רעננה: תוכנית מתאר חדשה

מדובר בתוספת של כ- 20,000 יח”ד והגדלת אפשרויות התעסוקה בעיר 
תכנית מתאר חדשה לרעננה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז בראשות הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים, רות יוסף, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית מתאר כוללת לעיר רעננה לשנת היעד 2035 בהיקף של כ- 120,000 תושבים, כעיר רעננה המעניקה שירותים לתושביה תוך שמירה על הסביבה.

תכנית המתאר לרעננה, חלה על כל מרחב התכנון של העיר, מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר עד לשנת היעד – 2035. התכנית מבקשת להכין את העיר לאתגרי העתיד תוך יצירת מסגרת תכנונית אחידה המנחה את שיקול הדעת של הוועדה המקומית בעת קידום תכניות מפורטות, באופן שיביא להגשמת חזון העיר ולעמידה ביעדים שהוגדרו בתכנית.

חזון העיר שממנו נגזרו מטרות התכנית הוא: ‘עיר רעננה ושייכת’ – עיר ייחודית המחויבת לטיפוח חינוך ברמה גבוהה, קהילתיות, תרבות, שירותי רווחה ומגורים על יסוד תשתיות וטכנולוגיות חדשניות וידידותיות לאדם ולסביבה.

מטרות התכנית הן התווית מסגרת תכנונית להגדלת אוכלוסיית העיר לכ- 120,000 תושבים, תוספת של כ- 20,000 יח"ד, הגדלת אפשרויות התעסוקה בעיר ליצירת בסיס כלכלי איתן והזדמנויות תעסוקה רחבות על ידי הגדלת שטחי התעסוקה, שימור המרקם העירוני ופיתוח מרחב ציבורי, התחדשות העיר והעצמה ממותנת של מע"ר אחוזה, פיתוח אזורי המגורים והתעסוקה, מרחבים ציבוריים ומוקדים קהילתיים ועיבוי המוקדים הקהילתיים הקיימים, פיתוח מערכות תחבורה המאפשרות נגישות וניידות בין כל חלקי העיר בתחבורה ציבורית, באופניים וברגל, ושמירה על איכות הסביבה.

התכנית מתבססת בעיקר על התחדשות עירונית לסוגיה ושומרת על מסגרת התכנון שהותוותה בתכנית המתאר המחוזית תממ/ 3/ 21.

התכנית מחלקת את מרחב העיר ל- 10 מתחמי תכנון הכוללים מתחמים למגורים, למע"ר, לתעסוקה, לאזור נופש מטרופוליני ולשטח חקלאי. הגדרת מתחם התכנון קובעת את האופי הרצוי של כל מתחם ומתחם, אשר לפיו תאושרנה התכניות המפורטות במתחם.

התכנית קובעת מנגנון מעקב ובקרה, העוקב אחר מימוש התכנית פעם בשנה, וכל חמש שנים, על ידי בדיקה של תכניות מפורטות שאושרו מכוח תכנית המתאר ומימוש תכניות אלה בשטח הלכה למעשה.

עורכי התכנית : פרופ’ אדר’ אלי פירשט ואדרכ’ גידו סגל עם מינהל ההנדסה בעיריית רעננה.

תגובות