עיריית כפר סבא: מאגר ביומטרי לכל העצים בעיר

מטרת המאגר הינו ליצור תיק תיעוד מסודר ואישי לכל עץ ועץ בעיר על מנת שניתן יהיה להעניק לכל העצים את הטיפול ההולם מבחינה אגרונומית
מחלקת גנים ונוף מהאגף לאיכות הסביבה בעיריית כפר סבא יוצאת במיזם חדש – מאגר ביומטרי של כלל העצים בעיר. מאגר זה הינו המשכו של סקר העצים העירוני המקיף שהחל בשנה שעברה.

המיזם החדש יבוצע במספר שלבים כשבשלב הראשון יבוצע סקר עצים דקדני במוסדות החינוך העירוניים – בתי ספר וגני הילדים ובשלב שני יבדקו גם העצים בשדרות ברחבי העיר תוך שימת דגש מיוחד על עצים בעלי ערך היסטורי.

העצים ייבדקו על פי תכנית עבודה מסודרת שנקבעה ע"י מחלקת גינון ונוף בהתאם לתקציב ייעודי שניתן לצורך קידומה של מטרה עירונית חשובה זו. 

יצירתו של המאגר הביומטרי היא ליצור לכל עץ ועץ "תיק עץ" שבו ייאגר כל המידע הרלוונטי לעץ, לרבות מצבו הפיזי של העץ ודרכי הפעולה המומלצות לטיפול בו.

ההמלצות ייושמו ע"י גורמי המקצוע תוך ליווי אגרונומי צמוד שיפקח על העבודה. לאחר שיושלם תיק התיעוד שלכל עץ ניתן יהיה לקבל מידע עדכני על הטיפולים השונים שעבר העץ והמחלות שהם הוא סבל וייקבע הטיפול המומלץ על מנת לשמרו. יש לציין כי לעיתים כשהעץ נמצא בשלבי חייו המתקדמים, הוא סובל ממחלות שהם פועל יוצא של גיל העץ, מחלות אלו לעיתים מתבטאות בהיחלשות העץ וקיים הצורך לטפל בו באופן מקצועי ,טיפול שמטרתו לשמר את העץ ולהבריאו, או לעיתים אף לכרות אותו כשאין ברירה. מטרת הסקר היא לבדוק את מצבם של עצי העיר, לקבל תמונה מדויקת ועדכנית ולהעניק לכל עץ את הטיפול לו הוא זקוק.

אורן וולשטיין מנהל מחלקת גנים ונוף, "העיר כפר סבא הינה עיר ירוקה במלוא מובן המילה והאגף לאיכות הסביבה משקיע רבות בטיפוח הנוף והשמירה עליו. יצירת המאגר הביומטרי של העצים, שהינה יוזמה חשובה וברוכה, נועדה בראש ובראשונה ליצור ת.ז ומאגר מידע עבור כל עץ בעיר. דבר זה יאפשר לגורמים המקצועיים בעירייה ללמוד כיצד נוכל לשמר את פני העיר, לשקם עצים שזקוקים לטיפול, לשקם, עצים פגועים ובמידת הצורך אף להחליפם בחדשים. הסקר יהווה תוכנית עבודה ולפיה יקבעו העדיפויות העירונית בתחום הצומח וטיפוח פני העיר".

אלה דנון מנהלת מחלקת קיימות באגף איכות הסביבה, "אנו משקיעים משאבים רבים על מנת לטפל בעצים ברחבי העיר כחלק מהאג’נדה הירוקה העירונית. אנו פונים לציבור הרחב ומבקשים לקבל מידע בנוגע לעצים הקרובים למקום מגוריהם וזאת במטרה לטפל מיידית בעצים לפני שיהפכו למפגע שעלול לסכן את שלום הציבור".

תגובות