בקרוב, מכרז לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר

ראש העיר, שלום בן משה, פנה השבוע לשר התחבורה ישראל כץ ולבכירי משרד התחבורה והציג תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר. זאת, לקראת פרסום מכרז חדש של משרד התחבורה לבחירת מפעיל תחבורה ציבורית בראש העין
 
שדרוג מערך התחבורה יוביל לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית כחלופה ראויה ואטרקטיבית לשימוש ברכב פרטי.

התוכנית מתבססת על מהלך אינטנסיבי שיטתי לפיתוח התחבורה באגף ההנדסה, על מנת להתמודד עם הגירעון התחבורתי החריף ממנו סובלת ראש העין בכלל ובפיתוח התחבורה הציבורית בפרט. התכנית מתבססת על עבודת הכנה, וכוללת סקרי מחקר מעמיקים והכנת תכנית אב לתחבורה מעודכנת.

ראש העיר הודיע כי יפעל למימוש התכנית, בד בבד עם גידול העיר והתפתחותה, כך שעקרונותיה יוטמעו במכרז שיפרסם משרד התחבורה בחודשים הקרובים. המטרה לקדם את התחבורה הציבורית העירונית ולהיערך לקליטת התושבים החדשים שייכנסו לעיר.

ראש העיר שלום בן משה: " הנושא התחבורתי מהווה את אחד המראש העיר, שלום בן משה, פנה השבוע לשר התחבורה ישראל כץ ולבכירי משרד התחבורה והציג תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר. זאת, לקראת פרסום מכרז חדש של משרד התחבורה לבחירת מפעיל תחבורה ציבורית בראש העין.

רכיבים החשובים של איכות החיים לתושבי העיר הוותיקים, ולתושבים החדשים שיצטרפו אלינו בשנים הקרובות. עלינו לפעול ביחד במחשבה ובראייה ארוכת טווח למען איכות חייהם של התושבים ובמיוחד במטרופולין גוש דן. אין לי ספק כי ללא שיפור משמעותי בנושא, מתן מענה למערך הקיים, העיר תקרוס מבחינה תחבורתית ותאבד את ערכיה החיוביים".

אופי השינוי יכלול בין השאר הפעלת קווים פנימיים חדשים אל תחנת הרכבת ואזורי התעסוקה בתדירות גבוהה, קווים ישירים על צירים מרכזיים לתל-אביב לאורך כל שעות היום, ייעול השירות לפתח- תקווה וחיבור העיר ליעדים נוספים ביניהם ירושלים. בנוסף, יוקמו מסופי תחבורה נוספים, חניוני חנה וסע והעיר תחובר למערכת הסעת ההמונים במטרופולין ת"א.

תגובות