הלם בראשה של אשתו עם בקבוק שתיה והפסיק רק עם התערבותה של השכנה שנכנסה

11 חודשי מאסר בפועל הושתו השבוע על תושב כפר סבא שתקף את אשתו באלימות קשה כשהוא מכה בראשה ובכל חלקי גופה 
הנאשם ואשתו, נשואים ומתגוררים יחד בכפר סבא.

בחודש ספטמבר, לפני מספר חודשים, בשעה 01:00 עת שכבה המתלוננת במיטה בבית, התגלע ויכוח בינה לבין הנאשם, במהלכו דחף אותה הנאשם, וזו בתגובה ביקשה שיעזוב אותה.

אז אחז הנאשם בשערה, הפילה לארץ, והכה בה באגרופיו בפניה. כשהייתה שרועה על הרצפה, משך הנאשם בשערה והטיח ראשה ברצפה.

בהמשך, אחז בבקבוק שתיה מלא עשוי פלסטיק, והכה בראשה של המתלוננת מספר פעמים עד אשר נכנסה בעלת הבית, ואמרה לנאשם שאם הוא ממשיך לתת מכות -היא תתקשר למשטרה, והנאשם אמר "סורי" והפסיק.

מדובר באלימות קשה שהתפחתה על רקע ויכוח סתמי בין בני הזוג בשעת לילה מאוחרת, בעוד המתלוננת שוכבת במיטתה. הנאשם הכה את המתלוננת, משך בשערה ולא חדל – אלא המשיך בכך בעודה על הרצפה, חבולה.

בעדותה תיארה אשתו כי צעקה והתחננה בפני הנאשם שיחדל ממעשיו וכדבריה " צעקתי בבקשה בבקשה", וחדל ממעשיו רק לאחר שבעלת הבית הגיעה בשל צעקות המתלוננת והפרידה ביניהם.

החבלות הקשות של המתלוננת, והאלימות הקשה כלפיה- בהיותה אשתו- מהוות נסיבות לחומרא בעניינו.

השופטת נאווה בכור "אין להקל ראש במעשי הנאשם, אולם הוא לקח אחריות בהזדמנות הראשונה, ולמרות שגרסתו שונה משל המתלוננת, לא הייתה מחלוקת לגבי חלקו הארי של כתב האישום.

הויכוח בין השניים החל בשעת לילה מאוחרת לאחר שהמתלוננת מגיעה לבית, כשהיו ניסיונות של הנאשם להשיגה קודם לכן ולדבר עמה- שלא צלחו, הוא התעורר משינה, פתח את הדלת, והחלו דין ודברים ביניהם. הנאשם איבד עשתונותיו, כשאין מחלוקת שצרך אלכוהול מוקדם יותר, וביחד עם התעוררות משינה והשעה המאוחדת- מטיח דברים במתלוננת שמצידה מנסה להסביר לו מדוע לא ענתה לטלפון. הדברים נאמרים בלהט הוויכוח והוא תוקף אותה.

הנאשם הודה בחקירתו במשטרה והצטער על מעשיו. כמו כן, השכנה שנכנסה לא מנעה את המשך התקיפה בגופה, אלא הנאשם חדל כשנכנסה ואמרה לו להפסיק. לא היה צורך בהתערבות חיצונית אלא הוא הרגיע את עצמו, והמתלוננת מעידה כי הנאשם הזמין לה מונית כדי שתוכל לנסוע לאחותה.

למתלוננת משפחה תומכת, אחותה וגיסה. אלמלא נכנסה בעלת הבית למקום, ודרשה כי יחדל ממעשיו אחרת תזעיק משטרה, היו עלולים הנזקים להיות חמורים יותר. הנאשם הודה בפני בית המשפט, הביע צער וחרטה, ולקח אחריות על מעשיו. מדובר במעשים חמורים, המהווים דוגמא אחת מיני רבות לתופעה קשה הפושה במחוזותינו, לפיה מוצאות עצמן נשים חדשות לבקרים, בביתן מבצרן, משמשות "שק חבטות" לעת מצוא, בעטיו של ויכוח או מריבה שהסלימו בינן לבין בני זוגן. על כן אין חולק כ על בתי המשפט להילחם בתופעה זו ולתת לה ביטוי עונשי הולם.

השופטת גזרה עליו 11 חודשי מאסר בפועל.

תגובות