עילאי הרסגור הנדין: פתח את פיו ועורר סערה במועצת העיר

הרסגור הנדין עורר את זעמם של חברי מועצת העיר שקצפו על התבטאויותיו הפוליטיות ברמה המדינית ארצית בישיבת מועצת עיר שנושאה היה העלאת הארנונה בכפר סבא. במבט זחוח התעלם מקריאותיהם והמשיך בשלו
 
בדיון על העלאת הארנונה בכפר סבא: סגן ראש העיר בשכר עילאי הרסגור הנדין (מרצ) ממעט לדבר בישיבות מועצה, ממעט לדבר בוועדות העירייה אבל בישיבת מועצת העיר השבוע הפתיע את הנוכחים עם נאום ארוך ומושקע שכתב מבעוד מועד – נאום שדיבר על הכל חוץ מהארנונה המקומית. התבטאויותיו נגד הממשלה, נגד מפלגת יש עתיד ונגד ההתנחלויות עוררו זעם ורב ביקורת חריפה בקרב הנוכחים שהגדירו את הארוע כ"מביך".

בנאומו אמר הנדין:"הדיון בנושא הארנונה היה יכול להיות הרבה יותר רציני ומעשי אילו לעירייה היתה סמכות לקבוע את גובה הארנונה כרצונה, אך מדיניות ממשלות ישראל, במיוחד בשנים האחרונות, היא לכרסם בכוחו של השלטון המקומי ולקדם את המדיניות הארצית על חשבון הצרכים המקומיים, שלעיתים חשובים לא פחות. חברתי לסיעת מרצ, רויטל לן כהן, מובילה ביחד עם ח"כ אילן גילאון את המאבק במלווה ההזוי שממשלת ישראל כופה עלינו להעביר לה. בכך מגיעה לשיאה המגמה של התנערות מתקצוב הרשויות המקומיות מצד אחד ומהצד השני מעורבות גבוהה במדיניותן.
"שר האוצר, יאיר לפיד, שאל איפה הכסף. הוא מצא אותו בין השאר אצל תושבי כפר סבא, שרובם שייכים למעמד הביניים אותו הוא מתיימר לייצג. אך אל דאגה: הכסף יעבור ישירות מכיסנו אל המקומות הנזקקים באמת. ניקח לדוגמא את יישובי הר חברון. כל משפחה שם מקבלת תוספת מהמדינה בגובה של כ-10,200 שקלים בשנה. תקצוב משרד הפנים שם הוא בשיעור של 266% מהממוצע הארצי. בזכות התקצוב הזה בבתי הספר ביישובים אלה לומדים בממוצע כ-22 תלמידים בכיתה. התקציבים ממשיכים לזרום לשם באין מפריע, עכשיו גם במימון תושבי כפר סבא.
"ממשלת נתניהו-בנט-לפיד דורשת עוד ועוד מהרשויות המקומיות בגבולות הקו הירוק ונותנת להן פחות ופחות. כדי שלא נבוא בטענות היא מממנת חלק מההפרש בכספי הארנונה שאותה היא כופה עלינו בחוק ההסדרים. אילו לא היינו אזרחים סוג ב’ אפשר היה אפילו להוריד את גובה הארנונה. אילו הממשלה היתה לוקחת אחריות על אזרחיה, הרשויות המקומיות כלל לא היו נדרשות לממן למשל את תחום החינוך. אבל יש יישובים מיוחסים. להם המדינה דואגת.
כולי תקווה שלמרות מאמצי החבלה של ממשלת ישראל ביוזמות להשגת הסדר מדיני, נזכה לשינוי של סדרי העדיפויות ולהחזרת תקציבי המדינה לישראל במקום להשאירם בעתניאל, בסוסיא ובאדורה, שכידוע אינם שמות של ישובים בשטח המדינה. יום יבוא ונאלץ לשאת גם בעלויות הפינוי של מקומות הזויים אלה, אך אז לפחות יפסיקו להתייחס אל תושבי כפר סבא כאל פרה חולבת.
ולשורה התחתונה: עדיין, גם כשבהוד השרון ובהרצליה מעלים את הארנונה בשיעורים חדים, ולמרות כל הקשיים וההתייקרויות שאנחנו נאלצים להתמודד איתם, לא הוספנו שקל לארנונה למגורים מעבר למה שהממשלה חייבה אותנו. לכן, אולי אפילו לצערי, הדיון הזה לא יהיה משמעותי כפי שהיה יכול להיות. נסתפק בשינויי הארנונה לעסקים, שגם הם תלויים באישור משרד הפנים כמו כמעט כל החלטה אחרת שלנו". 

הרסגור הנדין: המשיך להקריא

סגן ראש העירייה, איתן צנעני:"בדיון במועצת העיר בנושא הארנונה בחר מר הרסגור לתקוף את הממשלה ולדבר על פינוי התנחלויות. אין מקום לנאומים מדיניים או פוליטיים ארציים בישיבות מועצת העיר. על מר הרסגור להפנים כי הוא נבחר למועצת עיריית כפר סבא ולא לכנסת ישראל ותפקידנו הוא לדאוג לשיפור באיכות חייהם של תושבי כפר סבא ולא להתעסק עיסוק מיותר וחסר תועלת בהתנחלויות. הנאומים והעיסוק במועצת העיר בנושאים מדיניים אינם במקומם ואנו לא נאפשר להסית את הדיונים במועצת העיר מהנושאים המוניציפליים החשובים לתושבי העיר לנושאים שאינם מתפקידה או מסמכותה של המועצה אלא של הכנסת".

המשנה לראש העיר, אורן כהן:"מר הר סגור הנדין הוא אדם מוכשר ובטוחני שיבין עם הזמן טוב יותר את תפקידה של מועצת העיר ומה ניתן לומר בישיבות המועצה. הקשר בין הישוב היהודי בחברון וההתיישבות בכללה לבין תשלום הארנונה של תושבי כפר סבא הוא קשר דמיוני ומופרך. מצער שמרץ בכפ"ס בחרה לקדם אג’נדה פוליטית מדינית לא רלוונטית על גבם של התושבים בעיר".

המשנה לראש העיר, אורן כהן:"על גבם של התושבים"

חבר המועצה ממה שיינפיין:"אין מקום להתנהלות כזו. המלחמה שלי כנציג ציבור היא למען תושבי העיר ורווחתם. אין מקום בישיבת מועצת עיר להתריס באג’נדות פוליטיות קיצוניות ומקוממות כנגד מדיניות ממשלת ישראל בשטחים כפי שבחר לעשות יו"ר מרצ וסגן ראש העיר בשכר למען מתן גושפנקה לפעילותו הפוליטית כנציג מרצ. אני קורא לסדר לראש העיר סגניו ונציגי הציבור הנבחרים במועצת העיר ומבקש להפנות את תשומת לבם לעיקרי שליחותם במועצת העיר. התנהלותו של יו"ר מרצ וקריאותיו במהלך הישיבה אינן ראויות וחוטאות לתפקידו".

חבר המועצה ממה שיינפיין:"התנהלותו אינה ראויה".

לצפייה בסרטון לחץ

www.kfar-saba.muni.il/?CategoryID=1995&ArticleID=5315

תגובות

תגובות