סיעת דרך העיר מגיבה לראשונה לתמיכתם בהעלאת הארנונה ב – 8.66%

סגן ראש העיר המיועד, נוה גור בתגובה ראשונה לתמיכת סיעתו בהעלאת הארנונה:”בכדי לשנות את כיוון הנסיעה של נהג הרכב, נדרש קודם כל אמון בין נהג הרכב לבין נוסעיו. וזה ייבנה בחודשים הקרובים. או אז, אין לי ספק, כי ראש העירייה ישמח להצטרף אלינו גם למקומות חדשים”
 
לאחר ישיבת מועצת העיר הסוערת שהתקיימה ביום ראשון השבוע בהוד השרון, קיבלו חברי המועצה טלפונים מכל עיתונאי השרון. יש מי מבין חברי המועצה שהעדיפו למלא פיהם מים ויש את אלה שלפחות מסבירים את הצבעתם. סיעת דרך העיר בראשות נוה גור הוציאה הבוקר תגובה אישית של כל אחד מחברי הסיעה.

יו"ר ועדת הכספים, עדי בר מוחה:"התקציב הנוכחי הוא תוצר של עבודת המועצה היוצאת ושל אנשי המקצוע בעירייה שכבר מגבשים אותו לאורך חודשים רבים. כיו"ר ועדת הכספים מזה 3 שבועות לא הייתה לי מטבע הדברים, נגיעה לגיבושו. 
בזמן שעמד לרשותנו מאז הבחירות למדנו את פרטי התקציב בעזרת הצוות המקצועי שהשקיע שעות ארוכות בסבלנות גדולה והצלחתי להכניס בו מספר קיצוצים רוחביים שכללו העברות לסעיפים מותנים. יש לזכור כי הארנונה בהוד השרון היא בין הנמוכות מערי השרון.
יש לזכור כי הארנונה למגורים בהוד השרון לא הועלתה בשלוש השנים האחרונות. העיר ומספר התושבים בה גדל. 
כיו"ר ועדת הכספים אני מבטיחה שכל עוד הדבר תלוי בי התקציב של השנה הבאה ייבנה על ידי באופן מעמיק ויסודי לאחר שאלמד את ההתנהלות של העירייה לעומק ואמזער ואת הפערים הקיימים וזאת, בין היתר, תוך הגדלת הכנסות העירייה לאו דווקא מארנונה.
כמו כן נסייע ונהיה שותפים לראש העירייה בביצוע תהליך התייעלות בתוך העירייה, תהליך שכבר החל לקרום עור וגידים. 
התושבים ישפטו אותנו לאורך זמן. תהליכים תקציביים, שינויים ארגוניים וצעדי התייעלות לוקחים זמן.
בוועדת הכספים התנהל דיון ענייני, מקצועי ומקיף על התקציב.הצעתי להעלות את הארנונה רק ב- 2.5% מתוך כוונה להסתמך על הכנסות עתידיות. הצעתי לא התקבלה. אני מכבדת את ההחלטה שהתקבלה בוועדה לאחר תהליך ארוך ודמוקרטי גם אם אינה תואמת את דעתי האישית".

חבר המועצה, נוה גור :"מדובר בתקציב שהוא תוצר עבודה של כמעט שנה שלימה שלא היינו שותפים לו. כמובן שבתוך פרק זמן קצר כ"כ של 3 שבועות היה לשנות אותו. אני מבטיח שאת השינוי בתקציב, במקומות בהם הוא נדרש, נעשה תוך כדי למידה מעמיקה והעבודה שלנו בשנה הקרובה, וזה יקבל ביטוי משמעותי בתקציב הבא. הרכב ששמו עיריית הוד השרון נוסע כבר שנים באותו אופן, אנחנו נכנסנו אליו לפני כחודש ימים. כדי לשנות את כיוון הנסיעה של נהג הרכב, נדרש קודם כל אמון בין נהג הרכב לבין נוסעיו. וזה ייבנה בחודשים הקרובים. או אז, אין לי ספק, כי ראש העירייה ישמח להצטרף אלינו גם למקומות חדשים.
גם אני תושב בעיר ואין לי ספק שהציבור איננו אוהב את העלאת הארנונה. גם אני לא אוהב לשלם עוד ארנונה. אבל מתי הציבור מוכן להעלות ארנונה? רק כשהוא מאמין, שיש תמורה בעד הכסף שהוא משלם ורק כשהתקציב משקף את סדרי העדיפויות שהוא מאמין שנכונים לו ואת היכולת שלו לתת מענה לצרכים שלו. אז הוא מוכן לשלם. תפקידנו בשנים הקרובות לוודא שאכן התקציב ישרת את הציבור, שהוא יושקע במקומות הנחוצים לציבור, בהם פיתוח תשתיות, חינוך, תרבות, שירות ועוד.
אני רוצה להודות לחברתי עדי ברמוחה, יו"ר ועדת הכספים, וכן למנכ"ל, לגזבר ולצוות העירייה כולו, שישבו והשקיעו מזמנם כדי לספק מענה לשאלות או למידע שביקשנו לקבל".

שרונה הרשקו, יו"ר ועדת המשנה ומחזיקת תיק התכנון והבנייה הנכנסת "בשלב בו נכנסנו לתהליך אישור התקציב רצינו לוודא שסל השירותים הניתנים לאזרח נמשך גם בשנה הקרובה. התמיכה העירונית בפרויקטים חינוכיים, בפתיחת גני ילדים, בתוספת סייעות לגני הילדים, גדלה, כמו גם בתחומים נוספים, וכדי לשמר את הדברים בשלב הנוכחי אין מנוס מהעלאת הארנונה.
חלק מהמשימות שניקח על עצמנו במסגרת תפקידינו בעירייה הוא חיפוש אחר אפיקי התייעלות, שדרכם נוכל אף להגדיל את סל השירותים הניתנים לתושבים. למשל, בחינה מחדש של מכרזים בהיקפים משמעותיים. נשקיע מאמצים בהגדלת הכנסות העירייה שאינן נסמכות על ארנונה מתושבים, בהבאת מקורות תקציב מגופים חיצוניים כדוגמת משרדי ממשלה ועוד.
שמעתי בזמן האחרון הערות פופוליסטיות כנגד התקציב. חשוב לי להדגיש כי כשמתעמקים בסעיפי התקציב ומעירים כי הוצאות של גוף מסוים בעירייה גדלו, מן הראוי לבחון גם את צד ההכנסות. יש סעיפים בתקציב שגדלו כנגד הכנסות ולכן הם מאוזנים. על זה נאמר לכל מטבע יש 2 צדדים.

תגובות

תגובות