ראש העין: מנכל החברה הכלכלית בועז פרידמן פוטר

בישיבת המועצה השבוע התנהל ויכוח סביב הירושה שקיבל או לא קיבל ראש העירייה החדש, שלום בן משה. הגזבר רחבעם חיים הבהיר “אין גירעונות לעיריית ראש העין ומצבה הכספי מצוין” ומנכ”ל החברה הכלכלית בועז פרידמן הוסיף “בתקציב החברה הכלכלית קיימים די כספים, מיליונים רבים, כדי להשלים בניית מוסדות התרבות בעיר”. בסוף ישיבת מועצת העיר הודיע בן משה כי המנכ”ל סיים חוזה עבודתו בעירייה
בישיבת מועצת העיר השבוע הודיע ראש העירייה החדש, שלום בן משה במפתיע על כך ש"מנכ"ל החברה הכלכלית בועז פרידמן מסיים את תפקידו כי נגמר לו החוזה".

ההודעה הפתיעה את חברי המועצה וכן את חברי הדירקטוריון של החברה הכלכלית, שכלל לא ידעו על הכוונה לפטר את המנכ"ל בועז פרידמן, שהתמנה במכרז לפני כ- 4 שנים,.

פרידמן, שירת כקצין בכיר בחיל התותחנים, וכיהן כסגן מנהל מחוז במנהל מקרקעי ישראל.

ראש העירייה, לשעבר משה סיני, ששמע לראשונה על דבר ההדחה בישיבת המועצה, ציין כי אין לפרידמן "חוזה שהסתיים", בניגוד לדברי בן משה, "פרידמן אינו מינוי פוליטי, וכי חמור מאוד שאנשי מקצוע מעולים מודחים, כנראה ממניעים זרים". 

באותה ישיבת מועצה, הפתיע גזבר העירייה, רחבעם חיים כשהחליט באומץ רב להבהיר לנוכחים שלעירייה אין כלל גרעונות "כתוצאה מבזבוזים לכאורה בקדנציה הקודמת". "לעיריית ראש העין אין שקל אחד גירעון, להיפך, יש לה עודף תקציבי, מצבה הכספי מאוזן ומצוין".

הבהרה זו, שנרשמה בפרוטוקול, שמה קץ לסימני השאלה שעלו באוויר כאילו בן משה קיבל "ירושה קשה", מקודמו.

מנכ"ל החברה הכלכלית, בועז פרידמן, שנכח אף הוא בדיון, אמר כי בתקציב החברה הכלכלית קיימים די כספים, מיליונים רבים, כדי להשלים את בניית מוסדות התרבות בעיר, דוגמת היכלהתרבות והיכל המוזיקה, הנמצאים בשלב בנייה מתקדם", פרויקטים שיזם והגה ראש העיר הקודם.

מיד לאחר הסקירה של המנכ"ל, הודיע בן משה לנוכחים בישיבת מועצת העיר, על החלטתו לפטר אותו מתפקידו.
קודם לכן ציינו גורמי עירייה כי יבטלו את הקמת מוזיאון המוזיקה בגין "היעדר תקציב".
יצויין כי פוטרה גם מנכלי"ת האוניברסיטה הפתוחה בטענה שיש צורך "לחסוך" וכן פוטר אחראי התרבות בעירייה, שוק ישצוב, שקיבל את פרס אקו"ם לשימור הזמר הישראלי. 

 
משה סיני, ראש העירייה הקודם
הגזבר. "אין גרעונות לעיריית ראש העין"

תגובות