הכה נמרצות את אשתו אך השופטת ניצה מימון שעשוע דווקא בחרה להתחשב “הנאשם מועסק בתחום היי-טק, והרשעה עלולה לפגוע באפשרויות העסקתו בעתיד”

מכתב האישום עולה כי הנאשם תקף את רעייתו, בעט ברגלה וסטר לאוזנה הימנית. בהמשך, תוך שהאישה מתגוננת והודפת אותו לאחור, הוא סטר לה שנית על ראשה, דחף אותה לכיוון דלת הכניסה וטלטל אותה בצווארה תוך שהוא חנוק אותה וגורם לה סימני אודם על פניה ומתחת ללסת
שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ניצה מימון שעשוע, ביטלה את הרשעתו של גבר שהכה נמרצות את רעייתו מהנימוק הבא: "הנאשם מועסק בתחום ההיי-טק…. וכי הרשעה עלולה לפגוע באפשרויות העסקתו בעתיד, בתחום הידוע בניידות רבה ותכופה בין מקומות עבודה, וכך גם עלולה להחסם דרכו לתעסוקה בחו"ל".

בשורה לכל עובדי ההיי טק בישראל: העבודה שלכם נחשבת מאוד בעיני בית המשפט בישראל.
גזר דין שנתנה השופטת שעשוע, מעלה תמיהה לנוכח העובדה שהשופטת מבטלת הרשעה של גבר שהכה קשות את רעייתו – בגלל שהרשעה פלילית, תפריע לו בעבודתו בהיי טק.

מכתב האישום שבו הודה והורשע בעבירה של תקיפה חבלנית בנסיבות מחמירות, עולה כי לאחר ויכוח שהיה בין בני הזוג, תקף הנאשם את רעייתו, בעט ברגלה וסטר לאוזנה הימנית.

בהמשך, תוך שהאישה מתגוננת והודפת אותו לאחור, הוא סטר לה שנית על ראשה, דחף אותה לכיוון דלת הכניסה וטלטל אותה בצווארה תוך שהוא חנוק אותה וגורם לה סימני אודם על פניה ומתחת ללסת.

בבית המשפט מסר הגבר כי הרקע לאלימות היה משבר במהלך ההריון השני, זאת לאחר שעבודתו הקודמת הופסקה בסמוך ללידת הבן הראשון ובמשך מספר חודשים היה מובטל.

הוא חש בושה ביחס להתנהגותו התוקפנית ומסר כי באותו זמן התקשה להתמודד עם המשבר שנוצר, וטען שמדובר באירוע יוצא דופן לגביו. הנאשם הביע חשש מהרשעה העלולה לפגוע בעבודתו, וציין כי בכוונתו להגר לקנדה והרשעה עלולה למנוע זאת.

הגבר כמובן התנצל, טען שזו פעם ראשונה שזה קורה, הבטיח לתקן דרכיו, הלך לטיפול וכו. 

התביעה טענה כי אין מקום לביטול ההרשעה בהתחשב בעבירת התקיפה החבלנית בה הודה הנאשם. עוד נטען כי על אף היותו של הנאשם נעדר עבר פלילי, מדובר בהתנהגות אלימה שכללה בעיטות וסטירות שהופנו כלפי המתלוננת, בת זוגו של הנאשם.

השופטת שעשוע, קבעה בגזר הדין "מדובר באירוע חד פעמי וחריג, על רקע משבר זמני, הנאשם נטל אחריות באופן מיידי, הביע חרטה ונרתם לתהליך טיפולי ממושך, בו שותפה לאחרונה גם המתלוננת. התרשמות גורמי הטיפול היא כי הנאשם מצליח לרכוש דרכי התמודדות וכי היחסים בינו לבין המתלוננת שופרו עקב הטיפול, באופן שלא נשקפת מסוכנות ממנו כלפיה. בנוסף יש לציין כי הנאשם מועסק בתחום היי-טק, וכי הרשעה עלולה לפגוע באפשרויות העסקתו בעתיד, בתחום הידוע בניידות רבה ותכופה בין מקומות עבודה, וכך גם עלולה להחסם דרכו לתעסוקה בחו"ל. לפיכך אני מבטלת את ההרשעה ומטילה על הנאשם צו מבחן למשך חצי שנה בתנאים שיקבע שירות המבחן".

בנוסף קבעה השופטת של"צ בהיקף של 120 שעות, במסגרת שתגובש ע"י שירות המבחן.  

תגובות