עיריית הרצליה הרחיבה הקריטריונים להגדרת “זוגות צעירים”

 על פי ההחלטה, בין הנהנים יהיו גם חד הוריים, יחידים, זוגות ידועים בציבור וזוגות חד-מיניים, בתנאי, שאחד מהם לפחות, בן פחות מ-40

עיריית הרצליה, בהסכמת משרד האוצר, הרחיבו את הגדרת הקריטריונים לזוגות צעירים בתוכנית "גליל ים". על-פי ההרחבה, כל הדירות שייבנו במגרש תשווקנה להשכרה ארוכת טווח (20 שנה) לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון.

עד כה כללה ההגדרה של "זוגות צעירים" רק זוג צעיר, נשוי, בני עד גיל 35. כעת, בעיקבות בקשת ראש העירייה משה פדלון הורחבה ההגדרה ונכללים בה גם משפחות חד הוריות, שבהם גילו של לפחות אחד מבני הזוג נמוך מ-40, זוגות ידועים בציבור, זוגות חד מיניים ויחידים שגילם נמוך מ-40.

תוכנית "גליל ים" הינה פרויקט בנייה לכ- 4,000 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ- 280 דירות יהיו דירות להשכרה לטווח ארוך. בעקבות מו"מ שניהל ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מול המינהל והאוצר, כ- 70 דירות, מתוך ה- 280, יהיו דירות להשכרה במחיר מוזל, מפוקח ולטווח ארוך – עבור תושבי הרצליה, בני העיר. יתר הדירות יושכרו במחירי השוק לכלל הזוגות הצעירים, זכאי משרד השיכון.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ברך על הרחבת הקריטריונים וציין כי "אין ספק שההגדרות של ‘משפחה’ ו’ זוג’ בישראל כיום הן רחבות ואני שמח שהאוצר היה קשוב לבקשתנו להתאים את ההגדרות הללו למציאות החיים המשתנה. אני רואה את תוכנית גליל ים ואת הרחבת הקריטריונים בראייה חברתית – שיש לה משמעויות עמוקות מעבר להיבט הכלכלי".

מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה, מסרה "הרחבת טווחי ההגדרה מהווה צעד תקדימי שמאפשר להרבה יותר צעירים, מבני העיר, להיכלל בין הזכאים לדיון להשכרה בעיר, זוהי הרוח הנכונה להרצליה". 

תגובות