​עיריית כפר סבא מציגה: קואליציה רחבה של 16 חברי מועצה

היסטוריה בכפר סבא: עיריית כפר סבא לא זכתה מזה שנים לקואליציה כה רחבה כמו המועצה הזו שמדגמת קואליציה מקיר לקיר. להוציא את חברי המועצה יובל לוי, אלי כהן וענת קלומל – כולם נכנסו למשמעת קואליציונית

השבוע חתמו גם ממה שיינפיין ואיתן צנעני על הסכם קואליציוני עם בן חמו.

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו נבחר זו הפעם השלישית לראשות העיר.

בשתי הקדנציות האחרונות היו חברי המועצה באופוזיציה דומיננטיים הרבה יותר אם כי לא מגובשים.

זו הקדנציה הראשונה מזה שני עשורים (עוד מתקופת יצחק ולד), שרוב רובם של נבחרי הציבור העדיפו להיכנס לקואליציה חודשיים מאז הבחירות.

יצוין כי חלק מאלה שנכנסו מיד לקואליציה, הם חברי מועצה המכהנים זו קדנציה שניה – בה ישבו ארבע שנים בקואליציה – פרשו לאופוזיציה שנה לפני הבחירות – ועתה שוב חזרו לקואליציה.

עוד חשוב להדגיש כי עילאי הרסגור הנדין שהכניס על הטייטל של מרצ – ארבעה חברי מועצה – התנהל 5 שנים כאופוזיציה לוחמת ואף תקף בחריפות לא פעם את חבר המועצה ממרצ, יאיר אברהם שנכנס לקואליציה (עד שהצליח להדיח אותו), ומיד לאחר הבחירות, נכנס אף הוא לקואליציה כסגן בשכר עם תיק אחד בלבד – איכות סביבה. יותר מכך – מאז נבחר – לא נשמע כלל קולו של הרסגור הנדין וחברותיו לסיעה הפכו למצליפות התורניות ביו"ר האופוזיציה יובל לוי, (לפחות כך היה בישיבת מועצת העיר האחרונה).
חברת המועצה ענת קלומל, העירה בעניין בחריפות "ראיתי איך בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע הקפידו שתי חברות המועצה פליאה קטנר ורוויטל לן כהן, להעליב את חברי המועצה אלי כהן ויובל לוי וזה חרה לי מאוד שהן אינן מבינות את הרצון של חבריי לדאוג לתושבי כפר סבא ובמקום זה ניסו ללעוג להם ולעקוץ אותם ברמה האישית ולא רלוונטית ואפילו מזלזלת. הן יצרו אווירה כזו לתחושתי כאילו במקום לנהל דיון אנו מנהלים סתימת פיות. מה התפקיד של מרצ במועצה, להיות אנשי המגן של ראש העיר לאורך כל הישיבה או לכבד ולהקשיב להצעות הבאות לטובת כלל הקהילה בכפר סבא. ראש העיר אדם עשיר ניסיון ולא נראה כי הוא זקוק לסיוע מהם". 

כך או כך, ביום חמישי שעבר חתם ממה שיינפיין על הסכם קואליציוני עם בן חמו.

ההסכם של ממה שיינפיין

על פי ההסכם, שיינפיין מחוייב "לתמוך ולסייע לסיעת מעוף להרחיב את בסיס הקואליציה ככל שניתן ותסייע למימוש ההסכמים שנחתמו עם הסיעות האחרות"…"הסכם זה מחייב את הצדדים לפעול בעירייה בוועדותיה ובמוסדותיה בשיתוף פעולה במועצה על פי החלטות הוועדות והמוסדות של העירייה ובתיאום מראש תוך מחויבות למשמעת קואליציונית"…במסגרת ההסכם, מחויב שיינפיין ונציגיו בוועדות לתמוך בהצעות ראש העיר בכל הקשור לרפורמות במערכת העירונית, בחברות ובתאגידים ובכל מוסד, ובלבד שרפורמות אלה יתואמו בין הצדדים ולשביעות רצונם מבעוד מועד"….הסכם זה מחייב את שיינפיין לנקוט בכל האמצעים הנדרשים בכדי להבטיח שיקיימו את מדיניות העירייה"…"ראש העיר יפעל לבחירתו המיידית של שיינפיין לדירקטור, סגן וממלא מקום יו"ר החברה הכלכלית"…(יהיה גם מורשה חתימה)…("פעילות החברה תיעשה בכפיפות להחלטות ראש העיר ולהתוויית מדיניותו תוך מתן אוטונומיה לחברה הכלכלית לניהול פרקטי"…("ראש העיר יפעל להקמת צוות היגוי עירוני לנושאי גימלאים ואזרחים ותיקים וימנה את שיינפיין ליו"ר בתוך 60 יום"), ("שיינפיין לא יחתום על דרישה לכינוס ישיבות מועצה מיוחדות כל עוד הינו חבר בקואליציה"), ("לשיינפיין יינתן חופש הצבעה בנושאי דת").

ההסכם של צנעני וקולמן

איתן צנעני ואמיר קולמן חתמו על הסכם דומה לזה של הקודמים שחתמו להוציא מספר סעיפים חשובים.
"הצדדים מסכימים כי בענייני דת ומצפון חברי הסיעה אינם כפופים למשמעת קואליציונית ויהיה להם חופש הצבעה בכפוף להודעה מוקדמת לראש העיר.
צנעני ימונה לסגן ראש העיר בתואר ויחזיק בתיק התפעול בעירייה. הכולל את המוקד העירוני, הבטחון, הפארק והרכש.
וכן דירקטור בחברה הכלכלית. הסיעה תקבל את תיק התרבות התורנית ואחריות על החינוך הדתי.
נציג הסיעה ימונה לסגן יו"ר המועצה הדתית, כל מינוי במועצה הדתית ייעשה בתיאום הצדדים, העירייה תפעל לשפץ ולתחזק את המקוואות בעיר.
העירייה תפתח בשנה הבאה גן יול"א ממ"ד חובה נוסף בסמוך לגן דגנית, העירייה תקים ועדת היגוי לבחון סיוע הניתן לבתי כנסת בערים אחרות. העירייה תבחן אפשרות להגדיל בשנת 2014 את תקציב מחלקת תרבות תורנית – גובה ההגדלה ייקבע בין ראש העיר ליו"ר הסיעה. הצעות לסדר ושאילתות במועצת העיר יוגשו רק לאחר תיאום מוקדם עם ראש העירייה.
חברי הסיעה לא יחתמו על דרישה לכינוס ישיבות מועצה מיוחדות כל עוד הינו חבר בקואליציה.

תגובות

תגובות