פסל מיוחד לזכרו של נועם גולדמן ז”ל הוצב בבית הספר “גולדה”

גינת נועם ע”ש נועם גולדמן ז”ל , תלמיד ביה”ס “גולדה מאיר”, שנהרג במלחמת לבנון השנייה, התהדרה בפסל מקסים עשוי שיש, מעשה ידי האמנית מלכה גולדמן, דודתו של נועם 
את הפסל הכבד הביאו בכוחות משותפים, צביקה אביו של נעם וכן חבריו של נועם ז"ל, לספסל הלימודים ב’גולדה’.

החל מvשבוע הבא תגענה, כל אחת מהכיתות בביה"ס, בליווי המורה לאמנות לגינה וכל ילד וילדה ילמדו על אמנות הפיסול’ יראו ויחושו, מה ההבדל בין אבן השיש הגולמית והטבעית כפי שהיא בטבע, אבן המצויה בחלקו התחתון של הפסל לבין אבן השיש שעברה עיבוד – הפסל עצמו. צורת הפסל אף היא אינה מוגדרת והילדים יוזמנו להביע דעתם מה הם רואים. ילדי בית הספר, שמטפחים כל השנה את הגינה לזכרו של החייל בוגר בית הספר, ארחו בה את ילדי בית הספר סאלד ויחד נטעו ושתלו שתילים ופרחים בגינת נועם וברחבי ביה"ס. סמדר עין גיל, רכזת החינוך החברתי בגולדה – מורה עם נשמה יתירה והרבה אהבה ונתינה יזמה וארגנה את היום המיוחד. ליום הנטיעות המשותף הצטרף גם צביקה, אביו של נועם, שאמר כי "גינת נועם בגולדה – פורחת בט"ו בשבט ובכל השנה – ומחברת בין ילדים בשכבות השונות בבית הספר ובין בתי הספר השונים".

בתום הנטיעה התאספו התלמידים באולם הספורט להרקדה משותפת, אותה הפעילה המורה האנרגטית איילה גת. ואין ספק כי חיוכי הילדים וחיבורם סביב ערכים סביבתיים – המגע המשותף בשתיל ובאדמה ופעולת הנטיעה המשותפת, הקשר הבלתי אמצעי ותחושת האימוץ ההדדית בן שני בתי הספר מובילים לחברויות מרגשות, בין הילדים משני בתי הספר, לחילופי טלפונים ולקשר אמתי.

רחל סיבוני מנהלת בית הספר אמרה כי, "ההתרגשות העצומה, שאחזה בכולנו- נוכח החיבור האמתי, בין תלמידי גולדה לתלמידי סאלד- הדהדה בנו- עוד שעות ארוכות אחרי אירוע הנטיעות. סמדר עין גיל, רכזת החינוך החברתי בבית הספר- עושה עבודת קודש ובזכות אישיותה המיוחדת, לומדים הילדים לנטוע שתילים, אך גם ניטעת בהם, אהבת האדם, באשר הוא אדם. וזוהי בעצם מהותו האמתית של המשפט "האחר הוא אני".

תגובות