חוות תקוע מציגה שורש כורכום טרי ובריא – עכשיו על המדפים

חוות תקוע, המתמחה בגידול ושיווק פטריות מיוחדות וירקות אקזוטיים, משיקה את עונת הכורכום הטרי, שמגיע בתזמון נפלא עם עונת הגשמים ותבשילי החורף. את שורש הכורכום הטרי ניתן למצוא ברשתות השיווק, בשווקים הפתוחים ובחנויות הפרטיות

חוות תקוע, המתמחה בגידול ושיווק פטריות מיוחדות וירקות אקזוטיים, משיקה את עונת הכורכום הטרי, שמגיע בתזמון נפלא עם עונת הגשמים ותבשילי החורף.
את שורש הכורכום הטרי ניתן למצוא ברשתות השיווק, בשווקים הפתוחים ובחנויות הפרטיות.

כורכום הוא אחד התבלינים הנפוצים ביותר במטבח הישראלי. חוות תקוע משווקת בשנים האחרונות שורש כורכום טרי – אותו ניתן לשמור לאורך זמן במקרר או במקפיא ולהוסיף לתבשילים, מרקים, סלטים ורטבים.
כורכום- שורש הפלא
הכורכום הינו אחד מהצמחים העתיקים ביותר הידועים בשימוש קולינארי ורפואי מזה אלפי שנים. בשימוש רפואי מסורתי הכורכום ניתן למגוון רחב של מחלות עיכול, נשימה, לב וכלי דם, בעיות שלד ומפרקים, עור, שתן והפרעות מטבוליות המשויכות לכבד ולכיס המרה.
כיום, הכורכום הוא הצמח הנחקר ביותר בעולם והוא זוכה למספר הרב ביותר של פרסומים מדעיים שבודקים את יעילותו הרפואית למחלות הידועות עוד משחר הימים וכן בתחלואים נוספים המאפיינים את העולם המערבי: סוגים שונים של סרטן (המעי הגס, המעי הדק, הקיבה, הכבד, השד, הערמונית ולוקמיה), דלקות, דיכאון, אלצהיימר ועוד.

למה כורכום טרי ולא מיובש?
ראשית, הטעם, הכורכום הטרי מאופיין בריח אדמה חזק ונטול מרירות המאופיינת את התבלין היבש.
השורש הטרי שומר היטב על כל הערכים התזונתיים והבריאותיים שלו, בעוד שהתבלין הטחון עובר תהליך של הרתחה ארוכה, ייבוש, וטחינה אשר גורם לירידה משמעותית בריכוז הרכיבים, בשמנים הנדיפים וכן באיכות הערכים התזונתיים. יתרה מזאת, לפעמים ישנו חשש לערבוב התבלין היבש עם קמח להגדלת נפח האבקה על חשבון איכות המוצר וריכוזו. כלל אצבע – כשאנו צורכים מוצר טרי וטבעי אנו יודעים בוודאות מה אנו צורכים ומה הוא מכיל, בנוסף, נשמרים כל ערכיו התזונתיים וכן טעמו וצבעו הטבעיים.

שימושים מומלצים כיוון שהשימוש העיקרי שלו הוא דרך התזונה כתבלין, טווח השימושים שלו רחב ומגוון, הוא משתלב נהדר במרקים, פסטות, מוקפצים, קציצות תבשילי אורז, עוף ובשר ועוד רבים.
איך משתמשים שוטפים היטב ופשוט מגררים לתוך התבשיל (קליפת הכורכום דקה ולא מצריכה קילוף). בשורש הכורכום הטרי ניתן להשתמש בכל תבשיל ומאכל בו מקובל להשתמש בתבלין היבש, כאשר היחס ההמרה הוא: כפית אבקת כורכום יבש = 2 ס"מ שורש טרי.
איך שומרים מומלץ לאחסן במקרר באריזתו המקורית או בשקית לשמירה על הלחות שבו. אפשרות נוספת המתאימה לשימוש ארוך טווח, היא הקפאה- בעת הצורך מגררים את הכמות הרצויה ישירות לתבשיל בעודו קפוא ואת היתרה מחזירים להקפאה.
מחיר מומלץ לצרכן: 9.99-15.99 ₪ לאריזה של 120 גרם.

אורז עדשים אדומות ושורש כורכום טרי
האורז האהוב לובש צהוב במתכון טעים, קל ובריא

רכיבים:
2 כוסות אורז בסמטי, שטוף
3 כוסות מים רותחים
1 בצל גדול, קצוץ לקוביות
5 שיני שום, קצוצות
5 כפות שמן
1 כוס עדשים אדומות, שטופות
1 כפית שורש כורכום מגורד
חצי כפית כמון
כפית מלח
קצת פלפל שחור
בצל ירוק וכוסברה קצוצים לקישוט

אופן ההכנה:

1. בסיר מחממים שמן ומטגנים קלות את הבצל והשום, מוסיפים את העדשים והאורז, מערבבים ומטגנים 3-4 דקות.
2. מוסיפים מים רותחים ותבלינים ומבשלים תוך בעבוע קל עד שהמים מגיעים לפני שטח האורז.
3. מעבירים ללהבה קטנה ונמוכה, וממשיכים לבשל עם מכסה סגור עד שכל הנוזלים נספגים, כ-20 דקות.
4. מכבים את הלהבה ומשאירים כ-10 דקות נוספות עם מכסה סגור. פותחים, מערבבים, זורים טבעות בצל ירוק וכוסברה ומגישים.

טיפ: בשלב האחרון מומלץ להניח נייר אפייה מתחת למכסה הסיר (לאיטום האדים המסייעים לבישול).

 

תגובות