ביום רביעי: תלמידי בתי הספר בכל הארץ שובתים

אם כל השביתות: המורים שובתים, אז התלמידים החליטו להראות להם מה זאת שביתה. ביום רביעי הם לא יגיעו לבתי הספר. מועצת הנוער בכפר סבא הודיעה על תמיכתה המלאה בשביתה
"אנחנו, התלמידים, החלטנו לקום ולהשמיע את קולנו", אומרים מארגני השביתה "ארגון המורים בארץ, ארגן שביתה של המורים המבטלת לנו את כל הטיולים והפעילויות הבית ספריות. מטרתנו היא לסיים את שביתת ארגון המורים ובכך להחזיר לעצמנו את הטיולים השנתיים, הסיורים, הפעילויות, המסעות לפולין, מסע ישראלי וכו".

כדי להשיג מטרה זו, החליטו התלמידים ליזום את השבתת המערכת. "ביום רביעי 15/01 כל התלמידים התומכים בנו לא יגיעו לבתי הספר שלהם. הפעילות שלנו אינה מכוונת נגד המורים, אלא נגד משרד החינוך. אנו חושבים שהסיבות לשביתת ארגון המורים מוצדקות אבל מתעקשים שזה לא יבוא על חשבוננו. אנו תומכים במאבק המורים להשגת תנאי תעסוקה ושכר טובים יותר. המטרה שלנו היא לא לקיים שביתה, אלא שייקחו אותנו ברצינות ושמשרד החינוך יענה לבקשת המורים או שארגון המורים יוותר על ההוראה להשבתת הטיולים. אם אף אחד מהגופים לא יתמוך בנו אנו גם נשבות". 

כך או כך, ביום רביעי 15/01 כל תלמידי הארץ לא יבואו לבתי הספר בתגובה לשביתת ארגון המורים "מטרת השביתה היא להחזיר את הטיולים שלנו ולסיים את שביתת המורים".

התלמידים פתחו דף עצומה ודף מחאה ועליהם חתמו קרוב ל- 12 אלף תלמידים. 

הדף הרשמי של מחאת התלמידים :
https://www.facebook.com/StudentsHaveRights

מועצת הנוער בכפר סבא ציינה כך "מועצת הנוער העירונית של כפר סבא תומכת בהחלטת מועצת התלמידים והנוער הארצית לפתוח בשביתת תלמידים בבתי הספר העל יסודיים במחאה על ביטול הטיולים השנתיים והפעילויות הבית ספריות השונות.
בפעולה זו, אנו מעוררים את זכרון מערכת החינוך כי לתלמידים ולנוער יש השפעה וכי הסכסוכים פנימיים במערכת החינוך לא יכולים לבוא על חשבוננו, חשבון התלמידים. אנו קוראים לכלל התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים בעיר לא להגיע לבית הספר ביום רביעי הקרוב, 15 בינואר 2014. יש לציין כי אין אנו מוחים נגד המורים, אלא נגד המערכת עצמה. אנא מכם העבירו את המסר ואשרו את השתתפותכם בשביתה, ובכך תזכירו לכולם, כי יחד יש לנו הכוח להשפיע ולשנות!". 

תגובות