ויצמן 33: מפגע בטיחותי

בעקבות הפרסום בהשרון פוסט השלט יוסר
מעבר חצייה מסוכן: החורף כבר כאן והכבישים הפכו חלקים. לכן, בכדי שהולכי רגל יוכלו לחצות את הכביש בבטחה, על הנהגים לשים לב מוקדם מהרגיל לכך שישנו הולך רגל במעבר החצייה בכדי לבלום בזמן ולמנוע פגיעה אפשרית בו. בעמותת אור ירוק שמו לב, כי בכפר סבא, ישנו מפגע מסוכן העלול למנוע מהנהג לבלום בזמן ולתת להולך הרגל זכות קדימה.

ברחוב ויצמן מספר 33, ישנו מעבר חצייה לא מרומזר, כאשר הנהגים יכולים להבחין בו מרחוק באמצעות תמרור מהבהב המסמן להם כי ישנו מעבר חצייה ולכן יש לתת להולכי הרגל זכות קדימה ולאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה. הבעיה היא, כי לפני תמרור מהבהב זה, ישנו שלט פרסומת המסתיר אותו לנהגים. התוצאה: הנהגים לא מבחינים בתמרור ועלולים להגיע במהירות למעבר החצייה ללא יכולת לבלום בזמן כאשר הולך רגל חוצה את הכביש.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. על הרשויות המקומיות לוודא כי מעברי החצייה להולכי הרגל בטוחים עבורם בכדי להציל את חייהם ובמקביל על המדינה להתקין פסי האטה במקומות המסוכנים לחציית הולכי הרגל". 

הילן דהרי מנהלת מחלקת תחבורה: "מדובר בשילוט של עמותת אוורסט, השילוט המסתיר את התמרור המהבהב יוסר בהקדם". 

תגובות

תגובות