הונאה בפייסבוק: קיבלתם הודעה על חברה שכביכול התאבדה? אל תלחצו!

קיבלתם את ההודעה המפוקפקת מאחד מחברי הפייסבוק שלכם? מדובר בהונאה שתגרום לכם לעקוב אחר עמוד אחר פייסבוק ללא ידיעתכם

התחלתם לקבל לפיד שלכם כל מיני פוסטים מוזרים ממישהו שאתם לא מכירים? יכול להיות שנפלתם בפח של ההונאה החדשה. בימים האחרונים נתקלו במחלקת התמיכה של חברת ESET בישראל בהודעה חשודה שמסתובבת בפייסבוק. לשון ההודעה, שכביכול מגיעה מחבר, היא "קשה להאמין שהיא התאבדה הכרנוו אותהה" (טעויות הכתיב במקור). להודעה מצורף קישור מקוצר שכביכול יעביר את הקורבן לדף חדשות אודות אותה חברה משותפת ששמה קץ לחייה.

לחיצה על הקישור מעבירה את המשתמש לדף הנראה כמו פרסומת, מהסוג שאנחנו רגילים לראות כשאנחנו נכנסים לאתרים גדולים, עם האפשרות לעשות "דלג". דף הפרסומת מנסה גם להקנות אמינות בכך שהוא מציג את הלוגו של אתר מאקו בלשונית העליונה.
לחיצה על ה"דלג", או למעשה בכל מקום אחר בדף, לא תוביל אתכם לשום כתבה ולמעשה נראה ששום דבר לא קורה. אך למעשה מתחת לפני השטח הלחיצה שלכם גרמה לכם לעשות follow לדף פייסבוק של משתמש פרטי.

בניקוד להונאות "חטיפת לייקים" רגילות בהן בדרך כלל הגולשים עושים לייק לעמוד של חברה או מוצר, כאן ההונאה גורמת לגולשים לעשותfollow לדף פייסבוק של משתמש פרטי כביכול. לדף הפייסבוק של אותו משתמש שנתגלה הפעם יש מעל 117 אלף עוקבים, אך מבדיקה שערכו ב ESET עם כמה מאותם עוקבים התגלה שלא היה להם מושג שהם רשומים לדף הזה.

כדי לגלות אם גם אתם עוקבים אחר דפי פייסבוק ללא ידיעתכם כנסו לעמוד החברים בפייסבוק שלכם ותחת הלשוניתFollowing תוכלו לצפות בכל האנשים אחריהם אתם עוקבים. אם גיליתם שאתם עוקבים אחר דף כלשהו בניגוד לרצונכם, תוכלו לבטל את ההרשמה על ידי כניסה לדף ולחיצה על כפתור ה following שנמצא בצדה הימיני של תמונת הרקע.

כדי להימנע מהונאות דומות בעתיד ממליצים במחלקת התמיכה של ESET ישראל להימנע מלחיצה על לינקים שמבטיחים לכם כל מיני חדשות מוזרות או סנסציוניות, אפילו אם הן מגיעות מחברים, לפני שווידאתם שהחבר אכן שלח לכם את הקישור ושהוא אמין.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. בישראל, מיוצגת ESET באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית.

תגובות