תצפית קבוצות הנוער של אור ירוק ברעננה: יותר מ- 37% חצו את הכביש שלא במעבר חציה או ברמזור אדום

 
לאחרונה ערכו חברי קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק במרכז הנוער ברעננה תצפית במטרה לאמוד את דפוסי חציית הכביש בעיר. המתנדבים התמקמו במעברי חצייה לאורך כל רחוב אחוזה.

מהנתונים עולה כי יותר מ- 37% מהנצפים בעיר חצו את הכביש שלא במעבר חציה. תוצאות התצפית נשלחו למפקד תחנת דרומיות.

נתוני התצפית ברעננה:

מספר הולכי הרגל שנצפו: 228, חצו את הכביש במעבר חצייה: 142, חצו הכביש שלא במעבר חציה: 86, אחוז הולכי הרגל שחצו את הכביש שלא במעבר חצייה: 37.72%

עמותת אור ירוק: "חציית כביש באור אדום מסכנת את הולך הרגל וגם את נהג הרכב. הולך הרגל חשוף לפגיעת כלי הרכב, אין לו אמצעי הגנה ואילו נהג הרכב בטוח כי כשהוא עובר בירוק, אין דבר שעלול להפריע לו, ולכן, עלול הנהג להיות מופתע ולבלום בפתאומיות. במפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד מפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים באור אדום, כדי להגביר את ההרתעה."

מנתוני עמותת "אור ירוק", עולה כי בעשור האחרון נפגעו 32,273 הולכי רגל ו- 1,345 בני אדם נהרגו (2003-2013). מתחילת שנת 2013 נהרגו 67 הולכי רגל, כאשר 49 מהם נהרגו בערים ו- 18 נהרגו בכבישים בינעירוניים. עוד עולה מהנתונים, כי כ- 60% מהולכי הרגל שנפגעו בחציית הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל החוצים – מעבר החצייה.
 

תגובות