"כששאלתי מי אישר לקבלן עבודות ללא אישור תקציבי ממועצת העיר, ענתה מנכ"לית העירייה אושרת גני גונן שהיא נתנה את האישור"

איך מאשרים חברי מועצת העיר תשלום לקבלן, רטרואקטיבית, לאחר שהאחרון כבר סיים את העבודות? בעיקר לנוכח הפרשיות הידועות והמוכרות שכבר היו בעבר? לא ברור. כיצד חברי המועצה מאשרים זאת ללא הנד עפעף? מדוע חברי קואליציה רוויטל לן כהן ואמיר קולמן סירבו לאשר תשלום רטרואקטיבית? או בעצם, מדוע היו היחידים מבין כל חברי הקואליציה?!

נציגי מרצ לא נכחו בדיון בוועדת הכספים, לאחר שנבצר מפליאה קטנר להגיע ועילאי הרסגור-הנדין הודח באופן כוחני לפני מספר חודשים מהוועדה, אך כשהגיע אישור התקציב למועצת העיר הביע יו"ר סיעת מרצ עילאי הרסגור-הנדין דעה נחרצת נגד המהלך התמוה ויחד עם פליאה קטנר הצביע נגד האישור הרטרואקטיבי של התקציב ללא מכרז.

עילאי הרסגור-הנדין: "כנראה שחושבים שחברי המועצה הם מטומטמים גמורים אם נותנים לנו לאשר תקציב לאחר שהעבודות כבר נעשו. כששאלתי מה יקרה אם לא נאשר את התקציב, ענה לי סגן ראש העיר צביקה צרפתי שהקבלן יתבע את העירייה, כלומר שבכל מקרה נאלץ לשלם לו ללא קשר להחלטת מועצת העיר. כששאלתי מי אישר לקבלן עבודות ללא אישור תקציבי ממועצת העיר, ענתה מנכ"לית העירייה אושרת גני גונן שהיא נתנה את האישור. לא ברור באיזו סמכות הדבר נעשה וכיצד ראש העיר זורק את האחריות לביזיון הזה על אנשיו. הגדילו לעשות ואפילו לא פרסמו מכרז לתוספות הבניה, אלא נתנו זאת לקבלן הנוכחי. המקרה כל כך זועק לשמיים עד שחברי קואליציה פחדו להצביע ביחד עם הקואליציה ובחרו להימנע. זה אומר הכל."

 

ריטואל קבוע בנהלת עיריית כפר סבא בראשות בן חמו


אחד המחדלים הגדולים בראשות בן חמו הוא שיפוץ קריית ספיר שהחל מ-16 מיליון והגיע ל-60 בקרוב. 
האבסורד הוא שבזמנו חבר המועצה אמיר גבע, כיום בקואליציה ואז באופוזיציה , יצא בחריפות נגד הפרשה ואמר אז : "בישיבת ועדת הכספים שדנה בעניין זה הבעתי בתוקף את דעתי כי החריגה התקציבית משקפת מחדל תכנוני, ניהולי וביצועי בלתי נסבל והודעתי לחברי הוועדה, כי גם בדיעבד,כשהפיל הלבן כבר ניצב בשטח, איני יכול להסכים ולאשר את תוספת התקציב המוגזמת הזו".

מילא, בשנים הראשונות לכהונתו, יכול לומר בן חמו כי הוא לומד את העבודה ו..טועים. 
ברם, שימו לב, לדוגמא הבאה: בשנת 2009, חברי מועצת העיר התבקשו וב לשמש חותמות גומי ולאשר חריגת תקציב לשיפוץ אולם הישיבות מדובר בהגדלת תקציב לעבודה שבוצעה והסתיימה שנתיים קודם, בשיפוץ מבנה לשכת ראש העירייה הכולל את משרד המנכ"ל, העוזר אישי ואולם הישיבות.

בשנת 2007, אישרה מועצת העיר דאז מסגרת תקציבית של שיפוץ המבנה. מדובר בסכום של מיליוני שקלים. התקציב שאושר אז, לפי אומדן מסוים לא הספיק לשיפוצים, שככל הנראה הורחבו/לא בדיוק ידוע מדוע האומדן לא מתאים למציאות, וחברי מועצת העיר התבקשו לאשר הגדלה של 36% מהתקציב הבסיסי שאושר.

גם אז, – רוב חברי מועצת העיר אישרו העבודה בוועדת הכספים מאחר ונטען בפניהם שאם לא יאשרו- העירייה צפויה לתביעה. באותה ישיבה נכחובין השאר: צביקה צרפתי, אורן כהן, יובל לוי, אמיר גבע, ואיתן צנעני שבשלב זה לא נכח בדיון.

היחידים שהתנגדו אז היו יעת הירוקים ויובל לוי. אורן כהן נמנע.

מי שהיה אז אחד מהבולטים בין חברי המועצה הוא עו"ד נפתלי גרוס: שאמר אז "התנגדתי להצעת ההחלטה שהונחה על שולחן ועדת הכספים להגדלת תקציב שיפוץ מבנה לשכת ראש העירייה ב- 36% מאחר ומדובר בשיטה פסולה של הבאת החלטות לאישור המועצה בדיעבד. שיפוץ מבנה ה"חאן" הסתיים מזה זמן ורק עתה החליט ראש העירייה להביא את הגדלת התקציב לאישור ועדת הכספים. איני יכול לקבל את השיטה שבה מבקשים מחברי המועצה לאשר דברים מוגמרים בדיעבד. מדובר בשיטה פסולה השמה ללעג את מועצת העיר וחבריה. ראש העירייה מביא הצעת החלטה וטוען שאם לא תאושר אנו צפויים לתביעה משפטית מהקבלן המבצע ובשל כך "חייבים" לתמוך ולאשר. אין לקבל שיטה זו, המוכרת גם ממקרים קודמים. אם רוצים את אישור המועצה צריך לבקש אותו בזמן אמת ולא בדיעבד".

אורן כהן שנכח אז במועצה וגם כיום כאשר הסיפור חוזר על עצמו אמר בזמנו :"אני חושב שכל עובדי העירייה, מנהלי האגפים וחברי מועצת העיר מחויבים להתנהגות זהירה בכספי הקופה הציבורית. הדבר מקבל משנה תוקף בתקופה זו בה הנחשול הכלכלי עומד בפתחנו. אינני חושב שיש מקום לחריגה מהתקציב שאושר מראש לפרויקט ולא כל שכן לחריגה מעל 25% המותרים ע"פ החוק מצד שני לא הייתי רוצה לגרור את עיריית כפר סבא לתביעה בגין עבודה שבוצעה כבר והיא מחויבת בתשלום".



שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות