הפער הממוצע בין דירה חדשה לדירת יד שניה בהוד השרון עומד על 2%

כך עולה מניתוח שערך שמאי המקרקעין עו”ד חיים מסילתי, מ”מ יו”ר איגוד השמאים, מתוך נתוני משרד השיכון לרבעון השלישי של 2013, המבוססים על מחירי העסקאות שבוצעו בעיר, ללא הבדל בין סוג, גודל דירה וכיו”ב
הפער הממוצע בין דירה חדשה מקבלן לדירת יד שניה בהוד השרון עומד על 2%, כלומר הפרש של כ-41 אלף שקל לטובת הדירה החדשה. כך עולה מניתוח שערך שמאי המקרקעין עו"ד חיים מסילתי, מ"מ יו"ר איגוד השמאים, מתוך נתוני משרד השיכון לרבעון השלישי של 2013, המבוססים על מחירי העסקאות שבוצעו בעיר, ללא הבדל בין סוג, גודל דירה וכיו"ב.

בהוד השרון דירה יד שנייה עולה בממוצע 1.95 מיליון שקל לעומת 1.99 מיליון שקל לדירה חדשה.

לדברי רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד2, "בשכונות ובמתחמים בהם יש תנופת בנייה חדשה, עולים הביקושים גם לדירות יד שנייה והערך שלהן עולה. הדבר עובד גם הפוך – ככל שהביקושים לדירות יד שנייה גבוהים יותר, ערך הדירות החדשות יעלה בהתאם".

לדברי ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק של קרסו נדל"ן, הבונה בהוד השרון את פרויקט המגדלים בישורון, "עד לפני כ-3 שנים כמות התחלות הבניה של דירות חדשות בהוד השרון הייתה קטנה וכתוצאה מכך ההיצע היה קטן ודירות יד שנייה שמרו על ערכן. בשנים האחרונות, לאור הביקושים הגבוהים הופשרו קרקעות רבות בהוד השרון והחלה בניה מאסיבית שעדיין לא מספיקה להדביק את הביקושים הקיימים. כתוצאה מכך הפער בין דירה חדשה לדירה יד שנייה אינו גבוה. חשוב לציין כי חלק מדירות יד שנייה, שנמכרו בשנה האחרונה, הינן דירות שאך זה הסתיימה בנייתן והרוכשים הראשונים ניצלו את הביקוש ואת עליית המחירים על מנת לממש את השקעתם ומכרו אותן במחיר גבוה, נתון זה מעיד על הביקושים הגבוהים הקיימים לדירות מודרניות בהוד השרון. בנוסף, צריך לזכור כי הוד השרון היא מהערים בה הדירות שומרות ערכן, לאורך שנים. הדבר נובע בין היתר בזכות מיקומה המצוין של העיר ואוכלוסייה ברמה סוציו אקונומית גבוהה".

תגובות