אביבה גוטרמן: בכוונתי להוביל מרד נגד העלאת הארנונה בהוד השרון

חברת מועצת העיר אביבה גוטרמן מובילה השבוע התקפה חסרת תקדים נגד החלטת ראש עיריית הוד השרון חי אדיב להעלות את הארנונה ביותר משמונה אחוזים “ראוי היה לך חי אדיב ללמוד מזאב בילסקי!”
חברת מועצת העיר, אביבה גוטרמן, זוכה בימים האחרונים לעשרות טלפונים מברכים ומחזקים מהציבור בהוד השרון התומך בהחלטתה להילחם בהעלאת הארנונה שאותה מוביל ראש עיריית הוד השרון חי אדיב. מדובר בהעלאה של 8.66%.

בישיבת מועצת העיר השבוע לא חסכה גוטרמן מחברי המועצה המיועדים לסגנות בשכר, שהעדיפו לדבריה למלא פיהם מים "השוויתי בינינו ובין רעננה, פניתי לחי אדיב ואמרתי לו: "ברעננה נבחר בילסקי לראשות העיר ב- 70 אחוז שזה אומר קונצנזוס מלא ואהבה גדולה ותמיכה של הציבור אליו. הדבר הפשוט ביותר שהוא יכל לעשות הוא להעלות את הארנונה בטענה שהוא נכנס לקופה ריקה…לניהול לא תקין של ראש עיר קודם… שזה מה שבדרך כלל עושים ראשי ערים חדשים שנכנסים לתפקיד, והוא היה מקבל את האמון וההבנה של הציבור. אבל לא בילסקי, שהיה פעם ראש עירייה, והוא מבין שיש מה לייעל ומה לקצץ, ולא להכניס יד ארוכה לכיס של הציבור. בילסקי גילה מנהיגות, אומץ לב ציבורי ויושרה, ואני מציעה גם לך לעשות זאת, ואתה יודע שיש מה לקצץ ומה לייעל".

גוטרמן הגיעה מוכנה לישיבה ופירטה את הנושאים שבהם נדרש לקצץ. הפחתה בדוברות ופרסום 1,000,000 ש"ח, הפחתה בלשכה משפטית 1,000,000 ש"ח, הפחתה בלשכת ראש העיר 500,000 ש"ח, הפחתה במשרד משאבי אנוש 500,000 ש"ח, הפחתה במרכזים קהילתיים 500,000 ש"ח, פתיחת מכרז חדש לבגרויות 1,500,000 ש"ח, ביטול פרויקט מרחבי למידה 1,000,000 ש"ח, פיטורי 22 עובדים חדשים שנכנסו השנה 2,000,000 ש"ח. סה"כ 8 מיליון ש"ח. מדובר בתקציבים על עובדים, על ניפוח של כיבוד ופרסום, שלעניות דעתי ניתן להפחיתם וזה לא יגרע ולא יפחית מהפעילויות האחרות". 

גוטרמן מובילה קו מרי השבוע וקוראת לציבור להצטרף אליה "בכוונתי לפנות למשרד מבקר המדינה ולמשרד הפנים בדרישה להתערבותם בהעלאת הארנונה שאותה מבקש ראש העיר להוביל. לפני שחי אדיב מעלה את הארנונה היינו מצפים שייעשו לאלתר קיצוצים נדרשים בעירייה. הצעתי כמה סעיפים שבוודאות ניתן לבצע, מה שעשוי לייתר את עליית הארנונה". 

עוד מציינת גוטרמן: "אני מאוכזבת בעיקר מחברי המועצה החדשים שהבטיחו שקיפות והפכו לשקופים. למרות הצעתי לדחות את ההעלאה בארנונה כדי שיוכלו ללמוד את החומר, הם העדיפו להצביע על פי בקשת ראש העירייה. היו לי ציפיות מהחברים המדברים גבוהה גבוהה, אבל בפועל, אפס עשייה. אלה שהבטיחו לפני הבחירות התנהלות אחרת, שקיפות, קיצוצים, ייעול, תפיסה עסקית, אלה שזעקו שנים בקול ניחר כמה הביזיון פה חוגג, כמה התקציב לא טוב וכמה בזבוז יש במערכת, עכשיו, כשנדרשו לממש חלק מההצהרות שלהם, מילאו פיהם מים. חבל מאוד, זה בדיוק מה שאמרתי בכל מערכת הבחירות שאין פוליטיקה חדשה. יש אנשים חדשים שמדברים על פוליטיקה חדשה, אבל מתנהגים בדיוק כמו בפוליטיקה הישנה. מילא מחי אדיב אני לא מצפה, זו הדרך הקלה שלו, אבל מחבריי הייתי מצפה לא לשתף פעולה עם המהלך הזה. אני קוראת לציבור להתגייס יחד למטרה משותפת ולהראות שאם אנחנו רוצים לשנות, ניתן בהחלט לעשות זאת, ואני מקווה שהציבור יביע עניין וישתתף במרי. אני קוראת לציבור לפנות אלי בנושא ללא היסוס כי אין לנו כוונה לעבור לסדר היום, אני חייבת להבהיר שללא עזרת הציבור לא אוכל לפעול". 

גוטרמן מבקרת בחריפות את חברי המועצה החדשים: "מדהים אותי שנבחרי ציבור אלה עשו מהפך כזה משנאה תהומית וביקורת קטלנית על חי אדיב, הם פתאום הפכו להיות הפה שלו. הבנו שאתם בקואליציה, אבל לפחות תשתקו, אל תצדיקו את המהלך השגוי של העלאת הארנונה. אני במקומכם הייתי יושבת מבויישת ולא פותחת את הפה, אבל הם יושבים ומצדיקים את העלאת הארנונה?! מי שמע על זה?! אלה שבמשך 5 שנים תקפו את חי אדיב ללא רחם, פתאום הפכו להיות הדוברים שלו. בושה וכלימה, ויש המון עדים לבושה הזו ואני מניחה ששנה לפני הבחירות הם ימצאו איזו אמתלה לפרוש כדי להתמודד שוב. אבל בדרך להתמודדות הבאה שלהם שלא ימכרו את הערכים שלהם עד כדי כך".

תגובות