סיעת תפו”ח בקשה במועצה לכבד את הוראת בג”צ ולא לנתק את המים למי שקרס כלכלית

הקואליציה בכפר סבא נגד הצעות לסדר של האופוזיציה: ​כל חברי המועצה הצביעו נגד ההצעה והורידו אותה מסדר היום
 
אלי כהן, חבר מועצת העיר, פנה ל​חברי ה​מועצה "צריך להיות אנושיים עם תושבי כפר סבא המתמודדים עם קשיים כלכליים ולא לנתק את המים.לפחות תכבדו את החלטות בג”ץ בנושא. .

חברי סיעת תפו"ח במועצת העיר​, ​יו"ר האופוזיציה יובל לוי וחבריו אלי כהן וענת קלומל העלו ביום רביעי שעבר הצעה לסדר היום העוסקת בניתוקי מים לחייבים ע"י אגודת מפעל המים בכפר סבא המספקת מים ומנוהל על ידי חברי המועצה בעיריית כפר סבא.
אלי כהן, חבר המועצה מסיעת תפו"ח, הזכיר למועצה כי במהלך השנים האחרונות אגודת מפעל המים בכפר סבא ניתקה את אספקת המים לבתיהם של מאות תושבים עקב חובותיהם לאגודה בקלות רבה ובניגוד לפסיקת בג”צ שחייבה ניתוק כצעד אחרון בתכלית..
כהן טוען שהמים נמצאים בראש סדר העדיפויות של צרכי האנשים. הצורך במים הוא קבוע ואינו משתנה, בסיסי ומחוייב. "כואב לי הלב ואני לא יכול לעבור לסדר היום. אני מבין את כאבם ואת הטרגדיה בה אנשים אלו מצויים כשהם נאלצים להתמודד עם ניתוק מים”​, אמר כהן. ​
יובל לוי, טוען שאסור להתייחס לחייב שקרס כלכלית ואין בידיו לשלם עבור מים לשתייה ורחצה לבני ביתו כדין בעל ממון שבוחר להתחמק מתשלום חובותיו. ולכן יש לשנות את המדיניות לגבי תושבים חייבים שנבדק והוכח שאינם מסוגלים לשלם את חובתיהם ולמצוא פתרונות אחרים.

סיעת תפו"ח העלתה את הנושא בישיבה פתוחה לציבור במועצת העיר כפר סבא ​בטענה ש "ההסמכות לאספקת מים נתונה מלכתחילה לרשות המוניציפלית ועל כן מכוחה מואצלת האספקה בפועל לאגודה ולתאגיד המים.​ האגודה מייצרת עודף בין עלויותיה למחיר מכירת המיים לציבור ובכך מייצרת "רווח" של מיליוני שקלים בשנה לאגודה ומגלגלת בהשקעות שונות עודפי מזומנים בעשרות מיליוני שקלים​"​.
לוי מתריע כבר שנים על כך שההנהלה סוגרת את ישיבות האגודה לציבור ומנגד הוא מואשם ע"י יו"ר האגודה איציק יואל לשעבר חבר מועצה מטעם סיעת העבודה, בשיתוף מידע על ידי פרסום מסמכיה לציבור.

עו"ד יאיר שנער, תושב כפר סבא מטפל בסוגייה כואבת זו ברמה הלאומית עתר לבג"ץ בבקשה לאי ניתוק כלל תושבי המדינה ממקור מים בבתים פרטיים ומציאת פתרונות חלופיים. עו"ד יאיר שנער טוען שהיו אמורות להקבע תקנות מוסדרות על ידי השר הממונה ממשרד הפנים. אך מכיוון שלא נתקנו התקנות המשיכו גופי המים התאגידים לפעול על פי חוזר מנכ"ל מיושן, ארכאי משנת 2003 שאינו מותאם לרוח הזמן ואף נחשב לבלתי סביר. לדעתו, האינטרס הציבורי הינו מעל שיקולי כסף כאשר מדובר בצורך בסיסי ובריאותי של כל בני האדם. העתירה תדון בסוף חודש פברואר ואני מצפה שיחול שינוי משמעותי שיסייע למאות אלפי אנשים.
עו"ד יאיר שנער מציין שעיריית כפר סבא יכולה לפעול אחרת ביישום חוזר המנכ"ל המיושן ממשרד הפנים משנת 2003 ולפעול בדרך אחרת יותר מתחשבת. סיעת תפו"ח העלתה בעיה זו במועצת העיר כדי לטפל בפניות של מאות תושבים בכפר סבא הסובלים או שסבלו בעבר מניתוקי שעוני המים, כולל בעלי עסקים, ​"לצערינו התגובה של הקואליציה הייתה סתימת פיות והצבעת נגד ההצעה לסדר היום​", אומרת ענת קלומל. ​
אלי כהן : "אמשיך לפעול למנוע את תופעת ניתוק המים בבתים פרטיים ולמצוא פתרונות יותר אנושיים”.


יובל לוי וענת קלומל

תגובות