אושרה בנייתן של כ- 500 יח’ דיור בשכונת כפר גנים ג’ היוקרתית בפתח תקווה על אף התנגדות העירייה

ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה  התנגדות עירית פתח תקווה, להגדלת מספר יחידות הדיור במתחם רוזמרין שבשכונת כפר גנים ג’. למרות התנגדותה ושל חלק מתושבי כפר גנים ג, אושרה תכנית הבניה במתחם רוזמרין הממוקם בלב השכונה בצפיפות של 5.8 יחדות לדונם
ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתו"ב דחתה את הערר של עירית פתח תקווה ואישרה את החלטת הועדה המחוזית לאשר את התכנית.

מדובר במתחם בן 80 דונם המצוי בלב שכונת כפר ג’ היוקרתית. עירית פתח תקווה קידמה את התכנית במתחם אולם לאחר פרישתו של ראש העיר הקודם יצחק אוחיון ולאור התנגדות חלק מתושבי השכונה החליטה העיריה בראשותו של אורי אהד וראש העיר הנוכחי יצחק ברוורמן להתנגד בטענה שהצפיפות גדלה מ- 3.6 יחידות לדונם ל- 5.8.
במתחם מתוכננת להבנות שכונת מגורים בת 476 יחידות דיור.

במסגרת הדיון בעתירה השתתפו גם בעלי הזכויות בקרקע. עו"ד דוד בסון ועו"ד ברק קינן ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון העוסק בנדל"ן, טענו בשם בעלת זכויות בתחום התכנית כי במשך כעשור שנים מאז הוכנה התכנית, הסכימו הבעלים בקרקע לשינויים רבים שהכתיבה העיריה לרבות הקצאת שטח לבית ספר גדול. בשנת 2003 נעתרו לבקשת העיריה להקצות יותר שטחי ציבור בתמורה לכך שהעיריה תתמוך ותאשר הגדלת הצפיפות. בנוסף טענו כי לאורך כל הליכי תכנונה של השכונה, מאז שנות ה- 90 דובר בצפיפות של 5.8 יחידות לדונם. כן טענו בדיון כי התכנית לא משפיעה על השכונה שתשתיותיה תואמות לפיתוח המתוכנן.
ועדת המשנה לעררים של המוסד התכנוני העליון (המועצה הארצית ) פסקה כי אמנם זכותה של הועדה המקומית פתח תקוה לשנות את דעתה אולם הגורם האמון על ההליך התכנוני היא הועדה המחוזית.
ועדת המשנה מדגישה בהחלטה כי לא ניתן לנתק את התכנית הנדונה מהמדיניות הארצית המבקשת ליצור פתרונות דיור בהקדם.
בנוסף ולמרות טענות העיריה כי הקמת השכונה החדשה תעמיס על שכונת כפר גנים ג’, קבעה ועדת המשנה כי העיריה לא העמידה מטעמה אף נציג מקצועי שיתמוך בטענות הצפיפות או העומס התחבורתי.

כמו כן קבעה ועדת הערר כי הפער בין הועדה המחוזית למקומית אינו גדול. הראשונה אישרה צפיפות של 5.8 בעוד המקומית דורשת צפיפות של 5 יחידות דיור לדונם (פער של 68 דירות) ומפנה לתמא 35 שקובעת כי יש להפנות את עיקר הפיתוח למרקמים עירוניים כדי למנוע את תופעת הפרבור.
ועדת המשנה גם השתכנעה מאדריכל היזמים שהציג 2 מגדלים בני 12 קומות עטופים בבניינים בני 7 קומות התואמים את גובה הבניינים הממוצע בשכונה.

עורך דין דוד בסון ועורך דין ברק קינן שמייצגים בעלי זכויות במתחם מברכים על ההחלטה. לדבריהם ההחלטה נכונה הן משפטית והן תכנונית . לדעתם אין מקום לעיכובים כל כך רבים עקב הליכי התנגדות וערר שאינם מסתמכים על בסיס מקצועי אלא על בסיס טענות אוירה בלבד כגון "צפוף לי".

ב”כ בעלי הקרקע הם: עו”ד שגיב אורנה , עו"ד לנדא בני ,עו"ד אמנון סלונימסקי , עו"ד דוד בסון ועו"ד ברק קינן.

תגובות