פיסול סביבתי חדש וירוק של סוס ועגלה הוצב בכיכר ברחוב תל חי

במהלך החודשים האחרונים מקדמת עיריית כפר סבא את שדרוג הכיכרות בעיר באמצעות הצבת פסלים סביבתיים מעוצבים לשיפור נראות הרחוב. לאחרונה הוצבו פסל של באר, גמל ורוכב ברוח כפר סבא של פעם בכיכר ‘טבע’ בשכונת הדרים ופסל עגלה עם סוס בכיכר גולומב-כצנלסון

מחלקת גנים ונוף בעיריית כפר סבא ממשיכה לשדרג את ככרות העיר באמצעות מיזמים של פיסול סביבתי ירוק ומקורי. בימים האחרונים הוצב בכיכר ברחוב תל חי- הכרמל פסל מעוצב של כרכרה וסוס. מסביב למיצג תשולב צמחיה צבעונית וכן חלוקי נחל ואבנים להשלמת העיצוב.

התכנון של הפרויקטים נעשה על ידי עירית מויאל סגנית מנהל המחלקה ורווית מיכאלי – מתכננת נוף במחלקת גנים ונוף.
כיכר זו מצטרפת לכיכרות נוספות בהם הוצבו כבר מצבים וביניהם – כיכר ‘טבע’ בשכונת הדרים בה הוצב פסל של באר, גמל ורוכב ברוח כפר סבא של פעם. מדובר במיצג סביבתי מעוצב, המשלב בתוכו פיסול של באר העשויה מאבן ולידה רוכב וגמל המכוסים צמחייה ירוקה. מסביב למיצג הסביבתי שולבו אדניות עם פרחים צבעוניים, חלוקי נחל מיוחדים ואבני חיפוי שתורמים להשלמת האווירה הנוסטלגית.
כיכר נוספת ממוקמת בין הרחובות גולומב וכצנלסון , בה הוצב לאחרונה פיסול סביבתי חדש הכולל עגלה עם סוסה ירוקה. כשהסוסה הירוקה הרתומה לעגלה בנויה מצמחים מטפסים ירוקים.

התכנון והעיצוב הנוסטלגי נעשו בהשראת כפר סבא המושבה של פעם, שבה התניידו עגלונים עם גמלים, עגלות וסוסים. יש לציין כי מעבר לצד האסתטי שהכיכרות משוות למראה העיר, מדובר גם בהרחבת שדה הראייה בצומת לרווחת משתמשי הדרך והגברת הבטיחות.

ראש העיר יהודה בן חמו שברך על הפרויקט אמר כי ,"אנשי מחלקת גנים ונוף בעיריית כפר סבא בהחלט עושים עבודה מצוינת. השדרוג של הכיכרות ברחבי העיר והצבת פסלים סביבתיים המשלבים צמחיה ירוקה ופרחים משדרגים את נראות הרחובות ומוסיפים צבע וגוון לחיינו" .
אורן וולשטיין מנהל מחלקת גנים ונוף מסר כי, "המחלקה לגנים ונוף משקיעה מחשבה ברעיונות מקוריים בתכנון חזות פני העיר ומתאמצת להביא דברים חדשניים שטרם נראו".

 

תגובות