איה לוריא היא המנהלת החדשה של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

עיריית הרצליה בחרה באיה לוריא למנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. לוריא נבחרה במכרז שערכה העירייה ותחליף את דליה לוין, אשר כיהנה בתפקיד ב-20 השנה האחרונות. לוריא תיכנס לתפקידה ב- 16.2
 
לוין מסרה כי היא מברכת על הבחירה ובטוחה שלוריא תביא את האג’נדה שלה ותיקח את המוזיאון לדרך חדשה.

לוריא, שנולדה ב-1971 באשדוד, שימשה בארבע שנים האחרונות כאוצרת ראשית של מכון שפילמן לצילום. לוריא, בעלת תואר שלישי בתולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב. על עבודת הדוקטורט שלה, העוסקת בייצוגי זהות בדיוקן הארץ-ישראלי בתקופת היישוב, בין 1906-1948, זכתה במלגת הצטיינות מטעם נשיא האוניברסיטה. עוד שימשה כרכזת אקדמית וכמרצה בלימודי מוזיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב ומרצה במסגרת "בית לאמנות ישראלית" במכללת תל-אביב-יפו.

היא אצרה תערוכות רבות כאוצרת עצמאית, בהן: "דגנית ברסט, יצחק לבנה וגבי קלזמר – השגבה ממוכנת" בגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיטת תל-אביב (1998); "חשיפה – רכישות אחרונות מאוסף דורון סבג" במוזיאון תל-אביב לאמנות (2000); "ליליאן קלאפיש – ציורים 2003-1949" במוזיאון תל-אביב לאמנות (2003); "שמורים בלב – ציורי הדיוקן של חיים גליקסברג" במוזיאון תל-אביב לאמנות (2005); ו"הדרך לשום מקום" במוזיאון אשדוד לאמנות (2011). במכון שפילמן לצילום, אצרה את התערוכה "Luma – צילום מודרני במחצית הראשונה של המאה ה-20" (2012), את ביתן המכון בפסטיבל הצילום הבינלאומי (2012); ואת התערוכה "העין העירומה: צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה-20" (2013).

לוריא מסרה כי היא רואה במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מוסד ייחודי אשר יציע לקהילת האמנות, כמו גם לקהל העירוני, מרחב של יצירה, חקירה ותמהיל רב תחומי ומגוון של תערוכות, פעילויות, אירועים ומפגשים מכווני אוכלוסיה – על מנת לשמר את מקומו כמוסד תרבותי משמעותי, התורם למקום ונתרם ממנו.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך את ד"ר איה לוריא על מינויה לתפקיד. לדבריו "מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית הינו מוסד עירוני בעל שם כלל עולמי, הזוכה לתמיכה מלאה מהעירייה. אין לי ספק שתחת ניהולה של איה לוריא, ימשיך המוזיאון להוות במה ומקור לרעיונות פורצי דרך בעולם האמנות".

בתמונה: איה לוריא צילום: אורי גרשוני

תגובות

תגובות