הישג חסר תקדים לאופוזיציה בהוד השרון: אנטנות סלולאריות רק בהיתר

בישיבת מועצת העיר האחרונה הגיש חבר מועצת העיר נדב דואני יחד עם חברת סיעתו, אביבה גוטרמן, הצעה לסדר ובה הם מבקשים להסדיר את הצבתן של אנטנות סלולאריות ומתקני גישה ללא היתר. חוק עזר עירוני יוגש בעוד כמה שבועות לאישור המועצה
בישיבת מועצת העיר האחרונה הגיש חבר מועצת העיר נדב דואני יחד עם חברת סיעתו, אביבה גוטרמן, הצעה לסדר ובה הם מבקשים להסדיר את הצבתן של אנטנות סלולאריות ומתקני גישה ללא היתר.

נדב דואני "אנחנו עדים למקרים רבים שבהם אלפי תושבים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול התנהלות חסרת אחריות של שכניהם כשאלה מציבים אנטנות סלולאריות ומתקני גישה בדירתם או על גג הבית, בלי לבקש אישור מאף אחד" אומר דואני ומוסיף "מטרת ההצעה שלנו היא לשים סוף להתנהלות הבלתי אחראית של אותם אנשים. הגיע הזמן שהעירייה תיקח אחריות ותנהל את סוגית הצבת האנטנות המתנהלת כיום ללא פיקוח ובקרה ופוגעת בבריאותם של אלפים מתושבי העיר".

ההצעה של דואני וגוטרמן תדרוש מכל בעל דירה המעוניין להציב אנטנה או מתקן גישה לקבל את אישור הוועדה המקומית. הצעה נוספת שהועלתה במהלך הישיבה על ידי דואני הייתה לממש הסדר שהוסכם עליו כבר בשנת 2004 ומטרתו הוצאת כל האנטנות הסלולאריות מגגות הבתים והצבתן במרחק בטיחותי מבתי התושבים "אני לא מבין מדוע ההסדר הזה לא מומש. באמצעות הסדר זה העירייה הייתה מבטיחה את הצבתן של אנטנות במרחק בטיחותי מבתי התושבים. במסגרת ההסכם כל תושב היה יכול לערער על הצבת האנטנה ומנגנון של תושבים-עירייה-חברות סלולאריות היה מתווה את האינטרס הציבורי ומבטיח אותו".

סוגיה נוספת שעלתה בישיבה ביקשה שכל ועד בית יקבע בתקנון הבניין שלו שכל דייר שירצה להתקין מתקן גישה או אנטנה בביתו יידרש לאישור ועד הבית. דואני דרש שיוזמה זו תוטמע על ידי המחלקה לתרבות הדיור בעייריה.

דואני "היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבג"ץ כי הוא סבור שיש מקום לקבל את העתירות שהוגשו נגד הקמתן של "מתקני גישה אלחוטית" ללא היתר. אני מאמין שאם חברי המועצה ינהגו באחריות, נצליח להוביל מהפכה ירוקה וסביבתית שלא קיימת בשום מקום בארץ. הסכמתי להקמתה של ועדה שתגיש, תוך כמה שבועות, הצעה לחוק עזר עירוני בנושא. זו המהפכה הכי ירוקה שהוד השרון עברה בשנים האחרונות".

היועץ המשפטי לעירייה יגיש את חוות דעתו לחברי המועצה תוך 30 יום והוועדה שהוקמה תגיש המלצותיה תוך 30 ממועד הגשת חוות הדעת של היועץ המשפטי.

תגובות