תקציב עיריית נתניה לשנת 2014: 1.317 מיליארד שקלים

גידול של 6% מתקציב 2013 המעודכן, שעמד על 1.236 מיליארד ₪

גם השנה פעלה ראש העיר להפחתה בתעריפי הארנונה, למעט ההצמדה המחויבת ע"י משרד הפנים, תוך הפחתת תעריף הארנונה הן באזור 1 למגורים והן ולעסקים קטנים

תקציבי הפיתוח של העירייה והחברות העירוניות יעמדו על כ -378 מיליון ₪, בדגש על המשך פיתוח ובינוי תשתיות חינוך ותחבורה * כמו כן, יקודמו פרויקטים מרכזיים בתחומי נגישות ותחבורה, ביניהם: השלמת הקמתו של גשר השרון, הקמת מחלף איינשטיין, הקמת רמפות בגשר האחדות, קידום פרויקט הקמת תחנת הרכבת באזור התעשייה "ספיר" (ע"י משרד התחבורה, בעלות של כ-60 מיליון ₪) הקמת גשר השמורות ועוד

היקף הצעת התקציב הרגיל של עיריית נתניה לשנת 2014, כפי שמועלית בהתאם לצרכי המערכת העירונית ושתובא לאישור ועדת הכספים (ב-15/12) ומועצת העיר (ב-18/12) – תעמוד השנה על 1.317 מיליארד ש"ח, המשקף גידול של 6% מתקציב 2013 ובא לידי ביטוי בגידול של כ- 80 מיליון ש"ח.

תקציב זה מאפשר להעמיד את התחומים: חינוך- בדגש על קידום נוער וצעירים, רווחה, טיפוח חזות העיר, ההתחדשות העירונית ותחומים נוספים בראש סדרי העדיפויות העירוניים, עם תוספות תקציביות ניכרות מידי שנה.
ההשקעה העירונית הנרחבת בתחומי החינוך ממקמת את העיר נתניה ברשימת הערים המובילות בהשקעה כספית בתחום החינוך. זאת בהתאם לסקרים שהתפרסו בכלי התקשורת, המציינים כי העיר נתניה ממוקמת במקום ה-3 בארץ בהיקף ההשקעות בתחום החינוך והתרבות, זאת עם השקעה של כ-32% מסך כלל התקציב העירוני (לפי ביצוע תקציב 2011) ועלייה ל-36% השקעה מסך כלל התקציב העירוני (לפי ביצוע 2012).
בהתאם למדיניות ראש העיר והנהלת העיר, גם בשנת 2014 נמשכת ההשקעה הנרחבת בכל תחומי החיים בדגש, כאמור, על קידום תחום החינוך והנגישות התחבורתית.

בתוך כך, המימון העירוני לפעולות חינוך יעמוד השנה על סך של 152 מיליון ₪ לעומת 138 מיליון ₪ בשנת 2013- המשקף גידול של 14 מיליון ש"ח. כזכור, העירייה הקדימה את פתיחתם של 24 גני ילדים חדשים, מחודש ספטמבר 2014 לחודש ספטמבר 2013, כאשר השנה יפתחו עוד 16 גני ילדים נוספים בספטמבר 2014, וכן צפויים לפתוח עוד 6 גני ילדים (בעלות של 8 מיליון ₪) בתחילת שנת 2015, בנוסף נפתח מרכז חדש לגיל הרך.

גם השנה יושקעו למעלה מ-1 מיליון ₪ ביוזמות חינוכיות מיוחדות במערכת החינוך.
כמו כן הושקע תקציב הנאמד במאות אלפי שקלים לטובת רישום תלמידים למערכת החינוך באמצעות רשת האינטרנט, בסימן שיפור איכות וזמינות שירותי העירייה לתושב.
בנוסף, תקציב ההזנה בכלל מערכת החינוך לארוחות חמות לתלמידים גדל באופן משמעותי.

השנה חל גם גידול עצום בהוצאות ובמימון פעולות עבור אוכלוסיית החינוך המיוחד וכן לטובת השמת תלמידים בהתאם לצרכים. פעילות חשובה זו, באה לידי ביטוי בגידול עצום להוצאה עבור בתי ספר בתחום החינוך המיוחד, זאת עם הגדלת ההקצאות עבור סייעות אישיות ומלווי הסיעים לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים.

גם בתחום החינוך היסודי השקיעה העירייה משאבים רבים, במסגרת זו ימשך בינוי תשתיות חינוך חדשות ושדרוג תשתיות ותיקות. בנוסף, נמשך בהצלחה הפרויקט החינוכי "ערי חינוך" -הפועל בשיטת החינוך האישי וטיפוח המצוינות, תוך איתור נקודות החוזק של תלמידי העיר וטיפוחן.
במהלך שנת הלימודים הנוכחית העצימה העירייה את מערכת החינוך ובתוך כך נוספו למערכת כ-80 תקנים חדשים, עבור: סייעות גני ילדים, מזכירים, שרתים, תומכות למידה, מלווי היסעים וסייעות אישיות לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
גם השנה תשקיע העירייה בבתי הספר התיכוניים בשעות הוראה נוספות, מעבר להקצאת משרד החינוך- לטובת העלאת אחוז הזכאים לבגרות וזאת בהמשך לעלייה באחוז הזכאים בשנת 2013. בנוסף, תוגברו פרויקטים ותכניות העשרה בתיכונים, כדוגמת פרויקט ייעודי לטיפוח ועידוד מצוינות מגדרית לבנות נוער.

השנה יפתחו שני בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים, בהשקעה ומימון עירוני של כ-9 מיליון ₪- לשלב א’, בנוסף ייקלט כ"א במוסדות אלו, הכולל משרות מזכירות ושרתים.
כמו כן יבנו 5 מעונות יום חדשים, מתוכם – 2 לשנת 2014 ו-3 נוספים לשנת 2015, זאת בתוספת ל-2 המעונות שנבנו בשנת 2013.
כאמור, התקציב העירוני משקף ראייה חברתית ומספק מענה לאותן אוכלוסיות הנזקקות לסיוע. בתוך כך, הוגדל השנה המימון העירוני לפרויקטים בתחום הרווחה- ב כ-2 מיליון ₪, העומד כעת על כ-47 מיליון ₪.

לטובת אוכלוסיית בני גיל הזהב, יתוגברו השנה תקציבי הפעילויות התרבותית במועדונים החברתיים, זאת לצד בינוי מבנים משודרגים למטרות חברתיות אלו -שנפתחו השנה לפעילות.

כמו כן, מתוך דאגה לקהילת העולים, פעלה בהצלחה ראש העיר מול משרדי הממשלה אשר ביצעו קיצוץ בתקציבי תכנית החומש – ובתוך כך הצליחה לבטל את רוע הגזירה ולהשיב את תקצוב התכנית במלואה, בעלות הנאמדת במספר מיליוני ₪ לטובת יוצאי הקהילה האתיופית גם בשנת 2014.

בנוסף, ישמר היקף מימון תקציב המתנ"סים הפועלים בשכונות, כאשר השירות לשכונות הורחב בהיקף משמעותי, זאת עם כניסתם לפעילות של 2 מרכזי תרבות חדשים, בשכונות עיר ימים וקריית השרון-לרווחת הנוער ואוכלוסיית גיל הזהב. בנוסף, נפתח השנה "הגג"- מרכז הצעירים האטרקטיבי והמתקדם, המציע קשת רחבה של שירותים לצעירי העיר, לצד 2 אודיטוריומים שיבנו במרכזי התרבות החדשים. כמו כן תושלם הקמתו של המרכז הקהילתי בשכונת גלי ים ואולם ספורט בביה"ס "אילן רמון".

השנה תחל גם הפעלתו של חוק העזר היטל השמירה- אשר לצד הגברת הביטחון האישי יסייע במניעת מעשי ונדליזם ופגיעה ברכוש הציבור, תוך נוכחות מאסיבית של צוותי פיקוח וביטחון בשכונות העיר. כפי שאושר ע"י משרד הפנים, תעמוד הגבייה בגין שירותים אלו על כ- 7.8 מיליון ₪, לעומת הוצאת הנאמדת ב- 9.5 מיליון ₪ והשקעה נוספת ממקורות העירייה בהיקף של כ-7 מיליון ש"ח. בנוסף יתנו הנחות לתושבים כפי שמוענקות לתשלומי הארנונה.

כמידי שנה, מקפידה העירייה, שהוכרזה ע"י המועצה לישראל יפה כעיר היפה בישראל, להפנות משאבים לטובת טיפוח ושמירה על חזות העיר, במסגרת זו נרשמה תוספת תקציבית של כ –10 מיליון ש"ח.
כמו כן תימשך ההשקעה העירונית בשכונות הוותיקות והחדשות, הן בבינוי מבני תרבות והן בפיתוח המשאב האנושי והרחבת המענים לתושב.
במסגרת תנופת פיתוח התשתיות, יושקעו השנה כ-250.4 מיליון ₪ בתקציבי פיתוח עירוניים (לא כולל חברות עירוניות). התקציבים יוקצו להשלמה וכן לייזום של פרויקטי דגל שונים, ביניהם: תכנון הקמת 3 גשרים/מחלפים חדשים לשיפור התשתיות והנגישות (גשר השרון, מחלף איינשטיין וגשר האחדות) קידום פרויקט הקמת תחנת הרכבת באזור התעשייה "ספיר", וכן תחילתם של פרויקטים נוספים.
במסגרת פיתוח התשתיות, תבצע חל"ת פרויקטים מרכזיים בתחום הפיתוח, הנגישות ותחבורה, בהיקף של כ-90 מיליון ₪, ביניהם: פיתוח גשר השמורות, השלמת בינוי גשר השרון, המשך פינוי אתר האשפה, בניית אודיטוריומים במרכזים הקהילתיים החדשים, פיתוח תשתיות מתחמי מגורים ועוד.

באמצעות מי נתניה יבוצעו פרויקטים לפיתוח ושדרוג תשתיות המים והביוב בשכונות ברחבי העיר ובתשתיות על- בעלות של מעל ל 30 מיליון ₪. בין הפרויקטים: שדרוג קו סניקה ראשי לביוב, הנחת קווים מאספים לביוב, שדרוג תחנות שאיבה ופיתוח טכנולוגיות מים ועוד.

כפי שאושר בישיבת מועצת העיר בנושא צו הארנונה לשנת 2014, גם השנה פעלה ראש העיר למניעת העלאה בתעריפי הארנונה, למעט ההצמדה המחויבת ע"י משרד הפנים. כמו כן פעלה לבצע הפחתה בעריף הארנונה הן באזור 1 למגורים והן לעסקים קטנים.

בהתאם למדיניות העירונית הרואה חשיבות רבה בטיפוח החוליה החלשה שבחברה, פעלה העירייה להגדלת תקציב ההנחות הניתנות לזכאים בהתאם לקריטריונים. יש לציין כי תקציב זה גדול באופן משמעותי בהשוואה לערים אחרות, בהיקף פעילות דומה לנתניה.

תגובות

תגובות