עיריית פתח תקוה מגבירה את האכיפה כנגד הדירות המפוצלות

  55 דירות מפוצלות אותרו ברחוב ההגנה. נגד בעלי הדירות יוגשו כתבי אישום
ביום שני השבוע ביצעה עיריית פתח תקווה בשיתוף תחנת משטרת פתח תקווה מבצע אכיפה לאיתור דירות מפוצלות ברחוב ההגנה, במרכז העיר.

"דירות מפוצלות" הן דירות שבעליהן פיצל אותן ללא אישורים וללא היתר, למספר דירות נפרדות, המיועדות להשכרה. פיצול הדירות באופן בלתי חוקי וחיבורם לתשתיות השונות, גורם לעומס על תשתיות החשמל, הביוב והמים, ומהווה סכנה בטיחותית חמורה. רק לאחרונה פרצו שתי שריפות ברחוב ההגנה, כתוצאה מעומס על מונה החשמל המפוצל.

במבצע שתוכנן היטב ע"י משטרת פ"ת בפיקודו של סנ"צ טל פיקרביץ ומחלקת פיקוח של עיריית פ"ת, אותרו 55 דירות מפוצלות ברחוב ההגנה! לחלקן הגיעו צוותי הפיקוח והמשטרה בשעות הבוקר ולחלקן בשעות הלילה. רוב תושבי הדירות המפוצלות הם עובדים זרים ופליטים, ומיעוטם ישראלים- אנשי קשי יום.

נגד בעלי הדירות המפוצלות יוגשו כתבי אישום בגין עבירה על חוק התכנון והבניה, וכן דרישה לתשלום קנס מוגדל (כפל שווי). בנוסף הועברה דרישה לחברת חשמל לנתק את אותן דירות מזרם החשמל.

ראש העירייה, עו"ד איציק ברוורמן, מוביל מדיניות חדשה של אפס סובלנות כלפי בעלי הדירות המפוצלות, בעיקר לאור התוכניות לחדש את מרכז העיר ולשפר את חזות הבתים ותשתיות האזור. "החלטתי לפעול לפיתוח מרכז העיר וחידוש פניה, אם באמצעות קידום תמ"א 38, אם באמצעות פרויקט פינוי-בינוי ואם באמצעות המלחמה העיקשת בדירות המפוצלות. הדירות המפוצלות מהוות סכנת חיים ממש, וגורמות לירידה בערך הדירות באותו אזור".

איציק דיעי סגן ומ"מ רה"ע וראש מינהל הנדסה, ליווה את המבצע לכל אורכו, בירך על שיתוף הפעולה המבורך עם משטרת פ"ת והצהיר כי המבצע ימשך גם בעתיד.
 

תגובות