הישג לעמותת “הורות משותפת=טובת הילד”

בזכות עתירה שהגישו שני ההורים הגרושים יקבלו מידע על הקטין

בית משפט המחוזי מחוז מרכז פסק לאחרונה שכל עיר אשר הוגשה נגדה העתירה ולא כיבדה את לשון החוק "כתובת נוספת למשלוח דואר לקטין", בטרם הוגשה כנגדה העתירה, תשלם לעותרת סכום של 2,000 ₪, זאת כמובן לאחר שהציגה בפני בית המשפט אישורים מתאימים לעמידה בלשון החוק.

גיא רוה, יושב ראש עמותת ”הורות משותפת=טובת הילד”, רושם לעצמו הישג מכובד לעמותה אשר הוקמה במטרה לקדם את חלוקת האחריות ההורית בין ההורים לאחר גירושיהם.רווה מספר לעיתון "השרון פוסט", כי על פי החוק אותו יזמה העמותה הורה שכתובתו אינה המען הרשום של הילד יוכל לגשת למשרד הפנים כדי להוסיף את כתובת מגוריו כתובת שנייה למשלוח דואר הקשור לילדו.

עם העדכון במשרד הפנים, 4 גופים ישלחו לשני ההורים כל מידע הנוגע לקטין: העירייה או הרשות המקומית, הביטוח הלאומי, רשות המיסוי ומשרד התחבורה.

מאחר ומרבית הערים והרשויות בארץ בחרו לא לקיים את לשון החוק הגישה עמותת "הורות משותפת=טובת הילד" מספר עתירות מנהליות במחוזות שונים ברחבי הארץ כנגד  כ- 50 ערים ובתוכן תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, בית שמש, חולון, בני ברק, רמת גן, בת ים, גבעתיים, רמת השרון, אור יהודה, קריית אונו, פתח תקווה, רחובות, כפר סבא, מודיעין, לוד, רעננה, רמלה, הוד השרון, נס ציונה, ראש העין, אלעד, יבנה, יהוד, גבעת שמואל, באר שבע, אילת, אשדוד, אשקלון ועוד.

רוה: "למרות שהחוק אושר כבר לפני שנה וחצי מרבית העיריות עדיין לא נערכו לנושא ולא דאגו לקבל ממרשם האוכלוסין את פרטי ההורים אשר בהתאם לחוק פנו למשרד הפנים ורשמו את כתובתם ככתובת שנייה לקבלת המידע הנוגע לילדם.

רותי דניאל, חברת עמותת הורות משותפת=טובת הילד, מדגישה בנוסף : "לטעמנו אין כל סיבה שהאימא תשמש כ"מזכירה" של האב ותהיה אחראית להעביר לו את המידע, ואין סיבה שהאב יהיה תלוי בנכונותה של האם לשתף ולהעביר לו את כל המידע הנוגע לילדו שלו".

צוין כי בעקבות עתירה זו תעמודנה עיריות אלו בחובתן בחוק, דבר אשר יביא לכך שבמערכת המחשב של העירייה יהיו מעכשיו שני שדות (במקום אחד) לרישום פרטי ההורים ותהיה אפשרות לרשום גם את פרטי האב כאשר ההורים מתגוררים בנפרד. "הדבר יאפשר להורים הגרושים לפנות ישירות לעירייה או לרשום את כתובתם ככתובת שניה במשרד הפנים, והעירייה תהיה חייבת לשלוח להם את המידע הנוגע לילדם, לרוב מדובר על טפסי רישום ושיבוץ לגנים והודעות על חוגים לילד", מציין רוה "שבשלב הבא מתכוונת העמותה לדאוג לכך שיהיה ממשק תקין בין העירייה למוסדות החינוך בעיר, גנים ובתי ספר, כך שפרטי ההורים הרשומים בעירייה יעודכנו במערכת המחשוב של בתי הספר ולהיפך.

"פעילות זו תביא לכך שבתי הספר בעיר ישלחו גם לאבות הגרושים הזמנה ליום ההכרות של ילדם לקראת כניסתו לגן עירוני חדש או לקראת עלייתו לכיתה א’. היום מוסדות החינוך שולחים הזמנות אלו רק לאימא. המטרה בפעילות זו היא להביא לכך שכל מידע יגיע לשני הורי הילד, מתוך מטרה שגם אם הורי הילד בחרו לגור בנפרד האחריות ההורית המשותפת לילדם תמשיך להתקיים".  

תגובות