כ-70 דירות ב”גליל ים” יושכרו במחיר מוזל, מפוקח, לטווח ארוך – לבני הרצליה

 
ביום רביעי, 18.12.13, יחתום ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, יחד עם שר האוצר, יאיר לפיד, ונציגי מינהל מקרקעי ישראל, על הסכם יציאה למכרז פרויקט הבנייה "גליל ים".

במסגרת הפרויקט ייבנו בהרצליה כ- 4,000 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ- 280 דירות יהיו דירות להשכרה, לטווח ארוך. מייד עם כניסתו לתפקיד של ראש העירייה, החל פדלון במשא ומתן מול המינהל והאוצר לשינוי המתווה שהציע האוצר, והצליח להביא לכך שכ- 70 דירות, מתוך ה- 280, יהיו דירות להשכרה במחיר מוזל, מפוקח ולטווח ארוך – עבור תושבי הרצליה, בני העיר. יתר הדירות יושכרו במחירי השוק לכלל הזוגות צעירים, זכאי משרד השיכון.

כזכור, על פי המתווה הקודם של הפרויקט היו 215 דירות מיועדות למכירה, לצעירים עד גיל 35 , במחיר למשתכן, על פי קריטריונים של משרד השיכון. עיריית הרצליה מצאה שגם במתווה זה מחיר דירה עדיין יעמוד על יותר מ-2.2 מליון ₪, בשל ערכה הגבוה של הקרקע באזור. ראש עיריית הרצליה סירב לקבל את המתווה, ובשיתוף עם האוצר סוכם על מתווה הדיור להשכרה, במקום למכירה, בדגש על הקצאת דירות לתושבי הרצליה, במקום לשוק הרחב.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על שיתוף הפעולה עם משרד האוצר ועל כך שהעיקרון המכוון בהסכם הינו ראיית הקרקע ב"גליל ים" כמשאב חברתי ולאו דווקא כלכלי. פדלון מסר כי "מדובר בעתודת דיור אדירה, אשר תשפיע על כלל מחירי הנדל"ן בהרצליה. יחידות הדיור השכרה אשר יוקצו לתושבי העיר, במחיר מפוקח, יהוו מנוף להשאיר את המשפחות הצעירות בעיר וליצור כאן קהילה משגשגת ודור המשך". עוד הדגיש פדלון כי "נמשיך בתהליכים מול המינהל והאוצר על מנת להרחיב את אפשרויות הדיור בר השגה לתושבי העיר".

מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה, האחראית על תחום ההתחדשות העירונית, מסרה כי "כנציגת הצעירים בעיר אני שמחה ומברכת על האפשרות החדשה שנפתחה עבור צעירי העיר להמשיך ולגור בה".

280 הדירות הינן שלב ראשון של הבנייה "בגליל ים", והינן חלק מכ-800 דירות בכלל הפרויקט שיהיו מיועדות להשכרה.
בשבועות הקרובים יתואמו המועדים לפרסום המכרז ולבחירת קבלן. עם בחירת הקבלן, מתחייבת העירייה לספק יסודות לפרויקט בתוך כ- 8 חודשים, על מנת שניתן יהיה להתחיל את הבנייה במקום. 

תגובות