המנצח ירוחם שרובסקי נגד מרכז ספיר

תביעת ירוחם שרובסקי נגד “מרכז ספיר”, ע”ס יותר מ- 800 אלף ש”ח, עוברת לשלב ההוכחות
בבית הדין לעבודה הוגשה תביעה של המנצח ירוחם שרובסקי נגד "מרכז ספיר", והיא הגיעה לשלב ההוכחות.

מדובר בתביעה שהגישו שני משרדי עורכי דין, משרד רם גלבוע ומשרד אשכנזי-ברנס, המייצגים את שרובסקי בדרישה לקבל שכר עבודה שלא שולם לו, כך על פי התביעה, במשך 21 חודשי עבודתו כמנהל הקונסרבטוריון, וכן פיצויי פיטורין שלא קיבל עת הפסיק את עבודתו, בין השאר מפני שלא קיבל שכר.

שרובסקי, תובע 672,000 ₪ שכר, בתוספת פיצוי על הלנת שכר, 56,000 ₪ פיצויי פיטורין, ועוד 100,000 ₪ בגין עוגמת נפש, בסך הכול, כאמור, יותר מ- 800,000 ₪.

ירוחם טוען בתביעתו, כי במקביל לקריירה כמנצח תזמורות בין-לאומי, כיהן בין השנים 1991 עד 1994 כמנהל הקונסרבטוריון העירוני בבית ספיר תחת חברת ספיר וכמנכ"ל "קרן המוסיקה כפר סבא" מאז 1994. כמו כן, כיהן כמנכ"ל ה"פסטיבל הישראלי לתזמורות נוער" בכפר סבא מ- 1991 עד 2011.
"חברת ספיר" ומושבה בבית ספיר בכפר סבא מאגדת בתוכה כמה גופים והם: "הקונסרבטוריון העירוני", "מוזיאון ארכאולוגי", "ספריית ילדים", אולם ספורט, ומאז אפריל 2010, גם את "קרן המוסיקה כפר סבא" מיסודו של ד"ר שמואל פרנקו המשמש כיו"ר הנהלת הקרן (מלכ"ר).

בשנת 2010 הוקם "המרכז למוסיקה ומחול כפר סבא" המאחד את פעילות קרן המוסיקה כפר סבא והקונסרבטוריון העירוני.

עם כניסת הגופים המוזכרים לעיל לבית ספיר המחודש בחודש אפריל 2010, הוחלט על ידי עיריית כפר סבא וחברת ספיר לאחד את כל הפעילות של הקונסרבטוריון העירוני וקרן המוסיקה כפר סבא תחת קורת גג אחת בגוף אחד שייקרא "המרכז למוסיקה ומחול כפר סבא".

לירוחם, (אשר ניהל בפועל את הגופים המאוחדים משנת 2008) הוצע באופן טבעי לנהל דה-פקטו את הגוף החדש, דהיינו, המשך ניהול קרן המוסיקה, שאותה ניהל בפועל משנת 1994, ובנוסף לכך את הקונסרבטוריון העירוני שאותו ניהל עד לאחרונה, מר יאיר משיח, שיצא בתקופה הנדונה לחל"ת.

על פי התביעה, בחודש אפריל 2010, עדיין ללא חוזה העסקה ו/או מינוי בפועל, החל ירוחם בעבודתו החדשה כמנכ"ל "המרכז למוסיקה ולמחול כפר סבא". למרות התוספת המשמעותית מאוד במטלות, במספר תלמידים, בשעות עבודה והאחריות, ומתוך הכרת חשיבות התפקיד ודאגה אישית לעתיד המוסד שאותו טיפח במשך שני עשורים, ודאגה לחינוכם ועתידם המוסיקלי של ילדי העיר כפר סבא, ביצע שרובסקי את התפקיד.

הנתבעת טוענת בכתב הגנתה כי ירוחם ידע שלא יקבל תמורה כספית, וביקש מיוזמתו ומרצונו החופשי לכהן בתפקיד מ"מ מנהל הקונסרבטוריון, בשל מעמדו הרם של התפקיד.

שרובסקי משיב כי מעולם לא התנדב לבצע את התפקיד החדש ללא שכר וללא התייחסות מצד ההנהלה בנוגע לתנאים שבהם עליו לבצע את התפקיד הנוסף כמ"מ מנהל הקונסרבטוריון.

התיק נקבע להוכחות ליום 26.3.2013.
 

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה:"התביעה הוגשה כנגד חברת ספיר ונדונה במסגרת בית הדין לעבודה. חברת ספיר דוחה מכל וכל את טענותיו של ירוחם שרובסקי. טענות הצדדים יתבררו בין כתליו של בית הדין לעבודה". 

תגובות