ההורים לתלמידים בבית הספר “פעמונים”, ברעננה החליטו: “לוקחים את הבטיחות בידיים”

עמותת “אור ירוק” מפעילה את תכנית “סע לשלום”, שבמסגרתו מורידים ההורים את הילדים מהמכוניות בבטחה, בכ-100 בתי ספר בארץ

המראה הזה כבר מוכר. בכל בוקר ישנו פקק תנועה ענק מול שערי בית הספר וילדים קטנים מסתובבים בין מכוניות נוסעות. להורים בבית הספר "פעמונים" ברעננה זה נמאס, והם החליטו לעשות מעשה.

בית הספר מצטרף ללמעלה מ-100 בתי ספר בארץ, המפעילים את תכנית "סע לשלום" של עמותת אור ירוק. במסגרת התכנית, מגיעים בכל בוקר, הורים מתנדבים ומורידים בבטחה את הילדים מול שער בית הספר.

אחת האמהות בבית הספר, מירית פז-רבינוביץ’, לקחה את ההתנדבות צעד אחד קדימה וצירפה לתורנות שלה גם את ילדיה התאומים דניאל ויונתן. השלושה לבשו אפודים זוהרים והילדים סייעו לכוון את הרכבים שהגיעו ולהוציא את התלמידים עם התיקים מהרכבים. התרגשות הילדים הגיעה לשיאה כאשר באחד הרכבים הגיע חבר מכיתתם. במהלך התורנות הגיעה למקום מנהלת בית הספר ד״ר אסנת ספורטה, אשר שיבחה את הילדים על עבודתם הטובה.

עמותת "אור ירוק", מלווה את הפרויקט, שבו כל הורה מגיע פעם או פעמיים בשנה, לחצי שעה בבוקר, מקבל את פני הילדים בחיוך ומוריד אותם בצורה בטוחה מכלי הרכב. בכך, מעבר לבטיחות הילדים, נמנעים עומסי התנועה הגדולים מול בית הספר.

ההורים שמתנדבים מספרים על סיפוק גדול מאוד מהפעילות ההתנדבותית, ומדגישים את הדוגמא שהם משמשים עבור ילדיהם, על הצורך לתרום לקהילה שבה הם גרים וחיים בה.

זהו מצב שבו יש רק מרוויחים- הילדים מגיעים בבטחה לבית הספר, התנועה זורמת וההורים נותנים דוגמא אישית לילדים על חשיבות התרומה לקהילה.

מנהלת התכנית בעמותת "אור ירוק", לי טופח-טל: "התכנית מתאימה לכל בתי הספר ואנו בעמותה מאמינים כי התנדבות ודוגמא לילדים בנושא בטיחות בדרכים, תניב פירות כבר בעתיד הקרוב.

תגובות