שבר במכות גרזן את שמשות בית המרקחת ונתפס על ידי שוטר ששהה בסמוך

הנאשם החל להכות באמצעות הגרזן בשמשות בית המרקחת ברחוב מגדיאל 54 בהוד השרון ושבר 3 שמשות קדמיות של בית המרקחת. בהמשך הגיע גם לבית המרקחת והחל מכה באמצעות הגרזן בשמשות הבנק וגרם לנזק בשווי אלפי שקלים, וכן הכה בגרזן במכשיר בנקט ומכשיר להפקדת שיקים של הבנק וגרם לנזק כבד בשווי כשלושים אלף ₪

שמונה חודשי מאסר לצעיר שהרס שמשות בית המרקחת בעיר עם גרזן בידו. ביום 18.7.13 סמוך לשעה 22:30 הגיע הנאשם לדרך מגדיאל בהוד השרון כשבידו גרזן. הנאשם החל להכות באמצעות הגרזן בשמשות בית המרקחת ברחוב מגדיאל 54 בהוד השרון ושבר 3 שמשות קדמיות של בית המרקחת. בהמשך הגיע גם לבית המרקחת והחל מכה באמצעות הגרזן בשמשות הבנק וגרם לנזק בשווי אלפי שקלים, וכן הכה בגרזן במכשיר בנקט ומכשיר להפקדת שיקים של הבנק וגרם לנזק כבד בשווי כשלושים אלף ₪.

כאילו לא די בזה, הנאשם הגיע גם לגלידריה הסמוכה שהיו בה אנשים והשוטר אופיר רז, שהיה בגלידריה, השתלט על הנאשם ותפס בגרזן בה אחז.

בהסדר הטיעון נלקח בחשבון מצבו המורכב של הנאשם בעת ביצוע העבירה, ומאידך- הסכנה שנשקפה ממנו במהלך האירוע שאך בנס לא הסתיים באופן קשה יותר.

הנאשם הינו בן 60, גרוש ואב לבן 30, טרם מעצרו בתיק זה התמכר לאלכוהול בצורה קשה, וזאת חרף ניסיונות גמילה. בעקבות זאת, בני משפחתו נטשו אותו, ובעיקר בנו -המסרב לדבר אתו. הנאשם ביקש סליחה מכל מי שנפגע, משכנים במקום, ומבעל בית המרקחת וביקש מבית המשפט להתחשב במצבו הנפשי והפיזי וכן מגילו.

השופטת נאוה בכור קבעה כי מדובר בעבירה חמורה, בגרימת נזק לשני בתי עסק- בנק ובית מרקחת- בהיקף כולל של עשרות אלפי שקלים, ותוך שימוש בנשק קר ברחוב הומה אדם. "הנאשם ביצע את האמור בהיותו בגילופין, ולא חדל ממעשיו מרצונו כי אם נוטרל על ידי השוטר אופיר רז שנקלע למקום, ושלמרבה המזל עלה בידו להשתלט על הנאשם ולתפוס בגרזן בו אחז. הגם שהעבירות שביצע חמורות, קל וחומר מקום בו בוצעו תחת השפעת אלכוהול, הרי שלא ניתן לגזור דינו של הנאשם במנותק מנסיבותיו האישיות. נסיבותיו הקשות של הנאשם מכמירות לב, וניכר כי ההתדרדרות במצבו חלה רק לאחרונה לאחר שחזר לשימוש באלכוהול בתום תקופה ממושכת של 17 שנים במהלכה היה נקי".

השופטת גזרה על הנאשם 8 חודשי מאסר בפועל.  

תגובות