רעננה – העיר הנדיבה בישראל בתרומות מקוונות

רעננה היא העיר הנדיבה בישראל בתרומות מקוונות. במקום השני ת”א, ובמקום השלישי נמצאת מודיעין – מכבים רעות.
כך מסר היום יונתן בן דור, מנכ”ל ישראל תורמת לקראת Giving Tuesday שיתקיים ב- 31.12, היום הארצי לתרומות באינטרנט
כך, בסקירה של 100,000 תרומות מקוונות שבוצעו במשך כשנתיים ע"י ישראלים באתר IsraelToremet.org, שהינו כאמור אתר התרומות הגדול בישראל, נמצא כי הערים התורמות בישראל בצורה מקוונת, יחסית לגודל אוכלוסייה, לפי הסדר הם:
רעננה, היא העיר הנדיבה בישראל בתרומות מקוונות. במקום השני ת"א, ובמקום השלישי נמצאת מודיעין – מכבים רעות.

כך מסר היום יונתן בן דור, מנכ"ל ישראל תורמת לקראת Giving Tuesday שיתקיים ב- 31.12, היום הארצי לתרומות באינטרנט.
סקר תרומות מקוונות של הערים בישראל נערך על-ידי "ישראל תורמת", מסך כל התרומות המקוונות באתר החברה, שהינו אתר התרומות הגדול בישראל. אחרי רעננה לפי הסדר: מודיעין- מכבים -רעות, ירושלים, , הוד השרון, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, כפר סבא, רחובות. 

לדברי יונתן בן דור: "לדעתנו, אחת הסיבות למיקומה של רעננה בראש הערים התורמות נובעת מכך שנתינה ברעננה מושפעת ע"י תרבות הנתינה של הקהילה האנגלו-סקסית בעיר, שחלקן אמריקאים אשר שגדלו על החשיבות של תרומה כספית לעמותות. נתינה זו גם מושפעת ע"י עמותות מקומיות כמו "לקט ישראל" שעושה שימוש נבון במדיה חברתית ובאינטרנט כדרך להתרים מן הציבור הישראלי, דבר שהרבה עמותות עדיין לא עושות".

עוד אומר יונתן בן דור כי: "הסיבה העיקרית לכך שתל אביב וירושלים, למרות גודלן ועושרן, אינן הערים התורמות ביותר זה אי-מינוף של אירועי ספורט לצרכי התרמה: "באנגליה ובארה"ב הערים התורמות ביותר – לונדון, ניו-יורק, ובוסטון, בין היתר – הן ערים המארחות מרתונים גדולים שבהם הרצים "רצים למען מטרות" ומגייסים תרומות למען עמותות במקום לשלם דמי השתתפות. תרבות זו עדיין לא מצאה בית בישראל". כך יונתן בן דור.

Giving Tuesday – היום הארצי לתרומות באינטרנט הוא קמפיין חברתי חדשני שקורא לציבור לתרום לכל עמותה בישראל, דרך האינטרנט, ביום האחרון של השנה, 31.12. יעד הקמפיין היא להפוך את ה-31.12 ליום הנתינה האינטרנטי הגדול בהיסטוריה של מדינת ישראל.
 

תגובות