סגן שר החינוך בביקור בראש העין: “הפעילות החינוכית בראש העין איכותית ויוצאת דופן”

סגן שר החינוך, אבי וורצמן הגיע השבוע לביקור רשמי במערכת החינוך הממלכתית דתית בראש העין: בגן המוזיקלי, בבית ספר “צורים” ובתיכון “עתיד”. בן משה: “החינוך הממלכתי דתי בעיר חשוב מאוד ויש לתת לחינוך הממלכתי הדתי את מקומו, לצד החינוך התורני”
הביקור נפתח בישיבה חגיגית בלשכת ראש העיר שלום בן משה, בו הציג מנהל אגף החינוך והנוער את נתוני מערכת החינוך העירונית.

לאחר ישיבת הפתיחה, הצוות הגיע לביקור בגן המוזיקלי בעיר והכיר מקרוב את פעילות הגן. בהמשך, הגיעו לביקור בבית הספר צורים, שם ביקרו בכיתת המחשבים הייחודית של בית הספר ולאחר מכן, יצאו לחצר הלימודית והאזינו לקטע מוזיקלי קלאסי. מנהלת בית הספר והילדים, העניקו לסגן השר שי ולאורחים שי למזכרת. לסיום יום הביקור, הצוות הגיע לביקור בתיכון עתיד. במהלכו, הציג מנהל בית הספר את החזון הבית ספרי והעשייה החברתית העניפה. התלמידים, סיפרו על פועלם הפעילים בתוכניות מנהיגות שונות בבית הספר ומחוצה לו, כגון: מש"צים, פרוייקט סנהדרין, הדרכה בתנועות נוער וכו’, וציינו את הסיפוק שהם מרגישים בעשייה למען הקהילה.

ראש העיר הציג בפני סגן השר, את התנופה העתידית של העיר בעשור הקרוב, ובכללה הגעה של אוכלוסייה חדשה לעיר, דבר שידרוש הרחבה של מספר מוסדות החינוך בעיר והיערכות מראש לבנייתם: "העיר ראש העין עומדת בפני פיתוח מאסיבי, שיוביל להגעתם של משפחות רבות לעיר. דבר הדורש מאיתנו להקדים את בניית מוסדות החינוך בעיר. לא אחתום על הסכם מסגרת, עד ללא חתימתם של הנציגים ממשרדי הממשלה ובכללם, החשב הכללי של האוצר, ואני מקווה שגם משרדכם ייענה לבקשה וייתן את המימון המלא לכך".

סגן השר אמר כי הוא שמח לראות את העבודה החינוכית המדהימה המתבצעת בעיר וישמח לסייע ולהיות שגריר לקידום מערכת החינוך העירונית למערכת החינוך הטובה בארץ: "תודה על ההזדמנות להיות כאן. הפעילות החינוכית בראש העין איכותית ויוצאת דופן. אני קורא לך, ראש העיר להמשיך ולתת את המקום הנכון והראוי למערכת החינוך הדתית בעיר, בפרט לאור אתגר התנופה שהעיר עתידה לעבור בעשור הקרוב".

עדי אביאני, מחזיק תיק חינוך ממ"ד: "מערכת החינוך בראש העין מדהימה. אני שמח במערכת החינוך העירונית הממלכתית והממלכתית דתית. למרות זאת, יש כאן גם קשיים, שחייבים לפתור אותם, אני מקווה שנצליח להוביל יחד עם משרד החינוך לשינויים ולקידום החינוך הממלכתי דתי בעיר. אני מקווה כי הכיוון של התקציב הקרוב יהיה תקציב חברתי, עם דגש על נושאי החינוך ושנצליח להוביל את החינוך קדימה".

בביקור השתתפו: בני בית אור(בנגה), מ"מ וסגן ראש העיר, מיכאל מלמד, סגן ראש העיר ויו"ר אגף הנדסה, יגאל ינאי, מנכ"ל העירייה, סיגל שיינמן, סגנית ראש העיר מחזיקת תיק חינוך ממלכתי, רזיאל אחרק, חבר מועצת העיר מחזיק תיק הספורט, עדי אביאני, חבר מועצה, מחזיק תיק חינוך ממלכתי דתי, שרה נעמן, מחמ"ד מחוז מרכז במשרד החינוך, אורנה חריטן, מפקחת על לימודי המוזיקה, חזי סחייק, מפקח תיכון על יסודי, יפה כהן תנעמי, מפקחת גני ילדים ממ"ד, דני אבידור, יו"ר ועד הורים יישובי, אבי קמינסקי, מנהל אגף חינוך ונוער, אריאלה איטקיס, מנהלת מחלקת בתי ספר, גיל אור, מנהל החינוך התורני וצוות אגף החינוך והנוער העירוני.

תגובות

תגובות