יובל לוי : “לאשר עוד הלוואה של 70 מיליון שקלים, שתצטרף לעומס המאיים לעבור את הרבע מיליארד שקל היא עדות לפשיטת רגל ערכית וניהולית על חשבוננו”

חשיפה בלעדית בפורטל השרון פוסט: יובל לוי חושף כי עיריית כפר סבא חייבת כ- 300 מיליון שקלים לבנקים כולל הלוואה חדשה העומדת על 70 מיליון שקלים.

“בקשת ראש העיר מחברי הקואליציה לאשר לו קבלת הלוואה של 70 מיליון שקל שתצטרף לעומס החוב הכללי המאיים לעבור את סך הרבע מיליארד שקל לכיוון 300 מיליון שח היא עדות לפשיטת רגל ערכית וניהולית על חשבוננו, מי שישלם את החובות האלה, למרות שלא נהנה מהם.

“חובות עצומים במאות מיליוני שקלים אלה הם הם העדות לפשיטת הרגל הערכית ולהתנהלות הפזרנית שלא הצדיקה את עצמה בכל הקדנציות שלו, בעיקר כשעלויות הפרסום של ראש העיר גדלות משנה לשנה והציבור נתקל בתוצאות, בהתייקרויות הצפויות בחינוך, בביטול הנחות ארנונה לקבוצות מבוגרים , בהיעדר מתקני ציבור והצפות והזנחה ברחובות הראשיים ועוד. הקואליציה שעוצמת עיניים לנוכח ההפקרות הכלכלית הזאת תחייב כל אחד ואחד מאתנו, צעירים בתחילת דרכם ומבוגרים בפנסיה כאחד, בפירעון ההלוואות, בסכומים שכבר הגיעו לעשרות מיליוני שקלים בשנה, מגביית הארנונה מכיסנו”.

עוד אומר לוי “חבל שרבים מאתנו, בעיקר אלה שישלמו את הנזקים, ישלמו את מחיר יקר כדי להישאר בעיר בגלל מהלך זה.
ההפקרות הכספית איננה ״חדשות״. כבר ראינו את יחסו של ראש העיר לתושבים הוותיקים להם הבטיח פינוי בינוי בשכונות וראינו מה יצא מתכניותיו, ראינו את התוכניות לחסכון ״לדורות הבאים״ בבניית גני ילדים בקומות!! בלי חצרות, בבניית כיתות על בתי ספר מאוכלסים, בבניית שכונות חדשות שנכשלו בתשתיות, בהצפות, באזורי תעשייה חדשים שאין בונים בהם אלא מספסרים בקרקעותיהם בלבד.
לכישלון ניהולי זה המדבר בעד עצמו וספו כל שנה גם ההלוואות החדשות בעשרות מיליוני שקלים שיבואו להסתיר את מחדלי העבר , אוסיף להם את עדותי כיו״ר ועדת ביקורת הנאלץ לדרוש בכוח ולא מקבל כדין את המסמכים המעידים על התנהלות כספית קלוקלת, מינויים ושכר, הסדרי תשלום לספקים שהיו ממקורבי ראש העיר, לפרסום ולהשקעות שפשטו רגל ועוד”. 
צביקה צרפתי הגיב לדברים :"מפליא ומצער שחבר מועצה לוקח את הדברים לכיוונים אישיים ושליליים במקום להתייחס לנושא התקציב באופן מקצועי ורציני. התייחסות זו מראה על חוסר הבנה בנושא התקציב ומנסה להוליך שולל את עיניי הציבור. לאורך כל הקדנציה קיבל והוכח בישיבות המועצה כי כל הנושאים עליהם הוא מלין הם טענות שווא ולמרות שהוצגו בפני חבר המועצה כל הנתונים הוכח פעם אחר
פעם כי הוא טועה וממשיך להראות את חוסר הבנתו בחומר המוצג. העובדה היא שהעירייה מקבלת מידי שנה פרס ניהול תקין משר הפנים.
לא זאת ועוד, שחבר המועצה שנהנה להתהדר בתואר יו"ר ועדת ביקורת אינו מנהל את הועדה שהוא עומד בראשה על פי הנהלים, לא מקיים ישיבות ועדה בזמן וחורג מלוח הזמנים של הגשת הדוח למועצה. אני מציע לחבר המועצה ללמוד את התקציב לעומק ולהחמיא לקואליציה
שמעבירה את התקציב העירוני בפעם ה-12 ומצליחה גם לסיים באיזון. התפתחות העירונית היא הוכחה להובלת תקציב נכונה על ידי ראש העיר ושותפיו לעשייה".


תגובות