניקיון הרחובות והגינון במרחבים הירוקים הרבים בעיר, אני רואה אתגר גדול, הן בשמירה על רמתה הגבוהה של חזות העיר, ובמקביל הצבת רף גבוה יותר, ושיפור רמת השירות לתושב". 

כיצד את מתמודדת עם פניות התושבים, שרבות מהן מוצאות את מקומן גם ברשתות החברתיות, ולעיתים אף מובעות בצורה ביקורתית מאוד?

"אני מתייחסת לכל פנייה ברצינות הראויה, גם אם לעיתים היא נשמעת בבוטות ופוגעת באופן אישי. אנחנו מעודדים את התושבים לפנות בכל נושא, שכן פניות התושבים הם המדד למעורבותם במה שקורה בעיר ולשביעות רצונם.

"יתרונו של אגף חזות העיר הוא ביכולת שלו למדוד את ביצועיו ממאגר המידע הכי מעניין שיש ברשות המקומית, והוא פניות התושבים למוקד.

"עם כניסתי לתפקיד עסקתי בלימוד וניתוח של פניות התושבים בנושאים השונים, מהם למדתי דברים מדהימים על עבודת האגף. גיליתי שבשנת 2016 טיפלנו בפניות רבות של תושבים – 54,490 פניות במספר בכל הנושאים שבהם מטפל האגף. גיליתי שענינו וטיפלנו בפניות התושבים בצורה מקצועית ומהירה, שברובם אנו עומדים בזמני התקן לתגובה, ובחלקם אף עמדנו בזמני שיא.
ניתוח הפניות אפשר לי לבחון את איכות העבודה של הקבלנים השונים שמספקים שירות לעיר בכל הנושאים באזורים השונים, ולהציב יעדים לשנת 2017 לשיפור הביצוע.

"לשמחתי הרבה אני נהנית מגיבוי מלא מראש העירייה זאביק בילסקי, המאפשר לי להוביל את האגף להישגים חדשים, תוך שיתוף פעולה מלא עם מנהל האגף, מנהלי המחלקות וכלל עובדי האגף המסורים". 

כמי שמחזיקה בתיק חזות העיר, שנוגע באיכות החיים של כל תושב/ת, מה מטריד אותך ?

"לצד תושבים רבים מאוד שמגלים אכפתיות גדולה לחזות העיר, אשר פונים ישירות לאגף או באמצעות המוקד, ישנם תושבים רבים שאינם פועלים בהתאם לחוקים ולכללים שנקבעו, הן בנושא השלכת פסולת ברחוב, הוצאת גזם בימים שאינם ימי הוצאת גזם באזורם, וכן הנושא של בעלי כלבים אשר אינם אוספים את צואת הכלבים מהמדרכות ובגנים הציבוריים. הטיפול בנושאים אלה מצריך שילוב של חינוך והסברה אכיפה ועל כך בכוונתנו לתת מענה". 

כיצד פועל האיגוד שאת עומדת בראשו לקידום נשים לפוליטיקה?

"ראשית אציין שבכל הפורומים שאני יושבת בהם במסגרת תפקידי כיו"ר האיגוד, אני גאה לייצג את עירי רעננה, כמודל מנצח לשוויון מגדרי הן במספרן הרב של חברות מועצת העיר והן בשדרה הניהולית הבכירה בעיריית רעננה.

"כיום מצב ייצוג הנשים, המהוות 51% מכלל האוכלוסייה, סביב שולחן מקבלי ההחלטות ברשויות המקומיות הינו מביש. 6 ראשות רשויות בלבד מכהנות מתוך 255, וכ- 400 חברות מועצה ברחבי הארץ, המהוות כ- 12% בלבד מכלל חברות וחברי המועצות. הבנו שרבות מחברות המועצה אינן מתמודדות לקדנציה נוספת וחלקן אף עוזבות את מועצת הרשות במהלך הקדנציה מסיבות שונות. לפיכך מלבד היותנו role model בדרך העשייה הציבורית לנשים אחרות כל אחת ביישובה, החלטנו להתמקד בחיזוק מעמדן של נבחרות ציבור מכהנות, הן ע"י קיום מפגשים של חברות מועצה באזורים שונים בארץ, והן באמצעות הצמדת חברות מועצה מנוסות וותיקות שתשמשנה כמנטוריות לחברות מועצה הזקוקות לייעוץ נקודתי או מתמשך הנוגע לעבודתן הציבורית. כמו כן אנו מקימות כנסים מקצועיים לחברות המועצה, למידת עמיתות ועוד. בשנים האחרונות פעלנו גם לקידום חקיקה למתן גמול וכלים מקצועיים לחברות ולחברי מועצה ברשויות המקומיות, שכן היעדרם של אלה התגלה כחסם משמעותי להתמודדות נשים לפוליטיקה המקומית". 

איפה את רואה את עצמך לאחר הבחירות הבאות?

"זה לא סוד שבעבר הבעתי נכונות להתמודד לראשות העיר ואני רואה את עצמי כמועמדת ראויה לתפקיד, אבל אני חייבת להבהיר שכל עוד ראש העירייה הנוכחי יתמודד לתפקיד, לא אציג את מועמדותי לתפקיד זה. בכל מקרה אמשיך לשרת את הציבור ברעננה בנאמנות". 


תגובות