“קיבוץ ליום אחד” – חנוכת הגינה הקהילתית בשכונת הדרים הישנה

“15 שנים אני גרה בשכונת הדרים ועוד לא היה דבר כזה”, “מרגיש כאן כמו בתל- אביב” , “מזכיר לי את הקיבוץ בו גדלתי” כך נשמעו תושבי שכונת הדרים בסיומה של חנוכת הגינה הקהילתית בפרדס הישן שבשכונה

ביום שישי בצהריים, הרימו פעילי הגינה הקהילתית הפקה מושקעת ובהתנדבות לכבוד חנוכת הגינה. מתחם הגינה הפך לאירוע מרגש ועשיר בפעילויות. את האירוע ליוותה עמדת די.ג’י של סמי בן אלישע, מיכל ובתה מאי שטיינר סחטו מיץ הדרים טרי לכל המבקש, רונן מנדל וקובי זהבי עמדו על הטאבון, ערן עומרי הפעיל את הילדים ביוגה, ליאורה מור הנחתה פינת יצירה ורומינה כהן הפעילה עמדת בועות סבון. לקינוח, עוגות מאפה בית הונחו על השולחן המרכזי.

לארוע הגיעו עשרות ילדים והורים מהשכונה, ראש העיר כיבד את האורחים בנוכחותו וגזר את הסרט לשמחת הילדים.

הרעיון לגינה הקהילתית התחיל בתלונה של תושבת השכונה טל חרמון-מנדל לעירייה בעקבות זבל רב שנערם בפרדס. מירב בן אלישע, תושבת השכונה, החליטה לקחת את השטח כפרויקט סביבתי ופנתה לעירייה בבקשה להופכו לבוסתן פורח. "הפרדס מתעורר לחיים" הוא השם שקיבל הפרויקט.

בטקס חנוכת הגינה ניתן היה להתרשם מההתעוררות הרבה שחלה בפרדס אך גם בין התושבים. הגינה הפכה למקום מפגש בו דורות שונים באים בדיאלוג, מכירים אחד את השני, מחליפים רעיונות ועושים מעשים לשיפור החיים הקהילתיים בשכונה.
מירב בן אלישע: "בעתיד נזמין אומנים מהשכונה ומכפר סבא לסדנאות אומנות וליצירת פסלים במתחם. כולי תקווה שהמתחם יהפוך למקום בו יינתנו סדנאות בטבע, יצירה ושאר פעילויות, משהו מרגש קורה בשכונה". זוהי הזדמנות להודות למחלקת קיימות בעירייה על שיתוף הפעולה ואנו מקווים לעוד יוזמות משותפות ביחד.

תגובות

תגובות