ליאת גוריש, מכפר סבא משיקה אלבום בכורה

“יצאו ממני דברים לא רגילים”
ליאת גוריש, אוטוטו בת 39, כפר סבאית, אמא לשני ילדים, גרושה החל מהשנה האחרונה. גוריש הנה זמרת יוצרת ועובדת אוניברסיטה פתוחה ב- 13 שנים האחרונות וכותבת שירים מגיל 12, מאז שאביה, אבנר גוריש נהרג בתאונת פגע וברח.

גוריש שנים סובבת סביב המוסיקה, מקהלות בית ספר, צעירי כפר סבא, בית ספר רימון למוסיקה, הופעות עם להקת קאברים של האוניברסיטה, באירועי האוניברסיטה אבל השנה זו הייתה השנה שלה.

לאחר שנה בה אספה חומרים שלה לאלבום, מתוך הררי הטקסטים והמנגינות שיצאו ממנה, הקליטה סקיצות עם אמיתי פריינטה הבסיסט והמוסיקאי האגדי מכוכב נולד, נפגשה עם ברי סחרוף, וחיפשה באופן אינטנסיבי מפיקים ומעבדים, החליטה ליאת לקחת הלוואות והלכה להגשים את עצמה "את מי שאני באמת, כותבת, יוצרת, מוסיקאית שיש לה מה לומר, בצורה אמנותית ונוגעת. מלב אל לב", היא אומרת. 

המפיקים שבחרה לעבוד איתם הם אסף איילון (עלמה זהר, מוש בן ארי) ואילן פוסטופצקי. כיוון שיש בהם משהו אחר, מיוחד. "הם עשו הפקות לא רגילות בנוף הישראלי והתהליך היה מדהים. יצאו ממני דברים לא רגילים, העבודה על הקולות, הפתיחות לטקסטים שלי, חיבור לעצמי תוך כדי עבודה עם אחרים, אנשים שבעצם אני לא מכירה, שצריכים לגעת בנפש שלי, ממנה נכתבים השירים. גם אם השירים לא תמיד מדברים עליי ישירות, הם מבטאים את הקול הפנימי שלנו, את האמירה שלנו, הדעות שלנו, את הראייה שלנו על החיים בצורת מילים, דימויים, מטאפורות ושאר תיבולים אחרים".

גוריש השקיעה סכום לא מבוטל "ההשקעה היא גדולה, משלב ההקלטות, האולפנים, הדפסת האלבום, הגרפיקה, הנגנים ולעשות יח"צ לבד. לאחר שהבנתי שאני צריכה לשלם הרבה כסף ליח"צנים, ואף אחד לא מבטיח שום דבר בתחום הזה, הכנתי רשימות של של מפיצים, שדרנים, עורכים, ועשיתי עבודות לילות כימים כדי לשווק את עצמי, לקבוע הופעות לעצמי. במקביל חיפשתי נגנים קבועים. התחילו להשמיע אותי ולכתוב עליי. תכניות רדיו, אינטרנט, טלויזיה. ולא הפסקתי להופיע שנה שלמה, כל חודש במקום אחר בארץ, מלה פאצ’נגה בכפר סבא ובחיפה".

האלבום EP (מיני אלבום 5 שירים) הושק זה לא מכבר בבית היוצר של אקו"ם שתמך בהוצאת האלבום, ונתן לה מענק לעידוד היצירה. הדיסק נמכר בחנות האוזן השלישית בת"א, וכן נמצא באפליקציות שונות לרכישה, של אורנג’, סלקום ועוד.

"אני מקווה למצוא בקרוב מנהל שיוריד ממני את עבודות השיווק, היח"צנות והבוקינג, שאוכל להתרכז ביצירה שלי, וכן לעבוד כבר על האלבום הבא. לא פשוט להיות אמן בארץ הקטנה שלנו. אבל להיות מוסיקאי ואמן זה לא בחירה שלך, זה בוחר אותך".

צילום: טוני פיין
לינק לאלבום: 
https://liatlevy.bandcamp.com/

תגובות

תגובות