כ- 5600 עצים חדשים, צמחי תבלין ופרחי עונה יינטעו ויחולקו במהלך טקסי הנטיעות בעיר לרגל ט”ו בשבט

מנתוני המחלקה לגינון ונוף עולה כי במהלך השנה החולפת נטעו בעיר כ- 700 עצים חדשים וכ- 260,000 פרחים חדשים שנשתלו בכיכרות ובצירים המרכזיים
 
עיריית כפר סבא נערכת לנטיעות העירוניות לרגל חג האילנות ט"ו בשבט ומזמינה את כל התושבים לקחת חלק בטקסי נטיעות עירוניים במעמד ראש העיר יהודה בן חמו ומכובדים נוספים. במהלך טקסי הנטיעות בעיר יינטעו ויחולקו כ- 5600 עצים חדשים, צמחי תבלין ופרחי עונה.

מנתוני המחלקה לגינון ונוף בעיריית כפר סבא עולה כי ברחבי העיר ישנם כיום על פי ההערכה כ- 80,000 עצים המצויים במרחבים העירוניים. נתון זה אינו כולל עצים במרחבים הפרטיים והגינות הפרטיות של התושבים. כמו כן, עולה כי במהלך השנה החולפת ניטעו בעיר כ- 700 עצים חדשים וכן כ- 260,000 פרחים חדשים שנשתלו בכיכרות ובצירים המרכזיים. במסגרת החגיגות הירוקות יחולקו כמיטב המסורת לילדי גני הילדים בעיר הגנים אלפי פרחי עונה.

במרכז האירועים הירוקים יתקיים טקס נטיעות עירוני מיוחד בשכונת הדרים סמוך למעון ט"ל לימן ברחוב הלבונה ביום חמישי 16.1.14 בשעה 10:00. על המסכת החגיגית אחראים תלמידי בית הספר הממלכתי "אופירה נבון" , שינעימו לכל הנוכחים בשירים ובסיפורי החג.
טקס נטיעות נוסף יתקיים בחורשת מאמאנט במהלכה יינטעו שתילים לרווחת המבקרים במקום ע"י האימהות של ליגת מאמנאט כפר סבא. בנוסף יתקיימו טקסי נטיעות בגינות הקהילתיות ברחבי העיר בשיתוף עם מחלקת קיימות והתושבים מפעילים את הגינות וכן אירועי ט"ו בשבט במועדונים ובמועדוניות הפזורים בעיר.

כמו כן, ברחוב הל"ה – גאולים תחנך חורשה ירוקה לזכרם של חיילים מגדוד התותחנים שנהרגו במלחמות ישראל. עיריית כפר סבא הקצתה קרקע מיוחדת וביצעה את התשתיות ובמקום ינטעון עצים לזכרם של הנופלים בטקס חגיגי ומיוחד.

ראש העיר יהודה בן חמו: "עיריית כפר סבא והמחלקה לגינון בעירייה משקיעים משאבים רבים על מנת לשמור על צביונה הירוק והמטופח של עירנו לאורך כל ימות השנה. בזכות שיתוף פעולה עם תושבים הוקמו לאחרונה גינות קהילתיות רבות והתושבים מטפחים את סביבתם הקרובה ומחזקים את הקשר עם האדמה. אני מזמין את כל התושבים לקחת חלק באירועים הנטיעות המתקיימים בכל רחבי העיר ולקיים את מצוות נטיעת עץ בארץ ישראל כפי שנאמר "וכי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל".
אורן וולשטיין מנהל מחלקת גינון ונוף בעיריית כפר סבא, "אנו משקיעים משאבים רבים על מנת לקדם את האג’נדה הירוקה של העיר הלכה למעשה. ט"ו בשבט הינו החג של כל חובבי העצים והפרחים וזוהי בהחלט הזדמנות להגיע לנטוע עצים למען הדורות הבאים".

תגובות