הצלחה מרשימה למבצע הצמתים של מחנה השלום

“קיבלנו תגובות חיוביות מהעוברים ושבים בחמשים צמתים מקרית שמונה עד אילת, הרוב הדומם בישראל מתחיל להתעורר ולהביע תמיכה בשלום”
“הופתענו לטובה מתגובות הציבור בכל רחבי הארץ" אומר נפתלי רז ממארגני "מבצע צומת" שהתקיים ביום שישי בבוקר. "הפעילים שלנו, חלקם הגדול צעירים, עמדו בחמישים צמתים מקרית שמונה בצפון עד אילת בדרום, חילקו כרוזים ומדבקות בנוסח ‘הרוב החליט שלום’ והחתימו על עצומה. רבים מהפעילים ציפו לעימותים ותגובות עוינות ובפועל הרוב הגדול של התגובות היו חיוביות. לא פעם שמענו דברים כמו ‘סוף סוף, הגיע הזמן שישמע הקול הזה’". 

אישי ציבור השתתפו באופן פעיל בצמתים השונים, ביניהם הזמרת אחינועם ניני, ח"כ חיליק בר ואיתן כבל, ח"כ לשעבר יעל דיין, תא"ל (מי"ל) עמנואל שקד, וד"ר רון פונדק.

את הפעולה יזמו פורום ארגוני השלום, בראשות ד"ר רון פונדק, הח"כים של השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, בראשות ח"כ חיליק בר, המאגדת 42 ח"כים, פעילים חברתיים כל רחבי הארץ, ומס"ד (המחנה הסוציאל-דמוקרטי) בראשותו של נפתלי רז. בשלב מאוחר יותר הצטרפו לתומכים גם תנועת שלום עכשיו ומר"צ.

ביום חמישי האחרון התקיימו הפגנות תמיכה בתהליך השלום שיזמה מפלגת יש עתיד. בין הצמתים שבהם הפגינו חברי יש עתיד היה גם צומת רעננה. בהפגנה השתתפו עשרות פעילים צעירים ומבוגרים עם שלטים בידיהם.

מכפ"ס רעננה והוד השרון הגיעו נציגים ביניהם ח"כ יפעת קריב, תושבת הוד השרון, מנכ"ל המפלגה, תושב השכונה הירוקה בכפ"ס, שלום נוי, ויו"ר סניף כפ"ס. גם בהרצליה יצאה מפלגת יש עתיד בחמישי לצמתים להביע תמיכה בהנעת תהליך השלום . יחד עם ח״כ עפר שלח התמקמו בצומת שבעת הכוכבים והסבירו את רעיונותיהם לעוברים ושבים.

כמו כן נכחו בצומת כמה פעילי נוער מר"צ מכפ"ס ומרעננה,  שבאו גם הם להפגין בעד תהליך השלום. חבר מועצת עיריית כפ"ס יהודה יוגד ציין כי נוער מרצ נמצא עכשיו בצומת רעננה נגד ממשלת נתניהו-בנט-לפיד ונסיונותיה לשבש את ההסדר המדיני.

בצומת רעננה נכחו ח"כ יפעת קריב, מנכ"ל המפלגה גיל סגל, שרונה הרשקו חברת מועצת עיריית הוד השרון, דנה וברק קריב, יו"ר סניף יש עתיד בהוד השרון, בעלה של ח"כ יפעת קריב ואחרים מהוד השרון. גם השתתפו שימי אליאל, ראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל, אוה מכוכב יאיר-צור יגאל ואחרים. שלום נוי, יו"ר סניף יש עתיד כפ"ס,  צלי, סוניה פישמן, שלומי ברדן ואחרים מכפר-סבא ועוד רבים מרמת השרון, הרצליה ורעננה.

תגובות