אישה צריכה להיות מתמסרת – והגבר צריך להיות מנהיג

כך מבהיר תומר קורון (33) מייסד ביה”ס “חיזור אותנטי”. “אחרי תקופת חיזורים לא הכי מוצלחת בתיכון, שהסתיימה בכמה נשיקות במקלטים אפלים וכמה מזמוזים במסיבות כיתה ביתיות, החלטתי שאני לוקח את עצמי בידיים ולומד את כל “התורה” על גברים-נשים (הכי תסכל אותי לגלות כמה שנים אחרי, שיותר מחצי שכבה של בנות היו דלוקות עלי, ולא הייתי מודע לזה ולא עשיתי עם זה כלום!). אחרי הרבה שנים של מקצה שיפורים ו”השלמת פערים”, הבנתי שאני יודע משהו שאחרים פשוט לא יודעים. ושזה די קל לי, ולאחרים, אם רק לומדים. החלטתי להקדיש לזה את חיי, ולהקים מוסד שתפקידו יהיה לחלוק את הידע הזה עם כולם”
קורון, מומחה בלעורר התלהבות והשראה, חושף את המתאמנים לתהליכים של התפתחות אישית ופיתוח מודעות עצמית, דרך דוגמא אישית "אני יודע לשאול את השאלות הנכונות, לעתים פרובוקטביות, בטיימינג מדויק., אני מצליח לעלות על בעיות שורש, ולפתור אותן במהרה", הוא מסביר.

קורון מדגים בצורה ממוקדת ותכליתית, ומאפשר למתאמנים ללמוד מהר מצפייה וניתוח. "אני מגלה לאט-לאט שתפקיד חיי הוא רופא-מרפא, ושהעיסוקים העיקריים בהם אני מביא הכי הרבה תועלת וערך לאנשים אחרים הם הנחייה קבוצתית ואישית בגישת האיפשור והגשטאלט, חקירה, הוראה, אימון אישי וקבוצתי הוליסטי.

אפשר ללמוד בכלל להצליח עם נשים?

"כמובן, ולא רק שאפשר ללמוד להצליח עם נשים, אפשר ללמד גם נשים איך לגרום לגבר לחזר אחריהן, משום שזה תפקיד הגבר.
חיזור הוא שפה שניתנת לרכישה כמו כל שפה אחרת שאפשר ללמוד: יש שיטות, עקרונות, טיפים ותבניות שחוזרות על עצמן.
למשל: יש שתי אנרגיות – זכרית ונקבית ושתיהן קיימות בכולנו, והיום קיים בלבול גדול בתפקידים כי אין הדרכה נאותה מה כולל כל תפקיד". 

מהם התפקידים האלה?

"אישה צריכה להיות מתמסרת, מלאת אמון, רכה, מפרגנת ופסיבית, והגבר צריך להיות מנהיג, אקטיבי ומחזר, משום שחייב להיות סדר: מי ינהיג ומי תתמסר – זה חלק מהטבע שלנו. אנשים חייבים להיות מודעים אליו. אם נחזור לטבע, נהיה מסופקים ושלמים יותר עם עצמנו – כמו שהיה בעבר, בשבטים: היו הרבה פחות נוירוזות, הפרעות נפשיות וגירושים כתוצאה מהיציבות ששררה, ולעומת זאת – המצב הרגשי היה טוב יותר, והדינמיקה הייתה הרבה יותר פשוטה כתוצאה מהכללים הברורים".

דיברת על שינויים מתקופת השבטים להיום, תוכל לתת דוגמה?

"היום כל אחד יכול להיות מה שבא לו, ולהמציא לו הגדרה. הרבה נשים נהיו זכריות כשעמוק בתוכן, מתחת לכל השכבות של ההגנה, יש להן רצון להיות מובלות; אישה יכולה להיות עטופה בגבר ולקבל את הביטחון ממנו, אם רק תסכים להיות מובלת". 

אתה לא מרגיש שוביניסט?

"ממש לא: התפקידים השונים יוצרים סדר בחוויה האנושית הכאוטית. זה שלאחד יש תפקיד אחד ולאחר תפקיד אחר – אין שום משמעות של "טוב" ו"רע". מי קבע שמנהיגות טובה יותר מהקשבה? ובכל אופן, איך שלא תקרא לזה, רואים את השוני בהבדל בין האיברים המיניים, ובמחקרים שמאוששים את התפיסה – כמו זה שנשים נמשכות לגברים גבוהים מהם. איך זה מוסבר? בכך שנשים רוצות להיות מוגנות ורגועות, ומישהו גבוה נותן להן תחושת ביטחון ומחסה, גם בחיבוק שלו". 

ספר קצת על הכנס האחרון של קבוצת הגברים "השבט המובחר" בהרצליה.

"דיברנו על בניית יסודות יציבים לבניית קשר זוגי לטווח ארוך. הצגתי מודל ייחודי שהכיל רכיבים המהווים יסודות לקשר בריא. למשל: סינון ובחירה לפי התאמה, אהבה, אמון, חברות ושותפות, ניהול פיננסי וניהול משק בית, כאשר כל משתתף בנה את פירמידת אבני היסוד שלו לקשר יציב. הבנייה האישית נובעת מכך שיש צרכים ורצונות שונים: אחד רוצה את החברות לפני מיניות, אחר שם את השותפות לפני החברות וכו’. בנוסף, המשתתפים שיתפו – למה הם רוצים קשר זוגי, מה המטרות, הרצונות, הצרכים והערכים של כל אחד ואחד מהם".

יש לך טיפים?

"ללמוד כל הזמן על איך להתנהל במהלך החיזור והקשר זוגי – החשוב ביותר.
נשים – להתמקד בזמן הסלקציה בהתנהגות הגבר ובהתייחסות שלו לדברים, ולא למראהו – כי כך תשיגו אהבה אמיתית שתחזיק לאורך זמן. גברים, לעומת זאת, צריכים כל הזמן לעבוד על התפתחותם האישית כגברים". 

תמונה: לוק בטר

תגובות